March 1, 2001
kolla http://www.basshunter.com om ni vill se den riktiga båten anna!
OT. gOOgl säger jag, eller gOOgla om d är verbet.
Sen ang bass å base å allt vad det heter.
Bass=Med uttal "Bass" blir det Aborre och med uttal "bejs" betyder det Bas
Base= Bas (typ militär bas)
Bot då? Har alltid hört folk säga bott/bått.
T ex, vi behöver lite fler folk i CS, ska vi slänga in några båttar?
Eller, "Fan, båtten kickade mig då skrev med capslock"
Vid omstart av dator rebootar jag, med långt "o"
December 11, 2002
Json_81 wrote: [quote=beta][quote=Json_81]Människor som inte kan engelska tycker jag brukar ha en benägenhet att säga goggle.
Vilket är typ 90% av befolkningen. Bara kolla fenomenet Basshunter. Varför uttalar folk hans namn som "basehunter" t.ex.? Trodde alla visste att Bass är en fisk och hur det ska uttalas.
Ja, du bevisar ditt eget påstående 😉
Hahahah du är så råsmiskad beta :bgrin:
January 13, 2003
Joni^ wrote: [quote=Json_81][quote=beta][quote=Json_81]Människor som inte kan engelska tycker jag brukar ha en benägenhet att säga goggle.
Vilket är typ 90% av befolkningen. Bara kolla fenomenet Basshunter. Varför uttalar folk hans namn som "basehunter" t.ex.? Trodde alla visste att Bass är en fisk och hur det ska uttalas.
Ja, du bevisar ditt eget påstående 😉
Hahahah du är så råsmiskad beta :bgrin:
Varför tror du jag blev tyst? Fast jag blev lite räddad i inlägget före ditt. 🙂
September 5, 2001
Lodisen wrote: [quote=Öwall]google.
men säger ni bott eller boot?
Bott, som i roBOT.
Google (GOOgL)
BOT, bott är okej. Men det heter BOT. Du stavar bot, därför ska du säga det BOT och inte BOTT för du säger väl inte en IRCBOTT? Var är BOTTEN?(haha?)
Annars, google, som det stavas!
March 10, 2002
hawkie wrote: [quote=Lodisen][quote=Öwall]google.
Bott, som i roBOT.
Google (GOOgL)
BOT, bott är okej. Men det heter BOT. Du stavar bot, därför ska du säga det BOT och inte BOTT för du säger väl inte en IRCBOTT? Var är BOTTEN?(haha?)
Så du säger roboot och inte robott?
September 16, 2002
Bott, som i roBOT.
Google (GOOgL)
Jo, jag gör det.
IRCbått.
November 22, 2001
Bott, som i roBOT.
Google (GOOgL)
Du säger alltså bot? som i botgöring? Böter i singular?
Nu kan inte jag fonetiska tecken, men jag är ganska säker på att det skulle stå något i stil med [bått].
August 9, 2005
GoogL är så jag uttalar det. Kan bara säga att man känner ju till lärare och dylikt som säger Google väldigt konstigt. Gööglää är det en lärare (östgöte, eller ska man säga öschötte) som säger. En annan säger den lite mer vanliga Goggle.
Ett annat exempel är ju från Hälsoresan, Stig-Helmers mamma: Nu har det fastnat sådana där Chees Doddles i dammsugaren igen.
February 1, 2006
Öwall wrote: det är ju ett engelskt ord, varför inte uttala det som i engelskan?
bott, således
bott är ju inte det du menar iofs. T.ex. "Jag har bott i Göteborg".
Ordet bot uttalas som engelskans "boot". Ärligt talat så vet jag inte om "bot" finns med i SAOL som låneord.
2 Guest(s)