February 6, 2004
Dumma jäkla ungar som inte har vett att bete sig. Men att släppa av de sådär är ändå fel. Kollektiv bestraffning ska inte användas. Bättre hade t.ex. varit om han sntannat bussen och vägrat köra vidare förrän de ansvariga erkännt så han kunde tagit deras namn och rapporterat till rekorn eller föräldrarna. jag lovar att efter 20 minuter hade de andra i bussen vara så arga för att de inte fick komma hem att de skyldiga erkänt, eller blivit utpekade.
November 26, 2002
Någon form av bestraffning behövs verkligen. Men, inte kollektiv och inte en som kan skada ungarna och förstöra livet för den bilist som eventuellt skulle ha kört på ngn. Han skulle däremot ha kört bussen direkt till närmaste polisstation och låtit alla föräldrar hämta sina barn därfrån. Alternativt kört tillbaka alla till skolan och lämnat dom där.
November 23, 2001
Kolla här vad busschaufförer får stå ut med dessutom:
http://www.ekuriren.se/ekurire.....&go=2
Fyfan för folk som inte kan respektera en så viktig del av samhällsservice som kollektivtrafiken är ändå.
-Vilken annan yrkeskår skulle står ut med att bli kallad gubbjävel, pedofil och hora på sin arbetsplats? Och då menar jag inte någon gång ibland, utan varje arbetsdag. Det är vad vi får stå ut med, förklarar Ann-Charlotte Johansson, (Eskilstuna Kuriren)
November 4, 2001
Är det något jag hatar mer än idiotiska småbarn så är det föräldrarna som alltid tror dom är oskylldiga.
"riskerat livet" dom riskerar ju livet när dom står vid busshållplatsen, på väg till skolan, på väg till konsum för att handla 3.5or osv osv...
Ungarna kan gott stå och frysa.. föräldrarna borde få sig en snyting!
'
EDIT:
Till föräldrarna:
I stället för att bråka om detta lägg krutet på att uppfostra din ungar ordentligt ist!
November 22, 2001
Ingen hade reflexer på sig.
Konstigt att de kan gå till hållplatser utan reflexer. Det vågar föräldrarna släppa ut dem på?
Jag minns från min tid att busschafförerna alltid klagade på en om man inte hade reflex. Jag fick faktiskt åka buss för någon vecka sedan när min bil var sönder och t o m då blev jag tillsagd.
Tycker han gjorde helt rätt, det borde inte daltas så med dagens ungdomar.
För det var ju inga småbarn det handlade, folk på högstadie borde begripa hur man uppför sig på en buss.
December 15, 2002
nu hände det ju inget och då låter det på en del att gubben gjorde helt rätt, men hur hade det låtit ifall några av ungarna hade blivit mosade under en lastbil eller nåt?
Jag lovar att ifall chaffisen hade tänk i 10 sek så hade han kommit på nåt annat bättre sätt att bestraffa ungarna.
January 17, 2002
Klart han gjorde rätt... Av med de små kräken som inte kan sitta ner och hålla käft. Jag vet ju själv hur det lät i badbussen i högstadiet, 45 minuter av degenerering.
Jag hade gjort samma sak. Och föräldrarna ska inte säga nått då de endå inte skickar med dem reflexer, det kan du lika gärna se som mordförsök en mörk kväll.
1 Guest(s)