November 27, 2003
chippen wrote: Japp, jag tycker synd om alla mainstream töntar som går runt och ser ut som ailens i solglasögon som är så stora att dem täcker halva bröstet...
Tack för den. Jag fattar varkligen inte heller hur varenda nöt kan gå runt med dessa solglasögon. De ser ju helt idiotiska ut!
//Andreas
May 13, 2007
[-Pale- wrote: ]För han ser ju helt frisk ut killen på bilden 🙄
Dock använder jag själv inte solbrillor, ser idiotisk ut i alla jag provat, stora som små. 🙄
det finns ju ett syfte med solbrillor! jag har ju i allafall inte solbrillor för att vara snygg, utan för att stänga ute lite av ljuset!
August 28, 2004
chippen wrote: Japp, jag tycker synd om alla mainstream töntar som går runt och ser ut som ailens i solglasögon som är så stora att dem täcker halva bröstet...
DE!
chippen wrote: Jag tycker dem är fett tuffa....
DE!
Det är bättre att du skriver dom, istället för dem hela tiden.
http://www.imdb.com/name/nm0000498/ Där har ni iaf skådespelaren. 😀
October 10, 2004
Lodisen wrote: [quote=chippen]Japp, jag tycker synd om alla mainstream töntar som går runt och ser ut som ailens i solglasögon som är så stora att dem täcker halva bröstet...
DE!
chippen wrote: Jag tycker dem är fett tuffa....
DE!
Det är bättre att du skriver dom, istället för dem hela tiden.
http://www.imdb.com/name/nm0000498/ Där har ni iaf skådespelaren. 😀
Dom är nog värre än att skriva fel på de och dem. Får ont i ögonen av dom.
October 10, 2004
chippen wrote: jag tror att de och dem är mitt absolut största handikapp i livet... vissa saknar en högerhand, jag förstår inte hur man använder de och dem...
De och dem kommer från engelskans they and them. Eller så var det så att they and them kom från svenskan. aja whatever. Huvudsaken är den att du kan ta hjälp av engelskan om det ska vara de eller dem.
They = de.
Them = dem.
They went home.
De gick hem.
Look at them.
Kolla på dem.
Detta förutsätter att du har lite baskunskaper i engelska, vilket de flesta har 🙂
August 11, 2002
Lodisen wrote: [quote=Coalan]Jag använder:
De = Vi
Dem = Oss
Jag använder mig inte utav någonting, man hör att det låter fel. Likadant som man märker att "Ett klocka" skulle vara fel.
Beror väl på hur man är inlärd, under hela grundskolan hade jag lärare som godtog och lärde ut dom. Sen ser jag inget direkt fel med att skriva dom språket måste ju utvecklas det också och det är ju knappast den första förenklingen.
August 28, 2004
Coalan wrote: [quote=Lodisen][quote=Coalan]Jag använder:
De = Vi
Dem = Oss
Jag använder mig inte utav någonting, man hör att det låter fel. Likadant som man märker att "Ett klocka" skulle vara fel.
Beror väl på hur man är inlärd, under hela grundskolan hade jag lärare som godtog och lärde ut dom. Sen ser jag inget direkt fel med att skriva dom språket måste ju utvecklas det också och det är ju knappast den första förenklingen.
Jo, det är sant.
1 Guest(s)