October 27, 2002
Undrar om folk som skriver alla ljusa skitöler (sofiero, heineken, bud, falcon, carlsberg staropramen etc etc etc) någonsin har druckit _en_ öl för smakens skull...
Jag är mer inne på Jsons spår på mörka öler... 🙂 Till vad han har sagt kan jag lägga till spitfire, bishops finger och old speckled hen som ett par riktigt bra öler.
Ses på stockholm beer festival? 😉
June 23, 2002
Callister wrote: Coore är ölkungen, lås tråden nu. 😉
Öl är inget jag direkt gillar, de billiga är ush men lite dyrare lyxöler går bra.
Finns en som heter Mixed malt, blandning av cider och öl typ, den är god 🙂
Persika smak, kmr i Äpple och Jordgubb snart. 🙂
"Smaksatt öl" på den står det.
Ingen höjdare.
May 17, 2002
Callister wrote: Coore är ölkungen, lås tråden nu. 😉
Öl är inget jag direkt gillar, de billiga är ush men lite dyrare lyxöler går bra.
Grejen är att det inte alls är Öl. Mixed Malt är cider. Anledningen till att det står att det är öl är att de inte för sälja 3.5 cider i vanliga mataffärer. Därav måste de kalla Mixedmalt Öl istället för att kalla det Cider.
October 18, 2002
Death On Wings wrote: Nej tror inte det, Ska fixa mig ett par till helgen.
Har du fler tips så posta dem gärna.
Newcastle är riktigt god och inte alls bäsk.
Men jag vet inte om den räknas som mörk öl.
Det är mer en Ale tror jag. En av mina favoriter iaf, riktigt god till grillat.
August 20, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=Callister]Coore är ölkungen, lås tråden nu. 😉
Grejen är att det inte alls är Öl. Mixed Malt är cider. Anledningen till att det står att det är öl är att de inte för sälja 3.5 cider i vanliga mataffärer. Därav måste de kalla Mixedmalt Öl istället för att kalla det Cider.
Man får väl egentligen inte kalla det cider om där inte är äpplevins-bas?
May 17, 2002
DiDi wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Callister]Coore är ölkungen, lås tråden nu. 😉
Man får väl egentligen inte kalla det cider om där inte är äpplevins-bas?
Mycket möjligt.. Det kanske inte är Cider utan mer egentligen en Alcoläsk men att kalla det Öl är fel!
June 28, 2001
padda wrote: Varför har ingen skrivit New Castle Brown Ale än?
Staropramen är inte heller fel.Bishops Arms är ett trevligt ställe i Göteborg som erbjuder mycket god öl på fat. Inte bara mellanölsblasken som man brukar få på krogen.
en till som har hittat vägen till ÖL-landet, bishop är trevligt men det är för mkt gamlingar där.
well well, gillar man öl så...
November 22, 2001
Mind wrote: [quote=padda]Varför har ingen skrivit New Castle Brown Ale än?
Staropramen är inte heller fel.Bishops Arms är ett trevligt ställe i Göteborg som erbjuder mycket god öl på fat. Inte bara mellanölsblasken som man brukar få på krogen.
en till som har hittat vägen till ÖL-landet, bishop är trevligt men det är för mkt gamlingar där.
well well, gillar man öl så...
7'ans ölhall är oxå trevligt.
Eller Flying Scottsman.
Ferdinands har oxå ett bra sortiment men stället är inge vidare fredag/lördag kväll.
3 Guest(s)