November 26, 2002
Pim_ wrote: [quote=Öwall][quote=Pim_]Till er som tror att kinesisk mat är god.
Den maten som säljs i Europa är inte i närheten av vad "vanliga" kineser äter, den är mer lik thailänds mat och jag kan lova er att ingen av er uppskattar en matkultur där inälvor och fiskhuvuden är de vanliga ingredienser.
jag kan inte bilda en åsikt på någon andra uppfattningar och erfarenheter än mina, hur felaktiga de än må vara, så jag står fast vid mitt val.
Menade inte att du skall börja äta annan mat men att man inte skall åka till Kina och förvänta sig en kulinarisk upplevelse som man kanske gör på kinakrogen hemma runt hörnet.
ah ok.
tur att det finns mcdonalds då =)
September 16, 2002
Öwall wrote: [quote=Pim_][quote=Öwall][quote=Pim_]Till er som tror att kinesisk mat är god.
Den maten som säljs i Europa är inte i närheten av vad "vanliga" kineser äter, den är mer lik thailänds mat och jag kan lova er att ingen av er uppskattar en matkultur där inälvor och fiskhuvuden är de vanliga ingredienser.
jag kan inte bilda en åsikt på någon andra uppfattningar och erfarenheter än mina, hur felaktiga de än må vara, så jag står fast vid mitt val.
Menade inte att du skall börja äta annan mat men att man inte skall åka till Kina och förvänta sig en kulinarisk upplevelse som man kanske gör på kinakrogen hemma runt hörnet.
ah ok.
tur att det finns mcdonalds då =)
Kina på McDonals? :bgrin:
PS. Jag föredrar Burger King, dock så finns det inte nära mig.
September 16, 2002
Snorch wrote: Beror väl på hur noga man e med vart maträtterna kommer ifrån.. ex så är väl pizza & pasta italiensk?
Men jag brukar inte direkt gå efter nå recept när jag lagar mat så jag säger svenskt..
Personligen tycker jag att Turkar gör bättre pizza.
Det är nästan alltid Turkar på de bra pizzeriorna.
March 14, 2001
Kizo wrote: [quote=Snorch]Beror väl på hur noga man e med vart maträtterna kommer ifrån.. ex så är väl pizza & pasta italiensk?
Men jag brukar inte direkt gå efter nå recept när jag lagar mat så jag säger svenskt..
Personligen tycker jag att Turkar gör bättre pizza.
Det är nästan alltid Turkar på de bra pizzeriorna.
Ja de kanske e turkisk från början, ja vet inte..
Tänkte mest på makaroner/pasta..
March 14, 2001
MrWeizel wrote: [quote=Snorch]Beror väl på hur noga man e med vart maträtterna kommer ifrån.. ex så är väl pizza & pasta italiensk?
Pastan tog Marco Polo hem till Italien från Kina efter sin resa dit, om jag inte minns helt galet :bok:
Jaha.. man lär sig alltid nått "användbart" varje dag.. 😛
January 28, 2003
Snorch wrote: [quote=MrWeizel][quote=Snorch]Beror väl på hur noga man e med vart maträtterna kommer ifrån.. ex så är väl pizza & pasta italiensk?
Pastan tog Marco Polo hem till Italien från Kina efter sin resa dit, om jag inte minns helt galet :bok:
Jaha.. man lär sig alltid nått "användbart" varje dag.. 😛
Fråga mig, jag är den okrönte konungen av onödigt vetande :bgrin:
3 Guest(s)