November 8, 2002
Catstyle wrote: Har någon egentligen honom som förebild?
Tycker ni det är viktigt att personer i ledarposition är bra förebilder?
Det är farligt att ha en högt uppsatt politiker som nån slags idol. Förlora objektiviteten är det sista som får hända (!), dessutom måste man se till politikernas åsikter och inte bara blint avguda dem. Annars kan det gå fel (exempel tyskland på 30talet) ...skickliga talare ÄR bra opinionsbildare men syftet med politiken måste som sagt gå före personens personliga egenskaper.
January 28, 2003
squarepusher wrote: Tycker Göran Persson verkar vara lite seg och korkad, han utstrålar inkompetens...tacka vet jag Carl Bildt, det är en jävligt skärpt kille
NEJ!!
jag sympatiserar verkligen _INTE_ med göran persson, men han är fan så skärpt.. problemet är nog att han är övertaktisk, tänker för långt fram i tiden innan han gör något..
han var faktiskt och debatterade på vår skola under sin tid som skolminister, tidigt 90-tal, och han är verkligen en imponerande talare..
några lärare som var där började debattera om någonting med honom och det slutade med att dom mer eller mindre kröp ut ur lokalen
jag tror att alla som är på dom posterna är jävligt skärpta överlag.. annars är det nog väldigt svårt att komma så långt överhuvudtaget..
om förebilder; jag tror att man ska ha en idrottsman/kvinna eller någon som är framstående på andra sätt utan att vara politiskt aktiva som förebild, om alla skulle dyrka göran persson så skulle demokratin skjutas i sank!! viktigare att tex framgångsrika företagledare är förebilder för hur man ska handla/uppträda. Carl-Henrik Swanberg, Ericsson's VD, ser jag som en väldigt bra förebild, snacka om att den killen har jobbat sig upp!! kommer antagligen få igen av någon att han är ett rikt svin eller liknande, men står för vad jag skriver...
September 27, 2003
June 18, 2001
Mind wrote: bah vet ni hur länge han har övat för att bli den talaren han är nu ?
detdär med att ta av sig brillorna o fjolla runt sig är lika inövat som att torka sig i arslet.har ni märkt hur extremt lik han är bush i sina tal ?
Till skillnad från alla naturbegåvningar?
Du menar deras nedlåtenhet och patriarkaliska rollspel? Ja, jag har märkt likheten.
March 21, 2003
Catstyle wrote: [quote=ROYALFLYNESS]JAG HAR INGET EMOT HONOM MIN KUSIN ÄR MED I SOCIALDOMEKRATORNA OCH SÄGER ATT HAN ÄR TREVLIG MEN JAG VET INTE ÅLDERSKILLNAD OCH SÅ SVÅRT ATT LEVA SIG IN I
YEAH CAPSLOCK POWER!
Du skojar killen har börjat tortera hela NH med sin okunninghet.
EDIT: Fast det är rätt kul.
November 16, 2002
Catstyle wrote: [quote=ROYALFLYNESS]JAG HAR INGET EMOT HONOM MIN KUSIN ÄR MED I SOCIALDOMEKRATORNA OCH SÄGER ATT HAN ÄR TREVLIG MEN JAG VET INTE ÅLDERSKILLNAD OCH SÅ SVÅRT ATT LEVA SIG IN I
YEAH CAPSLOCK POWER!
Jag tror att killen försöker sig på ett rekord, Bannad efter minst inlägg kan det va Catstyle lr Spazz som leker
1 Guest(s)