March 15, 2004
Nu börjar jag bli lite små skraj för mig själv här.
På senare tid (flera månader) så har jag märkt att jag har blivit rentav dum i huvudet.
När jag ska beskriva saker. t.ex. strömbrytare. Då kommer jag inte på ordet oftast. utan står o babblar om saken man trycker på som sitter vid dörren som tänder den där saken i taket.
Detta var bara ett av alla exempel. Tycker mitt tal har blivit sämre för övrigt med. Idag glömde jag bort vad receptionen på skolan hette och stod och pekade mot rummet och ordet var helt borta. recension var det närmsta jag kom. Sen fick min kompis påminna mig.
Va fan ska ja göra? Gå till läkaren? Hjärnröntgen igen verkar väl som ett alternativ.
eller kan det ha med annat o göra? vitaminbrist och liknande saker.
Jag vänder mig till mina kära NHare för hjälp!
March 15, 2004
Mean Machine wrote: Tippar faktiskt på att du inte pratar tillräckligt. Jag var rätt duktigt dålig på att prata efter sommaren två år sedan. Fortfarande inte återhämtat mig fullt sen dess, faktiskt. Nog för att jag kan prata, men jag var bättre då.
Du var ganska duktig på dhw 05 o prata iallafall 😉
March 15, 2004
Urax wrote: [quote=maedhros][quote=Marcan-]Rök mindre...
i dont smoke, and drink rarely.
Kunde du inte ens svara på det på svenska?
Läs böcker istället för att se på amerkanska filmer. Dom suger iaf 😀
haha det är nog alla dessa filmer. har bara film citat i huvudet!
och jag har läst sagan om ringen och det räcker.
och av nån anledning så vet jag vad dom sakerna heter på engelska ibland som jag ska säga 😛
March 15, 2004
Smirnoff wrote: Är du tankspridd?
Har du tvångstankar?
Sover du lite?Mitt råd att du börjar lyssna på talböcker i sängen liggandes... du lyssnar 30min åt gången, fokuserar sen stannar och återberättar vad som har sagts.
Ja.
Ja
Nja...
Alla råd är välkomna antar att få höra eller läsa lite ren svenska skulle hjälpa till lite. som sagt amerikanska getto eller svenska fjortis filmer hjälper ju inte direkt!
2 Guest(s)