February 12, 2002
Funderat på en sak i några minuter. Varför inte låta det vara lagligt att köpa och sälja sex men under statens beskydd? Exakt som med systembolaget.
Tänkte så här, om man sätter en åldersgränns, säg 18/20 på både köp och själjsidan.
Alla som säljer genomgår regelbundna läkarundersökningar så de inte har några sjukdommar och även de som köpar måste genomgå undersökningar innan de får tillstånd att köpa sex. Annars sker behandling. (på detta sätt upptäcks även a-smittspridare)
Det skall även finns psykologer till hands så det går utröna om denna kvinna/man är lämplig att sälja sex rent psykiskt och hennes/hans skäl till att vilja sälja sex, om hon/han gillar sitt jobb eller om det tex är drogmissbruk som lett till att sälja sex så sätts de på avänjning eller annat lämpligt beroende på situation och anledning.
Vill de inte sälja sex så skall även den här organisationen hjälpa dem ur det.
Sen så får de ju självklart skatta på förtjänsten, men mot skatten så får de ju alla de fördelar som det medför också.
Sen så blir det under en period sen avtagande med sporodiska insattser väldigt mycket hårdare tag mot all illegal försäljning av sex så att det blir så lite okontrollerad sexhandels som möjligt och så ska den här organisationen vara så fördelaktig som möjligt att kvinnorna överger sina hallickar för att arbeta där istället.
Sen så skall ju självklart den här organisationen garantera säljarens säkerhet så att inte halicken gör något dumt med dem för att de inte är i hans stall något mer.
Sen kvinnor som är hit-tagna från andra länder och avänds som sexslavar. Dessa skall undsättas. För det första bör de få mindre kunder när jag tycker det är självklart att en köpare helldre gör något som är lagligt och betydligt säkrare än att ligga med en nerdrågadsönderknullad stackare från baltikumländerna som dessutom troligen bär på allsköns sjukdommar.
Alltså, ta ifrån dem kunderna och vi slipper människohandel..
Inte sammanhängande. Men å andra sidan är nått av det ja skriver det, tror dock ja har en liten "bissar" poäng i det jag skrivit nu.
November 22, 2001
Jag håller med.
Kanske inte riktigt fullt ut med att staten ska kontrollera det hela så hårt, för det leder troligen till en stor svart marknad iaf.
Men att legalisera det vore ett steg i rätt riktining.
Man kommer aldrig kunna stoppa det så länge det finns både efterfrågan o tillgång.
June 30, 2003
Eller så förbjuder man det helt? Vem skadar det?
Det är då flickor i ryssland kidnappas för att sälja sex i någon äcklig källarlokal i någon förort. Är det legaliserat kan "seriösa" aktörer ha verksamhet och de mera skumma olagliga verksamheter kanske konkureras ut till en viss grad.
Tycker holland är ett bra exempel, prostitutions-grejjen fungerar ju hyffsat där iaf.
Jag skulle personligen aldrig kunna tänka mig att köpa sex (känner så nu iaf), men jag ser inget direkt fel i att två vuxna som "är med på det "utbyter tjänster..
May 1, 2005
Tror inte att eventualiteten att drogmissbrukare skulle bli prostituerade skulle vara nåt problem. Tänk er själva. Prostitution blir lagligt och accepterat och många vanliga tjejer blir prostituerade, vem vill då vara med en drogad brud? De blir ju totalt utkonkurrerade. För att konkurrera med de vanliga tjejerna så kommer ju ett skott i äggalådan kosta motsvarande en varmkorv liksom på deras prislista. Då skaffar de sig en annan sysselsättning misstänker jag. Back to bänken.
Kan man ha mer businesstänk på saken? 😀
Ser inget "fel" med att köpa sex även om det i ens grundvärderingar känns konstigt. Frågan är om vi verkligen kan hantera det om det blir lagligt.
July 19, 2001
p0rky wrote:
Det är då flickor i ryssland kidnappas för att sälja sex i någon äcklig källarlokal i någon förort. Är det legaliserat kan "seriösa" aktörer ha verksamhet och de mera skumma olagliga verksamheter kanske konkureras ut till en viss grad.
Tycker holland är ett bra exempel, prostitutions-grejjen fungerar ju hyffsat där iaf.
Jag skulle personligen aldrig kunna tänka mig att köpa sex (känner så nu iaf), men jag ser inget direkt fel i att två vuxna som "är med på det "utbyter tjänster..
Då får man helt enkelt se till att ge mer pengar åt Tullverket så att de kan stoppa importen från Rysslan. Alternativt kan man ju skicka ett e-brev till http://www.nazbol.se/nazbol34.htm 😉
HELIX wrote: [quote=p0rky]
Då får man helt enkelt se till att ge mer pengar åt Tullverket så att de kan stoppa importen från Rysslan. Alternativt kan man ju skicka ett e-brev till http://www.nazbol.se/nazbol34.htm 😉
Hmm, var http://www.knazboll.se upptagen??
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 19, 2001
ilg@dd wrote:
Hmm, var http://www.knazboll.se upptagen??
Nej, den verkar inte vara det.
July 18, 2003
Låter som en vettig tanke, men tror inte att det kommer att fungera så bra i praktiken.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
February 12, 2002
*blitz* wrote: Låter som en vettig tanke, men tror inte att det kommer att fungera så bra i praktiken.
Argument för att det inte kommer fungera eller bara en känsla? 🙂
Är man bara positiv och alla tror på en sak (vilket ju förståss i praktiken är svårt) så löser det sig.. Om folk bara kunde förstå det och ha lite tillit så skulle en hel del saker som fungerar i teorin men inte i praktiken fungera.. Som sagt, allt som behövs är en positvi inställning.
July 18, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=*blitz*]Låter som en vettig tanke, men tror inte att det kommer att fungera så bra i praktiken.
Argument för att det inte kommer fungera eller bara en känsla? 🙂
Är man bara positiv och alla tror på en sak (vilket ju förståss i praktiken är svårt) så löser det sig.. Om folk bara kunde förstå det och ha lite tillit så skulle en hel del saker som fungerar i teorin men inte i praktiken fungera.. Som sagt, allt som behövs är en positvi inställning.
Det är mest en känsla.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
2 Guest(s)