May 19, 2003
Mycket trevligt program, dock i BETA stadiet men ser ut att lätt kunna konkurera ut MSN ;).
Suttit och pratat med de få som har GMail och är hitills mycket trevligt. Gillar starkt Telefon funktionen. Så sätt igång och pröva!
June 4, 2004
.doedels wrote: Helt värdlöst i min mening! Anledningen till att man använder msn är ju att man slipper sitta o prata konstant och att man kan vänta med o svara, annars ringer man ju som är praktiskt taget gratis idag.
Det ligger något i det du säger, men man kan ju inte låta bli att vara en BETA-testare... 😀
May 19, 2003
Marcan- wrote: Stilrent, snabbt och snyggt gränssnitt. Snart får de nog till så man kan snacka flera personer samtidigt samt skicka filer till varandra. Då är det ju guldvärt.
Precis min tanke!
Behöver inte vara allt plutteliplutt som finns på msn, som bara är jobbigt/onödigt. Blev förvånad över hur skönt det var att helt enkelt chatta med någon utan någon visningsbild, smilies (ikoner that is) mm. Så nån sorts fildelning, störrekonversationer och lite mer inställningar för en själv (namn mm) så vore det guld värt.
En rolig sak är att man kan välja vad en annan kontakt ska han för namn. Så jag har för tillfället alla mina kompisars För och efternamn, vilket gör det mer "stilrent" med hel namn i listan.
June 23, 2002
Testade det med (tönten)Marcan- som skrev här ovan. 😉
Gillade det, stilrent och snyggt, tar mindre ramminne än MSN för mig, dock kvittar väl det för mig. Men för vissa spelar det roll.
Dock kommer jag inte gå över till Google Talk då de flesta polarna har MSN redan och håller sig till det, så känns inte så nödvändigt att byta.
May 19, 2003
berghund wrote: [quote=Coore]Måste man ha en gmail adress för att ha gnome talk?
Antar du menade google talk?!
Kan man ha webcam via google talk?[/u]
Ja man måste ha Gmail och nej, än så länge finns inte webkamerafunktioner. Men det är ju bara en beta, så fullversionen kommer nog bli riktigt bra tror jag.
Det jobbigaste blir att få alla att byta till Gtalk, men har redan fått 4 st (o/) att använda det 😀
June 23, 2002
Coore wrote: MSN är ju till för dom männsikor som gillar färgglada smilies och en massa webcam trams... Näfan, tacka vet jag ICQ, inte en massa krussiduller.
Måste man ha en gmail adress för att ha gnome talk?
Inte alls.
Jag har det första stängt av animerade/grafiska smilies.
För det andra har jag ingen webcam inkopplad, använder aldrig heller den funktionen.
För det tredje har jag MSN för att ha kontakt med polarna, nästan alla har ju MSN så det är ganska smidigt att hålla kontakten med dom på så sätt.
Så inte alls, där har du fel Kååre. 😉
February 12, 2003
macrus wrote: Inte alls.
Jag har det första stängt av animerade/grafiska smilies.
För det andra har jag ingen webcam inkopplad, använder aldrig heller den funktionen.
För det tredje har jag MSN för att ha kontakt med polarna, nästan alla har ju MSN så det är ganska smidigt att hålla kontakten med dom på så sätt.Så inte alls, där har du fel Kååre. 😉
Då, mackan, då använder man inte den färgglada klienten ändå! 😛
För det där du radade upp nyss är ju Miranda i ett nötskal, och där kan du samla alla ICQ-geeks också. 🙂
July 14, 2004
Rövgrej!
Google går överstyr med alla sina artiklar, jag har då aldrig använt nåt annat än google sökmotor!
och Gmail då.... lite, väldigt sällan,använder den där hotmail ej funkar.
(jag har testat men inte varit nöjd med deras varor helt enkelt.)
Ventrilo är 100000000 ggr bättre.
May 19, 2003
Nomic wrote: Rövgrej!
Google går överstyr med alla sina artiklar, jag har då aldrig använt nåt annat än google sökmotor!
och Gmail då.... lite, väldigt sällan,använder den där hotmail ej funkar.(jag har testat men inte varit nöjd med deras varor helt enkelt.)
Ventrilo är 100000000 ggr bättre.
Klart att ventrilo är bättre, Google Talk låter dig ju bara prata med 1 (eller flera, men kan bara ha en "öppen").
Jag använder det som chattprogram och inte som en ersättare till Ventrilo =)
1 Guest(s)