May 17, 2002
abishai wrote: [quote=Krqagyzzz]Att jämföra olika sorters Cola är svårt men om jag väljer själv så brukar det bli Coca Cola.
Dock så tycker jag att den stora fråga är vad som är godast av Coca Cola Coke och Coca Cola Classic
Jag vet inte skillnaden, men jag gissar på att Classic har det gamla receptet med kokain? Eller är det coke som är kokain.. :arg:
nenene. Varken Coke eller Classic inehåller kokain, dock så tror jag bara Classic säljs i staterna. Coke är det vi har här i Sverige.
October 25, 2003
abishai wrote: [quote=Kizo][quote=ilg@dd][quote=Kizo][quote=Fackamato][quote=Snorch][quote=abishai][quote=whak]Vart är dr pepper?
är ju inte cola, det är ju inte trocadero heller även om båda är godare än alla cola:or..
color?
kålers..
läskedrycker
Vattensubstitut
Lemonader
Vätska
Tunnelbana
:)R
February 10, 2005
Kizo wrote: [quote=Bobby Bullhorn]ok men nästa fråga borde väll bli
cola från utlandet, sverige osv?
själv tycker jag svensk cola e godast
Det där måste jag hålla med om, just biten om att det spelar roll.
Det spelar enligt mig mycket stor roll. Personligen tycker jag svensk Coca Cola inte är gott alls! Men om de har etiketter jag inte kan läsa, så smakar det mycket bättre.
Detta är inte inbillning! Det är skillnad!
jo visst absolut gör det skillnad, så vitt jag förstått så ere så att själva cola extrakten är densamma världen över (förutsatt att det är coca-cola vi snackade om) men att det är fråga om själva vattnet o dess kvalitet som ger den smaken. Vattnet i Sverige är bland världens renaste vatten och det visar sig att dem renar vattnet 8 ggr innan man blandar colan o sen tillsätter kolsyra. Just mängden kolsyra påverkar smaken något så otroligt! ja det finns vinsmakare och så finns det colasmakare eller vad man kan kalla dem....aja...så ere iaf! 🙂
Peace Love and Sooooul
November 22, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=abishai][quote=Krqagyzzz]Att jämföra olika sorters Cola är svårt men om jag väljer själv så brukar det bli Coca Cola.
Dock så tycker jag att den stora fråga är vad som är godast av Coca Cola Coke och Coca Cola Classic
Jag vet inte skillnaden, men jag gissar på att Classic har det gamla receptet med kokain? Eller är det coke som är kokain.. :arg:
nenene. Varken Coke eller Classic inehåller kokain, dock så tror jag bara Classic säljs i staterna. Coke är det vi har här i Sverige.
Är det så är classic den godaste 🙂
Godaste colan jag druckit har kommit med polare från USA.
[edit] utom jolt då 🙂
[/edit]
August 27, 2003
denstore wrote: Gamla fina Cuba-Cola var rätt nice. Någon som vet om man fortfarande kan köpa den någonstans?
Jodå, vi har mängder av dem häruppe i mälardalen då de görs här. Vi har även gott om Farmors hildas krusbärs dricka och Trocadero. Tror inte Guttsta skeppar dricka annat än till lokalbefolkningen numera.
Rom och CocaCola, det är det som gäller.
Coore wrote: [quote=ilg@dd] Tips till allas vår öltörstande Coore
[Image Can Not Be Found]
Den ölen har jag aldrig sett, får hålla utkik efter den då... 🙂
Den fanns även som starköl (Mellanöl) när jag var yngre..Kanongott..
Vet inte hur det ser ut på systembolaget med Sundsvalls Öl idag, men finns det så är den helt klart värd att testa..
Bryggeriet har ombildats några gånger senare år, vet inte hur det är med starkare sorten nu.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)