January 23, 2002
Om man köper kakao och sedan mjölk, kan man då inte göra egen mjölkchoklad på nåt sett genom att lyckas blanda det rätt och sedan kyla eller frysa?
Ska det vara flera ingridienser?
Går vilken mjölk som helst bra så man kan göra lättchoklad på lättmjölk med låg fetthalt men vanlig choklad på vanlig mjölk med högre fetthalt eller kanske till och med fetchoklad med grädde och jättefetthalt?
Recept någon?
Skulle vara kul å göra till jul, hemmagjord mjölkchoklad 😀
hmm, vilka funderingar man kommer på under nattens timmar 🙄 :bgrin:
January 23, 2002
Bah, elva visningar och inte ett ända svar, ingen här som gillar choklad? 😕
Edit: Shit, detta var visst inlägg 803 från mig. 😮
Det betyder mer än 100 inlägg på 5 dagar. Jag börjar bli en serös spammer ju, fast jag skriver ju å andra sidan mest väsentliga inlägg. :bgrin:
Bevis, mitt inlägg nummer 700.
January 23, 2002
Ogrebeast wrote: Ja det har varit ett jäkla spammande från dig nu ikväll iaf
Ooops! Säger jag som också håller på som en tok nu på sentimmarna idag [Image Can Not Be Found]
Vadå spammande?
Jag sa ju att jag skriver väsentliga inlägg, du spammar ju en massa 😛
Kanske e tur att ingen diktator är online nu.
Varför tog du :wide: -smileyn från en annan server när den finns här på NH? 😕
February 21, 2003
Steel wrote: Vadå spammande, jag sa ju att jag skriver väsentliga inlägg, du spammar ju en massa 😛
Yada yada spam spam 🙄
Steel wrote: Kanske e tur att ingen diktator är online nu.
Hehe, skiroy har allt sitt vakande öga närvarande så det kanske är bäst att du försöker hålla dig kvar som enbart varnad
Steel wrote: Varför tog du :wide: -smileyn från din server när den finns här på NH? 😕
Jag har en "snabbsida" med en massa smileys vid sidan om som jag hämtar från av gammal vana.
January 23, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=Steel]Vadå spammande, jag sa ju att jag skriver väsentliga inlägg, du spammar ju en massa 😛
Yada yada spam spam 🙄
Hehe, skiroy har allt sitt vakande öga närvarande så det kanske är bäst att du försöker hålla dig kvar som enbart varnad
Säger du som skriver inlägg med "Yada yada spam spam 🙄 "? 😕
Edit: Hehe, både Skiroy, Coore och UndaC är ju online här. 😀
Ops 😛 :bgrin:
September 12, 2001
Steel wrote: [quote=Ogrebeast][quote=Steel]Vadå spammande, jag sa ju att jag skriver väsentliga inlägg, du spammar ju en massa 😛
Yada yada spam spam 🙄
Jadå killar....
jag är allt här ska ni veta. 😀
January 23, 2002
skiroy wrote: [quote=Steel][quote=Ogrebeast][quote=Steel]Vadå spammande, jag sa ju att jag skriver väsentliga inlägg, du spammar ju en massa 😛
Yada yada spam spam 🙄
Jadå killar....
jag är allt här ska ni veta. 😀
Vi kanske ska sluta med OT-sakerna och föra tråden tillbaka till OT.
Alltså chokladgrejen jag undra över.
Edit: Alltså vad heter det förkortat.
OT= On Topic
OT= Off Topic
😕 😀 😮
För trött för det här nu. :wide: :z:
November 28, 2002
Steel wrote: Om man köper kakao och sedan mjölk, kan man då inte göra egen mjölkchoklad på nåt sett genom att lyckas blanda det rätt och sedan kyla eller frysa?
Går vilken mjölk som helst bra så man kan göra lättchoklad på lättmjölk med låg fetthalt men vanlig choklad på vanlig mjölk med högre fetthalt eller kanske till och med fetchoklad med grädde och jättefetthalt?
Recept någon?Skulle vara kul å göra till jul, hemmagjord mjölkchoklad 😀
det låter som något man borde kunna göra...
kanske skulle forska lite i frågan och se om jag komma fram till nått vettigt innan man gå och lägger sig för dagen.
January 23, 2002
christian. wrote: [quote=Steel]Om man köper kakao och sedan mjölk, kan man då inte göra egen mjölkchoklad på nåt sett genom att lyckas blanda det rätt och sedan kyla eller frysa?
Recept någon?Skulle vara kul å göra till jul, hemmagjord mjölkchoklad 😀
det låter som något man borde kunna göra...
kanske skulle forska lite i frågan och se om jag komma fram till nått vettigt innan man gå och lägger sig för dagen.
Gör du det för jag orkar inte nu, återkom gärna med svar. 😀
December 10, 2003
November 28, 2002
Det här kanske är något för dig steel?
http://212.214.0.20/images/pro.....52_Xw2.jpg
"Chokladmaskin. Gör Din egen choklad. Receptbok medföljer. Ingredienser ingår ej. Från 5 år."
Finns att köpa på Clas Ohlsson
November 28, 2002
Aha!! Efter några minuters intensivt googlande hittade jag något intressant. En sida med det lockande namnet Chokladsajten...
Då förstod jag att det var här jag kunde finna svaren på alla mina frågor.
Jag började titta runt bland alla hundratals recept som fanns på sidan och just som jag trodde att det inte gick att hitta såg jag något...
Jag hade hittat det, Receptet! Det hade legat gömt bakom en rubrik som hette Övrigt i hundratals år.
Jag rusade i ilfart hem till min uppdragsgivare Herr Steel och berättade för honom denna glädjenyhet.
Och så var det fest 50 dagar i sträck för att fira hjälten; Christian!
Med andra ord.. Här har du ett recept: http://www.chokladsajten.com/r.....#038;id=54
verkar dock inte vara helt lätt att göra..
January 23, 2002
christian. wrote: Aha!! Efter några minuters intensivt googlande hittade jag något intressant. En sida med det lockande namnet Chokladsajten...
Jag började titta runt bland alla hundratals recept som fanns på sidan och just som jag trodde att det inte gick att hitta såg jag något...Jag hade hittat det, Receptet! Det hade legat gömt bakom en rubrik som hette Övrigt i hundratals år.
Jag rusade i ilfart hem till min uppdragsgivare Herr Steel och berättade för honom denna glädjenyhet.
Och så var det fest 50 dagar i sträck för att fira hjälten; Christian!Med andra ord.. Här har du ett recept: http://www.chokladsajten.com/r.....#038;id=54
Man tackar för ditt oerhörda slit med att få fram detta recept.
Det ska genast instuderas.
😀
September 12, 2001
christian. wrote: Aha!! Efter några minuters intensivt googlande hittade jag något intressant. En sida med det lockande namnet Chokladsajten...
Jag började titta runt bland alla hundratals recept som fanns på sidan och just som jag trodde att det inte gick att hitta såg jag något...Jag hade hittat det, Receptet! Det hade legat gömt bakom en rubrik som hette Övrigt i hundratals år.
Och så var det fest 50 dagar i sträck för att fira hjälten; Christian!Med andra ord.. Här har du ett recept: http://www.chokladsajten.com/r.....#038;id=54
Exellent mannen.
Vi lär nog bli många som i framtiden kommer att skänka dej en tacksamhetens tanke för ditt enorma detektivarbete angående detta chokladmysterium.
Men nu verkar det vara löst så tillfredsställande som det kan vara möjligt. 🙂
2 Guest(s)