March 21, 2003
låg = klara sig inte eller knappt(med klarar sig menar jag att dom får ett svenssons liv att gå runt)(0 - 13 000 brutto lön)
Medel = Typisk svensson som får det att gå runt rätt lätt .... har dom klasiska lånen på 1 mille på hus/båt/bil ...(13 000-60 000 brutto lön)
hög = Person som känar så mkt pengar att han inte har några som helst problem med ekonomin.....(60 000+ bruttolön)
February 5, 2005
Adam wrote: Farbror: 13000 är en skamlig lön. Jag skulle säga att den som har <15000 är låginkomsttagare. EDIT: Räknade lite, ändrade lite 🙂
Före eller efter inkomstskatt?
Under 13000kr/månad (före inkomstskatt) räknas mer som socialfall än låginkomsttagare, dvs det är den gränsen när det inte lönar sig att arbeta längre.
Själv tycker jag medelklassen börjar där man kan leva gott och inte bekymra sig så mycket om pengar i slutet av månaden samtidigt som man har råd med bil/villa/barn och sådana saker. Allt under där är låginkomstatagare/socialfall.
February 5, 2005
Izomatic wrote: Jag klarar mig finfint på mina 6900 i månaden från csn... O då bor jag själv, har bil, betalar bredband, mobil, mat... Ja, dvs allt. 13000 i månaden hade man juh kännt sig som en miljonär=)
Du måste skämta? Eller du kanske bor i en billig studentlägenhet och nöjer dig med makaroner och ketchup till mat?
December 29, 2004
Izomatic wrote: Jag klarar mig finfint på mina 6900 i månaden från csn... O då bor jag själv, har bil, betalar bredband, mobil, mat... Ja, dvs allt. 13000 i månaden hade man juh kännt sig som en miljonär=)
Du måste ha en förbannat billig hyra. Jag och flickvännen betalar 6500kr i hyra :bgrin:
August 5, 2002
dåren wrote: [quote=Izomatic]Jag klarar mig finfint på mina 6900 i månaden från csn... O då bor jag själv, har bil, betalar bredband, mobil, mat... Ja, dvs allt. 13000 i månaden hade man juh kännt sig som en miljonär=)
Du måste ha en förbannat billig hyra. Jag och flickvännen betalar 6500kr i hyra :bgrin:
Så sant så, billig hyra.... Och nä, de blir inte bara makaroner o ketchup, rett mkt annat också... Ofta ute d.v.s. rätt dyrt. Jag förstår itne riktigt själv hur jag klarar mig, typ alla jag känner klagar alltid=) Är väl ekonomisk när det gäller annat, köper aldrig studieilitteratur till exempel=)
1 Guest(s)