December 17, 2005
Säkert funnits sånna här trådar förut, men sökfunktionen är lite jobbig..
Okey kom med tips på mat som är relativt lätt att göra och som är nyttig.. Tycker mig söka, men känner att jag inte har någon riktig koll på allt som finns i matväg.. Ge gärna recept också om du har/ vet vars det finns..
September 27, 2005
Här tycker man ju att man borde hitta lite! -->LÄNK
bara att klicka i snabba och smala och vad man har i kylskåpet! 😛
EDIT: awwww attans jäkla padda! 😉
April 11, 2003
Delph1 wrote: Kycklingfilé som doppas i ägg och sedan i ströbröd (eller mjöl) och stek sedan. Du kan blanda i kryddor i ströbrödet efter egen smak.
Servera med ris och någon sötsur sås, eller lite grönsaker med stark smak, ex. paprika.
//Andreas
Det lät jäkligt gott. Ska handla det på tisdag då det är dax att handla mat igen.
November 27, 2003
Bjornstrom wrote: padda: bra länkar danke..
Delph1: hur nyttigt är det där på en skala 1-10?
Om du skippar såsen ock tar typ paprika istället skulle jag säga en 8 åtminstone. Vitt kött, som fågel och fisk, kan man inte föräta sig på i regel. 😉
Samtidigt slipper du den tunga mättnadskänslan som rött kött ger.
//Andreas
April 11, 2003
Rune wrote: [quote=Delph1]Kycklingfilé som doppas i ägg och sedan i ströbröd (eller mjöl) och stek sedan. Du kan blanda i kryddor i ströbrödet efter egen smak.
Servera med ris och någon sötsur sås, eller lite grönsaker med stark smak, ex. paprika.
//Andreas
Det lät jäkligt gott. Ska handla det på tisdag då det är dax att handla mat igen.
Jag tillaga det igår och det va väll sådär. Tror jag gjorde några fel. Jag hade köpt frysta lårfiléer av kyckling. Dom va ju frysta så det va svårt att steka dom. Man ska väll ha tinade så dom är mjuka och fina?
Jag hade inget till, jo jag hade hamburgedrässing. Det va gott. Vart lite tort annars. Va ska man annars ha till det? Söt sur sås. Finns det att köpa klar på flaska eller nått? 🙂
Jag har bara käkat samma saker i flera år typ så det är skönt att prova något nytt, som kyckling.
January 13, 2003
Rune wrote: [quote=Rune][quote=Delph1]Kycklingfilé som doppas i ägg och sedan i ströbröd (eller mjöl) och stek sedan. Du kan blanda i kryddor i ströbrödet efter egen smak.
//Andreas
Jag tillaga det igår och det va väll sådär. Tror jag gjorde några fel. Jag hade köpt frysta lårfiléer av kyckling. Dom va ju frysta så det va svårt att steka dom. Man ska väll ha tinade så dom är mjuka och fina?
Jag hade inget till, jo jag hade hamburgedrässing. Det va gott. Vart lite tort annars. Va ska man annars ha till det? Söt sur sås. Finns det att köpa klar på flaska eller nått? 🙂
Jag har bara käkat samma saker i flera år typ så det är skönt att prova något nytt, som kyckling.
[Image Can Not Be Found]
August 20, 2001
Sådan åt vi igår, tonfisk är väl nyttigt:
Karibisk tonfiskgryta
Ingredienser
Portioner: 4
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 burk (400 g) krossade tomater
1 tsk salt
1 krm kajennpeppar
1 tsk timjan
½ tsk mald kryddnejlika
½ tsk mald ingefära
1 msk farin
2 burkar tonfisk (i vatten)
1 burk (415 g) persikor (i skivor)
Tillagningstid: Max 20 min
Svårighetsgrad: Lättlagat
Gör så här
Skala och finhacka lök och vitlök. Koka löken i krossade tomater och kryddor i en kastrull, cirka 10 minuter.
Låt tonfisk och persikor rinna av. Skär ev persikorna i mindre bitar. Vänd ner tonfisk och persikor i tomatsåsen och låt allt bli varmt.
Servera med ris.
April 11, 2003
Jag hitta denna sidan också. Ska prova det på tisdag när det är dax att handla igen.
February 17, 2004
Ett recept på Kôrv stroganoff:
http://www.recepten.se/recept/.....anoff.html
Enkelt och riktigt gött!
/Dani
2 Guest(s)