November 18, 2003
Google Earth är ett program där satelliter (lr nåt grejsemojs) tagit "bilder" på jorden och sen kan man zooma in olika saker o ting för er som inte vet vad är då.
Min fråga är om det är nån som vet typ hur det updateras och sånt om dom typ kör med likadan "bild" eller om det updateras inom en viss tid?
Kommer man kunna kolla in fler ställen, typ det finns många som inte har "täckning"?
March 19, 2003
Ang uppdatering så kom vi väll fram till i den tidigare tråden att bilderna över sweadala inte är specielt nya utan över 1,5år gammla.
Och om det kommer "mer" så borde det vara rätt troligt då det utvecklar mer och mer.
De kanske inte bryr sig om skogarna i norrland eller så, men alla fall.
June 21, 2004
Angående bild uppdateringen, tror att det står någonstans på googles hemsida att bilderna ska vara tagna inom tre år, så man ska ju inte förvänta sig live precis 😛
men jag tycker ändå det är en helt apcool grej, och dom sätter ju in nya högupplösta områden hela tiden. fick för någon månad sen högupplöst där jag bor =)
October 16, 2003
jarlen wrote: [quote=Poontus]lite småkul program att latja med, men det är ju synd att kvalitén över Sverige är så dålig
59°22'24.60"N, 17°53'37.62"E
Tycker det var rätt bra kvalitet på den där koordinaten.
jämfört med lantmäteriet?
2 Guest(s)