June 17, 2001
Vart går gränsen igentligen?
Om MTV spelar en bra låt och du spelar in den på Video så är detta (vad jag vet) INTE olagligt.
Så med andra ord så har du ju lagrat en låt.. eller?
Detta måste ju betyda att man får ladda ner Musikvideos, efter som man lagrar den precis som på video.
Om man har en Musikvideo på datorn så är ju detta samma sak som att ha en MP3:a på datorn? Eftersom att du kan lyssna på låten när du vill, precis som du skulle kunna göra med den låten du har på videobandet.
Att ha en MP3 på datorn är olagligt såvida du inte har orginal skivan...
Någon som kan ge mig lite feedback om detta?
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
January 6, 2002
Orsaken till att skivbolagen inte oroade sig när vi kopierade låtar till band var att för varje kopiering så blev det kvalitetsförluster.
Dvs mer brus för varje kopia av kopian.
Alltså inte så stor spridning, men iom mp3
får man aldrig någon kvalitetsförlust oberoende på antalet kopior man är ifrån orginalet
October 8, 2001
On 2002-03-04 12:21, Illern wrote:
On 2002-03-04 12:03, [Molotov] wrote:
Det är inte olaglit att ladda ner, men olaglit att sprida.Och får man bara ha mp3 filerna nere i bara 24tim? Eller är det ett sätt att göra sig skuld fri som en del webbmasters skriver så?
Det ve jagi net om men det var år sen som jag var inne på en webbsida för att ladda ner MP3.
att se den texten var lika många å sen opckså
November 12, 2001
Att ladda ner datorprogram för eget bruk är alltid olagligt. Film, musik osv är inte brottsligt enligt min åsikt men det är lite oklart eftersom upphovsmannen till verket oftast inte har godkänt att det läggs ut på mp3. Det har heller inte prövats av någon domstol i Sverige. Men de flesta gör dock olaga handlingar eftersom man med de flesta filbytarprogram måste dela med sig av filer också, detta är alltid olagligt.
/Jur Stud
1 Guest(s)