March 19, 2003
Heh upplever samma sak titt som tätt, ofta vet man vad ordet heter på engelska istället konstigt nog.
Börjar känna sig som en dumm blondin "vickan silversted"
jag har neestan glomt boort min svenska efter jaa vaarit i usaa sa leenge.
Kanske blir korkad av alla filmer man kollar på 😛
Kanske börja kolla mer med subtitle så man lär sig orden på svenska 😀
May 29, 2001
Bodde med en polare som råkade ut för samma sak, han var bergis på att han hade fått någon slags demenssjukdom.
Grejjen var att han hade tränat bort 30 kilo på mindre än fyra månader och lakat ur kroppen på vitaminer och mineraler, tror han hade akut brist på B vitamin. I alla fall så blev det genast när han fick en vitaminspruta.
June 28, 2001
Att tappa ord, jag har själv problem med det och ofta får det mig att känna mig en aningen blåst.
För att inte stå där som ett fån så brukar jag köra igenom meningen en gång i huvudet för att så sett veta om jag har tappat ordet eller inte.
Min mor tappar ord ofta.
har ni som tappar ord även svårt med mindre bekanta ansikten ?
Jag har tex inte en aning om jag har hälsat på mina mindre bekanta arbetskamrater på början av dagen så ibland hälsar jag flera gånger.
Och ser jag dom på fel ställe så vet jag knapt vilka dom är.
March 15, 2004
Mind wrote: Att tappa ord, jag har själv problem med det och ofta får det mig att känna mig en aningen blåst.
För att inte stå där som ett fån så brukar jag köra igenom meningen en gång i huvudet för att så sett veta om jag har tappat ordet eller inte.Min mor tappar ord ofta.
har ni som tappar ord även svårt med mindre bekanta ansikten ?
Jag har tex inte en aning om jag har hälsat på mina mindre bekanta arbetskamrater på början av dagen så ibland hälsar jag flera gånger.
Och ser jag dom på fel ställe så vet jag knapt vilka dom är.
Jag har nog inga problem med ansikten o så. Däremot glömmer jag saker som vad man åt till lunch.
January 21, 2004
haha låter som någon som mig själv när jag dummade mig med att röka. men nu är jag bra igen.. men det verkade ju uppenbarligen inte som att det var det som låg bakom som tur är 🙂 skulle kunna tänka mig att läsa böcker (på svenska då säklart) och prata mycket, anstränga din hjärna med mycket språk skulle få igång flytet. så gjorde iaf jag..
3 Guest(s)