June 17, 2005
japp hon fyller år och vill väldigt gärna ha en gps då hon har så dåligt lokalsinne och jobbar hos hemtjänsten.
budget: 2000kr
krav: kartor över stockholm med omnejd, den skall vara handburen och ha en duglig batteritid(3timmar kanske?), den skall vara lätt att hantera och lätt förstådd.
måste även tillägga att jag inte kan NÅGON ting alls om GPS förutom att det är satteliter som tar reda på var du är med hjälp av gpsen man håller i.
hon fyller på söndag så låt tippsen hagla över mig, eller ge mig vettiga tips på vad jag skall akta mig för och om något i dom kanske är sämre än något annat osv...
sist men inte minst: tack i förväg!
June 17, 2005
BarateaU wrote: okey vad har du i tanken då?
Du tycks ju veta lite vad du söker för modell.
Finns ju Pocketpc format, dvs t.ex. den jag nämde.
Eller modell som är lite mer bilanpassad, visst går att ta med i handen också men då är pocketpc smidigare.
eftersom den heter smart phone så antar jag att det är en telefon med gps och jag söker enbart gps delen. så jag menade.
gorian: tack för tipsen dom ska jag kika närmre på.
March 19, 2003
addeee wrote: [quote=BarateaU]okey vad har du i tanken då?
Du tycks ju veta lite vad du söker för modell.
Finns ju Pocketpc format, dvs t.ex. den jag nämde.
Eller modell som är lite mer bilanpassad, visst går att ta med i handen också men då är pocketpc smidigare.
eftersom den heter smart phone så antar jag att det är en telefon med gps och jag söker enbart gps delen. så jag menade.
gorian: tack för tipsen dom ska jag kika närmre på.
heh finns ju med och utan telefon funktion
April 7, 2002
Denna kostar lite mer men är snyggare... 🙂 alltid en fördel.
http://www.dustinhome.se/Dacsa.....5010096967
June 17, 2005
kollad upp navman f20 men den skall tydligen BARA gå att ladda i bilen, såvida man inte köper en adapter o löder dit.
har dock fastnat för en nu: http://www.dustinhome.se/Dacsa.....5010096967
den verkar vara bra då den även kan laddas genom usb så är den lite o nätt, får nog bli en sådan.
en liten undran bara, kan man se namnen på alla omkringliggande gator på en gps?
March 14, 2001
Brukar finns lite inställningar i programvaran hur allt ska visas, och finns säkert det i den där du kollade på också..
Själv brukar jag använda "bläddra" läget där man kan använda gps/pdan som ett kartprogram och helt enkelt bläddra runt och söka efter städer och gator och då ser det ut såhär med Tomtom:
Sen ändras det beroende på hur mycket man zoomar kartan..
1 Guest(s)