February 18, 2004
Yo!
Jag har börjat lira gitarr och lärt mig de vanligaste ackorden, nu gäller det bara att lära mig alla de där mysiga låtarna som lägereldstrubadurer runt hela världen smälter flickehjärtan med. Så kommer ni på några myslåtar som du tror alla kan sjunga med på så uppskattar jag alla tips jag kan få. 😀
To-learn-listan:
74-75
Summer of 69
Sommartider
Good Riddance
Sound of Silence
Det var vad jag hittills har satt upp som mål.
Keep 'em coming / Adam
February 18, 2004
DunderklumpN wrote: Jag tycker det är trevligt att lyssna på lite svenskt i sånna lägen, ett schysst altenativ enligt mig är Ebba grön - Die Mauer.. 🙂
Håller nog med att jag borde lära mig några svenska klassiker, fast kanske inte just Ebba Grön då. 🙂
Kollade alla låtar som tipsats om och de verkar lite över min nivå och kanske inte faller in i mysmusik-genren. 😀 Men tack för svaren grabbar, mer, mer!
Adam
January 18, 2004
April 14, 2008
Guns N Roses! Paradice city, sweet child o' mine, Patience, Don't cry, dom vanliga :blink:
Nää, men, du bör satsa på att lära dig några klassiska rock låtar ochså som t.ex. Smoke on the water, Stairway to heaven, Sweet home Almabama, Knocking on heavens door, lär dig hela låtarna ochså, inte bara ett riff eller introt som många nybörjare gör.
Några fler är t.ex. Wonderwall, kanske nåt med Bob Marley? finns massor ju!
Några fler gitarr frågor? har själv spelat i 6 år nu.
November 27, 2003
Stairway to heaven är nog den sista låten jag vill att någon ska spela vid en lägereld. Ingen låt känns mer wannanbe än just den.
Den är underbar när Led Zeppelin spelar den, men man är så trött på andra ska försöka göra akustiska versioner av den.
Det är min åsikt i alla fall 😛
//Andreas
February 18, 2004
T0FFE wrote: Lär dig spela I'm yours med Jason Mraz så kommer du vara en gud bland tjejerna
Annars är ju Sommarnatt en lätt svensk låt som de flesta kan sjunga med till.
I'm yours var en av de första jag provade på, var lite svår då men ska göra ett nytt försök - för du har så rätt så. 😉
1 Guest(s)