March 5, 2002
HELVETES HELVETE!!!!! fan oxå!
igår... 23:00.
tänkte, äh, vafan, saab-radiatorn måste installeras nu. så jag stängde av datorn, plocka isär kylningen å allt. satte fast kylaren på sidan av datorn.. kopplade in allt å så.. behövde ny tank, tog en glassburk, 1½litare. i med slangarna i den, började pumpa in vatten, så, nu är allt vattenfyllt. och sen såklart, så råkar jag stöta till chassit så att en halv deciliter vatten rinner ut och ner på moderkortet och minnena. puh tänkte jag, strömmen var ju avstäng, å allt annat, ingenting var i mobot förutom minnena och cpun. torkar bort allt vatten jag kan se, i med allting, gfx, hdd, atxkablar. väntar lite på att vattnet ska torka ut, ca en timma, detser torrt ut, jag känner lite öveallt, torrt. trycker power-on, ingenting händer. trycker igen, inget hjänder. jag lyssnar i nätagget, ett klick hörs, sen ett klick igen när jag släpper power-knappen. nätagget är helt, har provat med andra. jag försöker i 2 timmar att få igång skiten, lyckas inte. sen kopplar jag in pc-speakern, och datorn går igång när jag trycker poweron. men inget pip. ingen bild. ingenting. FANS HELVETE 🙁
jag har förmodligen ingen garanti för jag har satt på kylfläns på mosfetkretsarna och sydbryggan, ska se om de går att ta bort utan synlig inverkan... 🙁
jag ska aldrig aldrig aldrig aldrig aldrigh aldrig röra en dator igen. ALDRIOG. eller så går jag öve rtill intel och luftkylning. med andra ord: NYBÖRJARDATOR. fans helvetes helvetes fans fan oxå!
ps. köpa nytt mobo? never. jag är fattigast. 🙁
March 5, 2002
Smirnoff wrote: Mycket otur, hela NH sörjer med däg 🙁
Du skulle ha tagit en hårfön, mycket mer effektivare att bort vatten med, annars så kunde det ha funnits någon droppe på nån ic krets eller dyl..
snyft 🙁
tack för medlidandet igen 🙁
hum... fan oxå 🙁
/nick NH|Suicidal
March 5, 2002
WOOOOOHOOOOOOOO :D:D:D:D
plockade ur allt, lade mobot, med gfx, minne, cpu i, på skrivbordet, i med atx-kontakten, bara vattenblcok som kylning på spun (inget vatten i etc, slangar borta), clearade cmos 8vilket jag hade gjhort innan ändå), och det startade =D
i'm teh happy :bgrin: :bgrin: :bgrin:
October 18, 2001
Fackamato wrote: WOOOOOHOOOOOOOO :D:D:D:D
plockade ur allt, lade mobot, med gfx, minne, cpu i, på skrivbordet, i med atx-kontakten, bara vattenblcok som kylning på spun (inget vatten i etc, slangar borta), clearade cmos 8vilket jag hade gjhort innan ändå), och det startade =D
i'm teh happy :bgrin: :bgrin: :bgrin:
Tjo!
Grattis mannen, men satsta på luft. Smidigare och tystare.
Lyckas man bra med luft så får man oftast ett kallare och tystare system än med vatten.
1 Guest(s)