November 13, 2003
Hur gör de detta? Inte sett det förrut, men man kan se konturerna av den andra bilden på orginalet.
Konstigt :bok:
Klicka här så förstår ni
August 27, 2003
Hmm fösrtår inte riktit vad han menar med "drag a selcetion over this image for a surprise" men det äre väll nån bild som ligger under. bilden är gjord i photoshop och han har bara lagt på blomsterfältet med låg OPACITET skulle gissa på ca: 89-95 %.
Ps: Har 100 timmars photoshop kurser på mitt samvete 😉 .Ds
January 4, 2001
HuGGe wrote: Vad är det som ligger under, ser bara en massa streck "bakom" blomsterfältet
du vet när du ska tex kopiera en text.. då drar du med musen så att texten blir markerad... gör likadant med bilden... klicka på någon text ovanför och håll knappen nertryckt och dra musen ner så den kommer under bilden...
February 21, 2003
Znoddaz wrote: Hur gör de detta? Inte sett det förrut, men man kan se konturerna av den andra bilden på orginalet.
Konstigt :bok:
Klicka här så förstår ni
De har först lagt tjejen i understa lagret. Därefter har de lagt på blombilden och låtit varannan varannan pixel på blombilden ha opacitet 100% respektive typ 40%. När man markerar bilder i Explorer så kommer just varannan pixel att förmörkas och släckas ut mer än de andra, och då får tjejbilden större inverkan för ögonen.
Testa själva, är lite pilligt men det är så de gör.
February 21, 2003
Znoddaz wrote: [quote=Ogrebeast]Ni kan ju t ex se vad det är för go å glad kille som gömmer sig bakom det bisarra yttre :bgrin:
[url=http://www.danielogren.se/nh/wigga.jpg[/url]
En afrikan i natten? 😮 Ser absolut inget förutom svart färg.
Funkar för mig. Men ändrade en pixelrad nu så det kanske funkar för dig nu isf. Den är ju gjord för Explorer
June 23, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=Znoddaz][quote=Ogrebeast]Ni kan ju t ex se vad det är för go å glad kille som gömmer sig bakom det bisarra yttre :bgrin:
[url=http://www.danielogren.se/nh/wigga.jpg[/url]
En afrikan i natten? 😮 Ser absolut inget förutom svart färg.
Funkar för mig. Men ändrade en pixelrad nu så det kanske funkar för dig nu isf. Den är ju gjord för Explorer
Funkar för mig också..
Snart får du en ban Rutger. :bgrin:
August 20, 2001
Znoddaz wrote: [quote=Ogrebeast]Funkar för mig. Men ändrade en pixelrad nu så det kanske funkar för dig nu isf. Den är ju gjord för Explorer
Mja... vill ju inte klaga men den funkar fortfarande inte..
Använder Explorer 6.0... någon inställning kanske?
Nej den fungerar inte för mig heller...
June 17, 2001
Ogrebeast wrote: Ni kan ju t ex se vad det är för go å glad kille som gömmer sig bakom det bisarra yttre :bgrin:
[Image Can Not Be Found]
Kul... Kul kille
Jag vill absolut inte bli förknippad med dig Ogrebeast. Detta är liksom sånt man ser i filmer. Folk som klipper ihop bilder med sig själv och annat sjukt. Nej Ogrebeast, ett vadderat rum en tvångströja är nog något du borde ansöka om illa kvickt.
Edit: Eftersom du vet hur man gör så kan du ju beskriva hur du gjorde. Du kan väl försöka vara lite seriös för en gångs skull.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
2 Guest(s)