November 22, 2001
HerrPutte wrote:
Personligen "shottar" jag inte, smuttar på whisky istället, ska jag supa blir det öl.
Håller med, att sitta med en god whisky eller cognac e guld.
Men något att shotta....hm... Gold Strike får jag säga då.
Det är en 50% kanel-likör med guldflingor i.
Den är riktigt god.
Dock brukar den vara beställningsvara på systemet, iaf här i västsverige.
November 5, 2001
RoxL wrote: [quote=Arny]Ska man shotta ska det vara äcklig sprit. Är det god sprit finns det väl ingen anledning?
Ere äcklig sprit så blandar man ut d me valfri dryck..
Nepp, då förstör man den valfria drycken som då smakar äcklig sprit. Dessutom anser jag att man inte ska blanda ut sprit då risken för att man dricker för mycket ökar.
August 20, 2001
Arny wrote: [quote=RoxL][quote=Arny]Ska man shotta ska det vara äcklig sprit. Är det god sprit finns det väl ingen anledning?
Nepp, då förstör man den valfria drycken som då smakar äcklig sprit. Dessutom anser jag att man inte ska blanda ut sprit då risken för att man dricker för mycket ökar.
Ni har nog missat poängen med att blanda en grogg/drink. Meningen med att blanda ut det är för att man inte ska smaka spriten (visst, i vissa groggar/drinkar är det ju meningen att man smaka spriten). Blandar man bara fjortisgrogg (vodka + apelsinjuice = screwdriver) så smakar det skit ändå...
March 14, 2004
DiDi wrote: [quote=Arny][quote=RoxL][quote=Arny]Ska man shotta ska det vara äcklig sprit. Är det god sprit finns det väl ingen anledning?
Ni har nog missat poängen med att blanda en grogg/drink. Meningen med att blanda ut det är för att man inte ska smaka spriten (visst, i vissa groggar/drinkar är det ju meningen att man smaka spriten). Blandar man bara fjortisgrogg (vodka + apelsinjuice = screwdriver) så smakar det skit ändå...
Testat Vittvin och Sprite? Riktigt gott för att vara fjortisgrogg. Dock måste man dricka mkt för att känna nåt.
August 20, 2001
ocz wrote: [quote=DiDi]Massa text
Testat Vittvin och Sprite? Riktigt gott för att vara fjortisgrogg. Dock måste man dricka mkt för att känna nåt.
Nja... Det använder jag om jag någon gång ska göra bål... Jag kan blanda en del drinkar så jag undviker fjortisgrogg om jag kan 🙂
2 Guest(s)