October 22, 2002
Man kan lista alla saker. Precis som statisitk så kan man läsa ut olika saker av samma sak...
"Sämst gick det som vanligt för länderna i Afrika. 19 av de sista platserna gick till afrikanska länder.
Allra sämst bedömer FN att det är att leva i krigshärjade Sierra Leone som hamnade på sista plats efter Niger och Burkina Faso.
Med i bedömningen har man tagit livslängd, hälsa, kunskap, utbildning och levnadsstandard."
March 15, 2002
.doedels wrote: Jag betvivlar starkt att Sverige ligger så högt upp på listan...
Skulle snarare säga att det är högst troligt. Det står i artikeln att de går på: livslängd, hälsa, kunskap, utbildning, levnadsstandard och kulturell frihet. På alla dessa punkter ligger Sverige bra till så jag är inte ett dugg förvånad.
August 16, 2002
pompougnac wrote: Det går ju knappast att "ranka" länder så. Vissa människor prioriterar vissa möjligheter i ett land och andra prioriterar andra saker.
mm... vissa vill springa omkring med vapen o skjuta o sen fucka upp sig på khat, medan i andra länder vill man göra annat...
June 23, 2002
sPaZz wrote: [quote=.doedels]Jag betvivlar starkt att Sverige ligger så högt upp på listan...
Skulle snarare säga att det är högst troligt. Det står i artikeln att de går på: livslängd, hälsa, kunskap, utbildning, levnadsstandard och kulturell frihet. På alla dessa punkter ligger Sverige bra till så jag är inte ett dugg förvånad.
Kunde inte sagt det bättre själv. 🙂
March 10, 2002
FonzzziE wrote:
Sverige – det näst bästa landet i världen
Nordiskt i topp i FN:s rankningkollar man längre ner..
Afrika längst ner
o sedan när är afrika ett land? jag har alltid fått lära mej att d e en kontinent :bgrin:
Lär dig läsa annat än rubriker och underrubriker så skall du nog se att det mesta klarnar upp. :bok:
June 20, 2002
Nice wrote: Ett land med statsskuld har vällan inget att ge bort......men de gör vi...dom...mao vi betalar utlandsbidrag med lånade pengar....konstigt !?
ehhmmm, nej?
Statsekonomi funkar ju knappast lika simpelt som en vanlig privatpersons ekonomi.
De "stora och mäktiga" länderna gör exakt likadant, inget konstigt med det.
3 Guest(s)