May 10, 2002
dåren wrote: Vad anser ni om golf? Av många så klassas det som en snobb sport. Vad anser du?
Ett underbart sätt att föra lesbiska kvinnor tillsammans. Lite synd på att alla snygga blir porrskådis istället, golfen skulle ha sett annorlunda ut idag om de hade varit lite mer öppen på det viset.
Borde inte den där låten "Sträck ut din hand" vara lite av den svenska gay-nationalsången? När du liks ville vara inne på det ämnet, dåren.
Jag har märkt att många av mina inlägg har handlat om homosexualitet på ett eller annat vis, vad är den manliga motsvarigheten till golf? :trans:
November 26, 2002
Jag har spelat golf i 10 år och jag hävdar absolut att det inte är en snobbsport. Den enda banan jag träffat på i stockholmsområdet som är petig på kläder är Ullna. Personligen tycker jag att dom har rätt kassa och tråkiga hål där så det stör mig inte, jag åker inte dit.
Golf är billigare än många andra så kallade folksporter. Utrustningen håller lätt i 10-15 år om du sköter om den. Att det finns dom som köper nu utrustning varje år för att försöka kompensera för en dålig sving är en annan historia. Medlemskap på en klubb inkl fritt spel i ett år hittar du idag för under 5000:- per år, alltså billigare än ett årskort på gymet!
Däremot så har jag slutat kalla golf för sport. I många år så hävdade jag att golf var en sport, men jag har insett att det inte är det. Golf kräver mycket mer av utövaren än vad den normala sporten gör så för mig är golf ett spel. Golf kräver kondition, koordination och i viss mån styrka. Så långt är det en sport. Men golf kräver att du kan vara fullt koncentrerad på taktik gentemot dina motspelare, mot banan och varje ny unik situation och sätta det mot din kapacitet och detta ska du göra kontinuerligt i över 4 timmar. Varje slag räknas och kan inte tas bort. I andra "sporter" så kan du radera ett baklängesmål med ett eget mål eller ett övertramp med ett bra hopp osv osv. I golf får du inte två försök vid varje utslag ifall du skulle missa ( jfr sporten tennis).
Sen kan jag inte minnas senast en golfare åkte hem från touren och strejkade för att han/hon får för lite betalt. I golf skickar man inte in sina advokater för att få mer betalt - man tränar hårdare istället. Ups, en jämförelse med ishockey.
Golf är ett spel och ska inte nedgraderas till en sport.
December 28, 2004
Dehman wrote: [quote=Collateral]Borde inte klassas som sport, är ju ingen riktig fight i spelet.
Fysiskt otränade personer som svingar slag hit och dit och har dom lite tur så får dom i bollen i hålet.
Överklass kan jag nog inte räkna det som, är ju så många som spelar det.
Om jag har rätt så var golf en FLUGA för 2-3 år sedan, då skulle allt och alla spela golf.
Påtal om golf, jag har aldrig sett en neger spela golf, det är sant...aldrig i mitt liv har jag sett en neger svinga ett slag (Tiger Woods räknas inte, han är inte "äkta")Är fjantigt att man klassar allting som man kan tävla om som en sport, och då räknar jag med CS, Quake etc.
Riktiga sporter är Ishockey, Fotboll, Tennis, Amerikansk fotboll, MTB Downhill 😉
Erhm, världsettan i golf är neger. Vijay Singh, han är en "äkta" neger. Förstår inte vad som gör Tiger till en oäkta?
Okay, jag följer inte golf "sporten" genom tvn så ofta så att jag skulle ha koll på det.
November 27, 2003
Golf är rätt kul. Gick caddie under en period och jag hade riktigt roligt.
Klädsel? knappt ett par shorts :bgrin:
Tyst? knappast.
Dyrt? Nej, möjligtvis en hög engångskostnad för klubbor, men sen är det inte dyrt.
Sen finns fortfarande en del konservativa krafter kvar inom sporten som säger si och så, men dom behöver man i regel inte bry sig så mycket om.
Givetvis finns det överklassarsvin som spelar golf, men dom gör man sitt bästa för att helt enkelt driva med allt man kan när man får chansen.
//Andreas
January 28, 2003
Collateral wrote: Fysiskt otränade personer som svingar slag hit och dit och har dom lite tur så får dom i bollen i hålet.
Överklass kan jag nog inte räkna det som, är ju så många som spelar det.
Om jag har rätt så var golf en FLUGA för 2-3 år sedan, då skulle allt och alla spela golf.
Påtal om golf, jag har aldrig sett en neger spela golf, det är sant...aldrig i mitt liv har jag sett en neger svinga ett slag (Tiger Woods räknas inte, han är inte "äkta")
När du inte vet någonting, hur skulle det vara om du höll käften stängd?
En professionell golfspelare tränar nästan lika mycket fys och kondition som de tränar golf, och jag kan lova att det är mer än de flesta hockeyspelare. Visst, du kommer säkerligen påpeka att du syftade på medelspelaren, men då pekar jag på Korpen-fotboll eller liknande. Där de dricker grogg i bastun som uppvärmning och målvakten står och röker när det är hörna... (Been there, seen that)
Sedan säger du ju dessutom själv att du inte följer sporten, varför ens kommentera det då? 😉
Och jag har sett många negrar spela. Kanske inte i Sjöbo, dock 🙄
John_lz har redan sagt allt annat som behövs sägas...
February 1, 2004
Jag har spelat golf länge men har lagt det i tillfällig vila pga. flytt och därför kostar det för mycket att byta klubb. Det är väldigt kul när det går bra som i alla sporter och även om man inte måste vara muskelbyggare krävs en del grundstyrka för att nå riktigt långt ned i handicap. Men det handlar så mycket mer om koordination, fokusering, strategi m.m. Klart att många pensionärer går och hackar på banan men det är faktiskt trevligt att träffa helt olika människor på banan och kunna spela på samma villkor.
Jag har 8.0 i handicap.
February 10, 2004
...går det dåligt, så är det uteslutande materialfel :bgrin:
quote]
Haha!! :bgrin:
Jag håller fulständigt med dig!
haha, nä golf är bland det roligaste som finns!, tycker att alla borde prova lira golf innan dom dömmer ut det totalt.. menar, hur mysigt är det inte att gå i solen med polarna, ta en snusjävel å vara glad! 😀
ne, moderatbandy borde alla prova 😀
March 7, 2004
det är gött.. fast det kan nog vara snobbigt om man har valt fel bana 😛 själv spelar jag på grönhögen och där är de inte precis petiga med kläderna
EDIT: Håller med vesslan om att det är mindre roligt när det går dåligt.. Men när man sätter en 200m drive perfekt på fairway är det helt okej B>
March 14, 2004
ZIre wrote: det är gött.. fast det kan nog vara snobbigt om man har valt fel bana 😛 själv spelar jag på grönhögen och där är de inte precis petiga med kläderna
EDIT: Håller med vesslan om att det är mindre roligt när det går dåligt.. Men när man sätter en 200m drive perfekt på fairway är det helt okej B>
Grönhögen har en härlig attityd. Spelade på Öland för något år sedan.
March 7, 2004
skinner wrote: [quote=ZIre]det är gött.. fast det kan nog vara snobbigt om man har valt fel bana 😛 själv spelar jag på grönhögen och där är de inte precis petiga med kläderna
Grönhögen har en härlig attityd. Spelade på Öland för något år sedan.
mm fast jag tror att det kommer ändras lite nu när de har en ny bana som håller mycket högre klass..
July 4, 2003
Håller med John_lz, det krävs en stark psykisk förmåga likaså fysik för att kunna hålla hjärnan och svingen/puttningen perfekt i många, många timmar. Det är en utmaning som oftast går åt helvete men det kan kompenseras någon gång med lite äckligt härliga slag och tränar man hårt så blir man bra på det också.
Nu har jag lagt golfen på hyllan i några år men har väl i alla fall varit medlem i en trevlig golfklubb i en 8 år minst. Däremot kan jag inte säga att de senare av de åren har varit så direkt aktiva så handicappet ligger väl ganska högt :p
Det är lika mycket sport som allt annat då det krävs som sagt ovan både fysisk och psykisk träning för att klara motgångar.
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
November 26, 2002
Adam wrote: [Utan att ha läst hela, då jag trott att den handlade om bilen VW Golf]
Kan vi inte köra en liten handicap-tävling...?? (Vanliga handicap ej tillåtet..*Pekar på CoLiC*)
Jag har 6.1..
Jag ser "NordicHardware Championship" framför mig!!! Men vi bör köra 2 klasser, en med handicap men också en utan. Vi måste ju få en NordicHardware Champion i golf, då kan man inte räkna med handicap.
Med ett par sponsorer kan det blir historiens första golftävling med moderkort/grafikkort/processorer som priser!
Jag har 7,2. Jag har varit nere på 6,6 men jag har för dåligt med tid för att hinna spela tillräkligt nuförtiden.
Tid och plats?? Jag kommer!
1 Guest(s)