November 22, 2001
Krqagyzzz wrote:
tell me more how to do, master.
lol 🙂
jo, du tar ett glas, en tesked, tändare/tändstickor/valfritt sätt att skapa eld, en sockerbit och en flaska absint.
Lägg sockerbiten i tesked och håll den över glaset. Häll absinten över teskeden och sockerbiten. När du fått en lagom mängd absint i glaset så slutar du hälla 🙂
Sedan tar du din tändare/tändstickor/valfritt sätt att skapa eld och tänder eld på sockerbiten. När den har brunnit färdigt rör du ner geggan som en gång var en sockerbit i glaset.
Sen dricker du upp det hela i valfritt tempo.
August 21, 2001
Json_81 wrote: [quote=Krqagyzzz]
tell me more how to do, master.
lol 🙂
jo, du tar ett glas, en tesked, tändare/tändstickor/valfritt sätt att skapa eld, en sockerbit och en flaska absint.
Lägg sockerbiten i tesked och håll den över glaset. Häll absinten över teskeden och sockerbiten. När du fått en lagom mängd absint i glaset så slutar du hälla 🙂
Sedan tar du din tändare/tändstickor/valfritt sätt att skapa eld och tänder eld på sockerbiten. När den har brunnit färdigt rör du ner geggan som en gång var en sockerbit i glaset.
Sen dricker du upp det hela i valfritt tempo.
finns väl i köpenhamn? Fick för mig att jag såg en dokumentär om det där från danmark om en eller två krögare som fått tillåtelse att göra egen (riktig och redig, på gammalt vis )absint, och sälja på krogarna.
Vad dessa krogar heter, eller vart de ligger, minns jag inte.. men det måste ju gå att kolla upp.
Sen påtal om groggar, så har jag hittat en ny favorit.
en skvätt sprit,
en tesked druvsocker,
två skvättar sprite,
en skvätt hårt skakad apelsinjuice.
i med nån isbit.
jävulskt gott, med smarrigt skum.
OBS, häll inte i druvsocker i efterhand.. då skummar det satan!
August 20, 2001
Garfzez wrote: Sen påtal om groggar, så har jag hittat en ny favorit.
en skvätt sprit,
en tesked druvsocker,
två skvättar sprite,
en skvätt hårt skakad apelsinjuice.
i med nån isbit.jävulskt gott, med smarrigt skum.
OBS, häll inte i druvsocker i efterhand.. då skummar det f*n!
Kan vara värd att testa 🙂
3 Guest(s)