October 7, 2002
LOL, den här annonsen hade jag inte väntat mig... Visserligen är jag i Tyskland och får diverse konstiga saker visade, men hur de kommit fram till att jag kan japanska undrar jag då. Förstår inte alls vad det står, någon som kan översätta kanske? 😉
派遣エンジニア専門サイト
職種・業務・技術でお仕事検索。 スタッフサービスソリューション
July 18, 2003
Samma sak här
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
May 1, 2005
TERdON wrote: LOL, den här annonsen hade jag inte väntat mig... Visserligen är jag i Tyskland och får diverse konstiga saker visade, men hur de kommit fram till att jag kan japanska undrar jag då. Förstår inte alls vad det står, någon som kan översätta kanske? 😉
派遣エンジニア専門サイト
Det kallas riktad marknadsföring.
December 25, 2000
TERdON wrote: LOL, den här annonsen hade jag inte väntat mig... Visserligen är jag i Tyskland och får diverse konstiga saker visade, men hur de kommit fram till att jag kan japanska undrar jag då. Förstår inte alls vad det står, någon som kan översätta kanske? 😉
派遣エンジニア専門サイト
Du har säkert surfat hentai på japanska sidor så därför tror google att du snackar japanska. Google håller bättre koll på dig än du tror.
June 20, 2002
Som ett brev på posten så fick jag:
高時給SEお仕事一覧 - http://www.engineersguide.jp
時給2500円以上の高時給案件を多数 ご紹介するSE案件一覧ページ
Dock inte när jag var inne i den här tråden, vilket hade varit mer förståeligt, utan i en tråd om ID-kort. 😕
October 7, 2002
Dreamweaver wrote: Det kallas riktad marknadsföring. 😉
Borde inte ett minimikrav i så fall vara att de skriver på ett språk som använder ett alfabete som jag känner till då?
ViU wrote: Du har säkert surfat hentai på japanska sidor så därför tror google att du snackar japanska. Google håller bättre koll på dig än du tror.
Möjligtvis någon av de två som jag delar lägenhet med (en av dem är allmänt mangatok). Fast då vore spanska hur som helst troligare (de är mexikaner).
May 1, 2005
TERdON wrote: [quote=Dreamweaver]Det kallas riktad marknadsföring. 😉
Borde inte ett minimikrav i så fall vara att de skriver på ett språk som använder ett alfabete som jag känner till då?
Den är ju inte riktad exakt mot dig, utan mot andra "dig" som kan japanska. 😛
Skönt att jag kunde reda ut begreppen här så tydligt. 😀
February 12, 2003
dreamweaver wrote: [quote=TERdON][quote=Dreamweaver]Det kallas riktad marknadsföring. 😉
Den är ju inte riktad exakt mot dig, utan mot andra "dig" som kan japanska. 😛
Skönt att jag kunde reda ut begreppen här så tydligt. 😀
Red ut då att jag får samma reklam. 🙂
June 20, 2002
Delph1 wrote: Jag med, speciellt i en del nyhetstrådar nu :-k
//Andreas
Råkat klicka på något med japansk inriktning?
Den annons som jag var så smart att skriva in ovan och dessutom klickade på har nu naglat sig fast.
Den finns för övrigt i en version som tar 100% och en som tar upp 50% av Googles annonsutrymme. Klickade precis på den igen för att den engelska adressen inte stod med och jag blev nyfiken på vad det var för något. 🙂
October 7, 2002
boogey wrote: Råkat klicka på något med japansk inriktning?
Den annons som jag var så smart att skriva in ovan och dessutom klickade på har nu naglat sig fast.Den finns för övrigt i en version som tar 100% och en som tar upp 50% av Googles annonsutrymme. Klickade precis på den igen för att den engelska adressen inte stod med och jag blev nyfiken på vad det var för något. 🙂
Jo, jag klickade ju också på den förstås, ville veta vad det var, men hittade bara konstiga tecken. Säkert därför det fortsätter, de har märkt att det blir många träffar om man visar annonser på japanska här. :bgrin:
November 27, 2003
boogey wrote: [quote=Delph1]Jag med, speciellt i en del nyhetstrådar nu :-k
//Andreas
Råkat klicka på något med japansk inriktning?
Den annons som jag var så smart att skriva in ovan och dessutom klickade på har nu naglat sig fast.
Kan jag inte påstå, och den är inte speciellt vanlig för mig, men den kommer ibland.
//Andreas
September 12, 2001
Vamp wrote: [quote=Mind]Annonser ? vad snackar ni om ?
Använd FF med Adblock och säg hej då till all skit som tar upp eran hjärnkapacitet.
Precis, Annonser? Fattar inte vad ni pratar om 😕
Kom igen nu svampen...
Vi uppskattar att våra medlemmar _inte_ adblockar.
Om reklamen inte fanns alls så skulle vi icke överleva...
December 25, 2000
Att surfa på annonsbetalda sidor och samtidigt blockera annonser är samma sak som att stjäla tycker jag. Jag har full förståelse för om man blockerar irriterande flash-annonser som äter 50% av ens cpu och spelar ljud men de andra tycker jag att man skall låta bli om man gillar den sida man besöker.
Personligen lider jag inte av ni blockerar våra annnonser eftersom jag ändå inte får några pengar av NH för mitt jobb men det är principen i att blockera annonser jag är emot eftersom jag inte tycker att man skall stjäla andras saker.
Dock finns det andra som blir lidande av att ni blockerar annonser, bandbredd är inte gratis bara så ni vet. Inte datorer, ström eller den arbetsinssats som vissa lägger ner på NordicHardware.
1 Guest(s)