September 16, 2002
Öwall wrote: jag tog kinesiskt, men ska jag vara ärlig tror jag knappast att jag märker någon skillnad mellan kinesiskt och thailändskt.
italienskt är grymt gott också, men det finns så mycket som jag inte gillar så mycket där, så det blir kinesiskt/thailändskt
Jag vet bara att i mina lilla hemstad så har vi en Kina restaurang och Ben's Thai 🙂
Två olika restauranger.
Har inte ätit på någon av dem, dock. Kanske är likt...
June 17, 2002
Öwall wrote: jag tog kinesiskt, men ska jag vara ärlig tror jag knappast att jag märker någon skillnad mellan kinesiskt och thailändskt.
italienskt är grymt gott också, men det finns så mycket som jag inte gillar så mycket där, så det blir kinesiskt/thailändskt
Thailändskt e mycket starkre än kinesiskt... det e väl en av dom stora skillnaderna...
Annars.. Så e Marokansk mat jävligt god.. annars valde jag Kinesiskt på listan.. men Gillar Japanskt oxå...
November 26, 2002
Pim_ wrote: Till er som tror att kinesisk mat är god.
Den maten som säljs i Europa är inte i närheten av vad "vanliga" kineser äter, den är mer lik thailänds mat och jag kan lova er att ingen av er uppskattar en matkultur där inälvor och fiskhuvuden är de vanliga ingredienser.
jag kan inte bilda en åsikt på någon andra uppfattningar och erfarenheter än mina, hur felaktiga de än må vara, så jag står fast vid mitt val.
March 20, 2003
Öwall wrote: [quote=Pim_]Till er som tror att kinesisk mat är god.
Den maten som säljs i Europa är inte i närheten av vad "vanliga" kineser äter, den är mer lik thailänds mat och jag kan lova er att ingen av er uppskattar en matkultur där inälvor och fiskhuvuden är de vanliga ingredienser.
jag kan inte bilda en åsikt på någon andra uppfattningar och erfarenheter än mina, hur felaktiga de än må vara, så jag står fast vid mitt val.
Menade inte att du skall börja äta annan mat men att man inte skall åka till Kina och förvänta sig en kulinarisk upplevelse som man kanske gör på kinakrogen hemma runt hörnet.
2 Guest(s)