March 14, 2004
Var på guidning där i sommras! Min mamma är från Norge och jag har en massa kusiner i Trondheim som jag ev kan snacka med om du behöver svar som inte jag vet. Du kan ju pm:a mig om allt du vill veta så berättar jag! Har även lite digitalbilder från kyrkan.
Ps. Jag fårstår även norska så jag kan översätta åt dig från någon sida 😉 Ds.
January 26, 2003
http://en.wikipedia.org/wiki/N....._Cathedral
är det den du menar?, finns ju lite där iaf
May 17, 2002
Kizo wrote:
Och sedan behöver jag veta vad katedralet i Strausburg, Frakrike heter.
42 sekunder med google och titta vad jag hittade:
Strasbourg är inte bara Alsaces ekonomiska och kulturella huvudstad, utan också en av Frankrikes vackraste storstäder. Här finner du Europaparlamentet och det nya kulturcentrat men det mest bestående minnet får du nog av att flanera i den måleriska gamla stadsdelen, Petit France, omfluten av floden Ill. Efter att ha beundrat den gotiska katedralen Notre-Dame vars 142 meter höga torn dominerar centrum ser du resten av staden genom att åka en båttur på kanalerna.
September 16, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=Kizo] Och sedan behöver jag veta vad katedralet i Strausburg, Frakrike heter.
42 sekunder med google och titta vad jag hittade:
Strasbourg är inte bara Alsaces ekonomiska och kulturella huvudstad, utan också en av Frankrikes vackraste storstäder. Här finner du Europaparlamentet och det nya kulturcentrat men det mest bestående minnet får du nog av att flanera i den måleriska gamla stadsdelen, Petit France, omfluten av floden Ill. Efter att ha beundrat den gotiska katedralen Notre-Dame vars 142 meter höga torn dominerar centrum ser du resten av staden genom att åka en båttur på kanalerna.
Heter det faktiskt så? 😛
Det låter inte som ett namn, det lät mer som en beskrivning.
Tackar. ^^
Edit:
Hittar bara om katedralen i Paris när jag söker på det. 😕
2 Guest(s)