Personligen tycker jag att det är behändigt att växla lite mellan cigg och snus, huvudsaken är ju att nikotinbegäret stillas..
Men någon speciell "nybörjarsnus"??
Själv kör jag med Ettan och någon dosa Gustavus nån gång ibland, men det är kanske inte att betrakta som bra nybörjarsnus antar jag..
Men dom starkaste sorterna är väl just Ettan, General och Gustavus tror jag, så dom kanske man som nybörjare ska vara försiktig med..
Svag snus.. Kommer att tänka på Röda Lacket och så dom där nyare sorterna som ligger i påse, det kanske kan vara något i början..Kan dessvärre inga namn på dom där påssnussorterna.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 4, 2001
Jag föredrar grovsnus, blir en dosa ettan ibland. Lös då förståss.
När det gäller portion så kan jag inte rekomendera någon snus alls, smaken är så långt ifrån den man får med lös så det går inte ens att jämföra.
Kör på lös istället och ta lite mindre och baka lite hårdare om det är det som är problemet.
Om man inte ska snusa så mycket så är inte grovsnus att föredra, den blir torr och enligt mig "osnusbar" efter 2-3 dagar ur kylen.
Ettan håller sig färsk längre och är även lättare att baka.
March 19, 2003
gbg rapé är snällt och tråkigt 😉
köpte nå budget LD orginal för 15:- idag och de smakade typ inget.
grov/general är trevligt annars.
ettan är inte på min topp direkt dock.
catch lakrits osv kanske man kan testa annars, fast de är typ samma som att stoppa ett halft tuggummi under läppen i smak osv.
ähh kör på grov/general.
July 27, 2002
Jag röker inte direkt, är inte beroende men det blir en del med sällskap. Flickvännen tillåter inte rökning men snusning är inget problem. Så jag tänkte väl egentligen att man kunde ta en prilla när man känner sug och flickvännen är där. 😉 Men jag röker absolut inte.
Det låter som ettan verkar schysst, ska testa den snarast, rape också. :bok:
Callister wrote: Jag röker inte direkt, är inte beroende men det blir en del med sällskap. Flickvännen tillåter inte rökning men snusning är inget problem. Så jag tänkte väl egentligen att man kunde ta en prilla när man känner sug och flickvännen är där. 😉 Men jag röker absolut inte.
Det låter som ettan verkar schysst, ska testa den snarast, rape också. :bok:
Öhh, om du inte redan är beroende "nikotinist" så tycker jag nog att du ska satsa på något gott tuggummi istälet..
Du blir beroende av snuset fortare än du kan skriva swooosch på Ryska.. Och sen är det ganska svårt att sluta, för tro det eller ej, jag har provat sluta ett antal gånger utan framgång.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 13, 2004
ilg@dd wrote: Och sen är det ganska svårt att sluta, för tro det eller ej, jag har provat sluta ett antal gånger utan framgång.
Har oxå provat sluta ett antal gånger men har slutat lika dant varje gång...men en prilla under läppen.
Annars så kan kronan va ett bra snus. Själv tycker jag det har lite av general, grov och ettan i sig i ett mildare paket. Själv snusar jag general portion och är nöjd med det!
1 Guest(s)