January 22, 2003
BarateaU wrote: Man kan ju undra vad det är som är precis brevid ARE51.
37°41'00.98"N, 115°54'47.42"W
Gröna runda cirklar, rätt så bra gjorda cirklar också.
🙄
Dom finns lite hör och var runt AREA51
Var en diskussion om det där nånstans förut, det är tydligen nån form av bevattnings system som skapar dom där. Kommer inte ihåg vart det var jag läste det men det var någonting i den stilen iaf.
Känns lite synd med tanke på dom trevliga konspirations teorier som hade kommit till annars
EDIT:
Mitt hus: 59°29'38.05"N, 17°56'14.05"E
September 16, 2002
Det är ganske sjukt enligt mig, att vi, helt vanliga ungdomar och vuxna kan sitta hemma på sin dator och kolla det här. 😕
Vem hade gissat på det under Kalla Kriget?
Hur länge måste vi vänta tills det definitiva Big Brother, då du kommer långt ner nog för att urskilja individer. Visst, detta är foton och inte live, men det är fortfarande läskigt imponerande enligt mig.
January 22, 2003
Om ni vill kolla på saker i sverige fungerar http://www.lantmateriet.se/ mycket bättre, bilderna har mycket bättre upplösning och man ser faktiskt saker och inte bara suddiga fläckar =)
February 21, 2004
NES_Boy wrote: Om ni vill kolla på saker i sverige fungerar http://www.lantmateriet.se/ mycket bättre, bilderna har mycket bättre upplösning och man ser faktiskt saker och inte bara suddiga fläckar =)
Hittar inte kartan där 🙁
May 1, 2005
Är det nån som vet vad de använder för teknik för att bestämma dimensioner på de 3D-byggnader som finns? Känns ju lite väl overkill att de skulle göra alla byggnader manuellt. 🙄
Tvärsnittet ovanifrån kan man ju gissa sig till att de får från bildbehandling, men strukturen i övrigt? Vissa är ju mer tornformade i strukturen så det räcker ju inte med att bestämma tvärsnitt och en höjd på byggnaden alla gånger.
March 19, 2003
Gueno wrote: [quote=Kizo][quote=Gueno]Faen va jag leta innan jag hitta kinesiska muren.
Sådär får du inte säga utan att posta kordinater! 😛
42°40'25.10"N, 117°30'30.63"E
meeh ååh va besviken jag blev att den var så liten.
trodde man skulle se den bra ifrån rymden.
vid 65mi ?mile? så försvinner den i princip.
2 Guest(s)