December 2, 2001
Nu är det så att jag och en kompis har haft lite kul här hemma hos honom. Dricker lite öl och har slaktat 2 gamla datorer så nu har vi en server! Men vafan ska vi göra med den? :bok:
Det är en:
AMD 350Mhz
64 mb minne (edo)
10 gb hårddisk (från en xbox)
Nätverkskort
Ljudkort
Har ni fler alternativ? skriv här då isåfall.
March 10, 2002
Miller wrote: [quote=Dehman]Btw. vad är det för moderkort som använder sig av EDO minne när där är en 350MHz CPU?
Det är både edo och sdram platser... tyvärr har ingen av oss något sdminne att ha i den.
Kan du inte kolla upp vad det är för moderkort? Skulle behöva ett sådant med tanke på att jag har EDO minne på högar. 😀
December 2, 2001
Dehman wrote: [quote=Miller][quote=Dehman]Btw. vad är det för moderkort som använder sig av EDO minne när där är en 350MHz CPU?
Det är både edo och sdram platser... tyvärr har ingen av oss något sdminne att ha i den.
Kan du inte kolla upp vad det är för moderkort? Skulle behöva ett sådant med tanke på att jag har EDO minne på högar. 😀
Jag tittade lite på moderkortet och såg att det stod "VA-503+"
Jag googlade lite och hittade detta: http://www6.tomshardware.com/motherboard/19980731/socket7-13.html
Från sidan... "Moreover its performance is excellent: 17,4 fps in Quake II is clearly faster than any other socket 7 of this review, and the Windows performance is also at a top level."
WOW!!! 😮
December 10, 2002
hahahaha, roliga killar ... jag hörde också en historia om en polare som gick nätverksteknikerutbildning:
"P75:an hade precis kommit ut"
- Gud alltså, nu när P75:an har kommit så kommer dom inte längre. Detta är stoppet för processorer alltså.
Hehe, undrar hur dum han känner sig idag 😀
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
March 11, 2003
dest wrote: hahahaha, roliga killar ... jag hörde också en historia om en polare som gick nätverksteknikerutbildning:
"P75:an hade precis kommit ut"
- Gud alltså, nu när P75:an har kommit så kommer dom inte längre. Detta är stoppet för processorer alltså.Hehe, undrar hur dum han känner sig idag 😀
Han måste verkligen inte varit allt för begåvad, med tanke på att 120mhz:aren kom före 75:an....;)
1 Guest(s)