November 4, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]chrippaz: Vi har sett resultat från PA, Edstrand, Eklund mfl. Känns som jag inte bryr mig så mycket om vad som häder på era små blackrace med otrimmade Saabar och kassa förare...
Men med tanke på att man lätt får ut 500hk ur en saab, eller vad du sa. Så borde det ju inte spela någon roll om det är på ett blackrace eller i mer proffessionella kretsar. Och då borde de ju prestera bättre även på mindre evanemang.
January 28, 2003
chrippaz wrote: Men med tanke på att man lätt får ut 500hk ur en saab, eller vad du sa. Så borde det ju inte spela någon roll om det är på ett blackrace eller i mer proffessionella kretsar. Och då borde de ju prestera bättre även på mindre evanemang.
Nä, och det är ingen skillnad mellan PAs körförmåga och Åke Svenssons, som kör sin hemmatrimmade SAAB till jobbet varje dag och tror att man skall spinna så mycket som möjligt i starterna...
April 18, 2003
MrWeizel wrote: Och det roliga är att snabbaste framkrafsaren i Sverige varken är en Volvo eller SAAB 😛
Gick rätt fint den där, men det är ju ändå fusk (i mina ögon) med wheelie baren 🙂
Jag undrar jag om dom inte kommer att förbjuda dom?
November 4, 2001
MrWeizel wrote: [quote=chrippaz]Men med tanke på att man lätt får ut 500hk ur en saab, eller vad du sa. Så borde det ju inte spela någon roll om det är på ett blackrace eller i mer proffessionella kretsar. Och då borde de ju prestera bättre även på mindre evanemang.
Nä, och det är ingen skillnad mellan PAs körförmåga och Åke Svenssons, som kör sin hemmatrimmade SAAB till jobbet varje dag och tror att man skall spinna så mycket som möjligt i starterna...
Och det är bara saabägarna som är så alla andra bilägare är skitbra förare eller? Saab har helt enkelt inte mycket att komma med enligt mig...
January 28, 2003
chrippaz wrote: Och det är bara saabägarna som är så alla andra bilägare är skitbra förare eller? Saab har helt enkelt inte mycket att komma med enligt mig...
Hur knarkade du in det i min mening?
Du sa att de borde prestera bra oavsett om det var blackrace eller en officiell tävling, jag menade att det är kanske lite skillnad på en förare som ligger topp-3 på officiella tävlingar och en som ligger och drar på blackrace?
Men det är kanske bara jag som tycker det...
January 23, 2002
MrWeizel wrote: [quote=chrippaz]Och det är bara saabägarna som är så alla andra bilägare är skitbra förare eller? Saab har helt enkelt inte mycket att komma med enligt mig...
Hur knarkade du in det i min mening?
Du sa att de borde prestera bra oavsett om det var blackrace eller en officiell tävling, jag menade att det är kanske lite skillnad på en förare som ligger topp-3 på officiella tävlingar och en som ligger och drar på blackrace?
Men det är kanske bara jag som tycker det...
Nä det är lite skillnad på teknik där även om det även finns Blackraceförare som är bra på att köra.
Sen är Blackrace alltid 201m men riktig stripkörning är 402m och den andra sträckan där gör väldigt mycket för bilar med turbo som Saab och Volvo, speciellt eftersom de är framkrafsare och efter 201m kan trampa fullt utan att förlora fästet för mycket.
MrWeizel wrote: Och det roliga är att snabbaste framkrafsaren i Sverige varken är en Volvo eller SAAB 😛
Den Golfen är snabb men den klassar inte in i framhjulsdrift med överladdning som t.ex. P-A kör i.
Den tävlar i en klass som heter Max Street samt även ibland i en ny klass för framhjulsdrift vid riktiga dragracing events.
Saaben som den kör mot är jag däremot väldigt nyfiken på, vad är det för Saab och vilken klass kör den i normalt?
Filmen verkar ju komma från någon mindre körning där de blandar klasserna så den behöver inte ligga i Max Street.
Tiden är ju inte dålig för Saaben även om den får pisk av Golfen därför är jag nyfiken på om den Saaben kanske kommer köra i framhjulsdrift med överladdning på Bilsports tävlingar.
Så Sulan, visa nu dina kunskaper och tala om för mig vad det är för Saab.
Menar alltså inte att det är en 900/9-3 utan vem som kör den å så. 🙂
January 28, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan]Sorry steel, mitt modem får hjärtattack av bara tanken att tanka 29 meg 🙁
Men hur ser den ut? Och vilken tid får den
Den är svart utan några särskilda kännetecken, antagligen en 9-3a eller sista modellen 900.
Kör 11.59s med 213.1km/h i slutfart.
January 23, 2002
MrWeizel wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Sorry steel, mitt modem får hjärtattack av bara tanken att tanka 29 meg 🙁
Men hur ser den ut? Och vilken tid får den
Den är svart utan några särskilda kännetecken, antagligen en 9-3a eller sista modellen 900.
Kör 11.59s med 213.1km/h i slutfart.
Har fått reda på annat håll att det är Robert Uhrs Saab (Nordic Uhr).
http://ftp.nordictuning.com/src/movies/mantorp_ferarri_small-03.wmv
http://ftp.nordictuning.com/src/movies/robacc.wmv
http://ftp.nordictuning.com/src/movies/robert@12.18sek.wmv
http://ftp.nordictuning.com/src/movies/robert_bjorkvik-03.wmv
Nu när du vet vilken Saab det är så kanske du kan tala om ifall den är godkänd för Bilsports klass framhjulsdrift med överladdning. 🙂
1 Guest(s)