February 4, 2003
Hej-
blev plötsligt så att jag skulle köra min släkting till flygplatsen i Göteborg. Var från början tänkt att hon skulle åka Swebuss.
Har aldrig kört inne i centrala Göteborg utan mer i delarna utanför. Och jag har glömt bort hur reglerna nu var mellan spårvagnar och fordonstrafik. Kommer ihåg att det var en massa "flum" som jag aldrig trodde jag skulle behöva under teorin.
Någom Göteborgare som snabbt kan gå igenom det viktigaste? Pallar inte smälla farsans bil nu. 😛
Mvh/D
February 4, 2003
Moparpower. De ska in i stan och lulla först. De ska till nått ställe som heter CityAirport (Ryaniars flygplats tror jag, lågpris)
Får hoppas det här går bra. Får bara se till och släppa dem jävlarna företräde.
Borde tagit teorin angående dessa hemska varelser mer seriöst.
Jaja tack ändå.
Nu kan vi låta denna tråkgia tråd dö ut. Om ingen annan har något viktigt att tillföra. Kör man om till vänster, eller hur är det? har för mig att jag läste nått om "omkörningar"?
July 14, 2004
osse80 wrote: RyanAir flyger från Torslanda flygplats som ligger på Hisingen...
Ja spårvagnar har alltid företräde eftersom dom har lite svårt att veja 😀 och lång bromssträcka...
haha, Torslanda flygplats?
du måste skämta..den va ju typ nerlagd för 50 år sen...
du måste mena Säve Flygplats...motsatt håll
September 5, 2001
RyanAir flyger från Säve vad jag vet.
Precis som ovanstående säger.
Det jag tänkte säga är att: du vill inte krocka med en spårvagn, lämna alltid företräde. Sällan en bil har företräde över en spårvagn. Ta det lungt, det är mycket som rör sig i gbg samtidigt, efter några timmars körning kommer du att upfatta dessa bättre o lättare.
Det finns väl också oftast signaler där spårvagnar är inblandade....eller?
February 4, 2003
Hej,
kom hem helskinnad i alla fall!
Som någon sa så lärde man sig ganska snabbt, man blev van efter ett par timmar. Och ja det är flygplatsen vid Hisingen (Säve), men vi åkte inom stan och spatserade lite innan med.
Tack! Kan tyckas vara en löjlig tråd från början. Men var osäker 😛
Mvh/David
July 14, 2004
davidhellmyrs wrote: Hej,
kom hem helskinnad i alla fall!
Som någon sa så lärde man sig ganska snabbt, man blev van efter ett par timmar. Och ja det är flygplatsen vid Hisingen (Säve), men vi åkte inom stan och spatserade lite innan med.
Tack! Kan tyckas vara en löjlig tråd från början. Men var osäker 😛
Mvh/David
Hisingen i mitt hjärta 🙂
Bondebarn 4 the win :bgrin:
March 14, 2004
hawkie wrote: RyanAir flyger från Säve vad jag vet.
Precis som ovanstående säger.Det jag tänkte säga är att: du vill inte krocka med en spårvagn, lämna alltid företräde. Sällan en bil har företräde över en spårvagn. Ta det lungt, det är mycket som rör sig i gbg samtidigt, efter några timmars körning kommer du att upfatta dessa bättre o lättare.
Det finns väl också oftast signaler där spårvagnar är inblandade....eller?
MM RyanAir flyger från Säve.
2 Guest(s)