May 17, 2002
Vad är det för gräsklipparmotor? B&S?
Jag tror att det kan bli svårt som du tänkte med både bränsle och oljetillförseln om du ställer den upp, jag skulle tro att motorn har en benägenhet att bli ganska sur om du har otur.
btw: Har du tänkt bygga dig en gokart eller?
June 28, 2001
vad jag vet så kan dom flesta gräsklipparmotorer ha problem med att oljan rinner bort när man lutar den åt ena hållet.
därför var jag alltid tvungen att klippa åt ett håll när jag körde i backar för många år sedan.
men plocka isär den och se om du klarar av att modifiera den.
February 21, 2003
Byggde en gocart med uppåtställd gräsklipparmotor (tror det var en stiga-motor), dvs med stiftet uppåt, och det var inga problem för motorn att fungera när jag flyttat bränsletanken. Men det är ju inte säkert att just din motor funkar lika bra, men testa, den kan ju inte mer än skära ihop.
(Sen att gocarten var byggd mestadels av trä är en annat mindre hållbart material gjorde att den bara fungerade korta sträckor innan den gick sönder.)
March 15, 2002
fisken wrote: [quote=MoNsTeR]
går det att köra motorn i nån annan vinkel än liggandes?
Beror på om det är en tvåtaktare eller en fyrtaktare.
3,5hk gräsklipparmotorer är till 99,9% säkerhet en 2-taktare
I så fall spelar det mindre roll vilken vinkel man kör motorn i.
December 5, 2002
Det är väl störst chans att det är en 4-taktare snarare, 2-taktsklippare är väl riktigt ovanliga så länge det inte är röjsågar och sånt.
Sen är det väl inte så svårt att ta reda på, om man måste blanda i olja i bensinen eller fylla på tvåtaktsolja nånstans är det en tvåtaktare.
Sen hör man skillnad rätt enkelt med.
December 11, 2002
fragone wrote: gokart eller liknande ja..., bränsletillförseln borde väll inte vara några större problem då jag flyttar bränsletanken och förgasaren. Men oljan kommer väll bra ligga o skvalpa i botten, inte åka runt? Och ja, det är en b&S 3,5 hp
GOKARTAR HAR INTE GRÄSKLIPpARMOTORER PÅ 3,5HK!!!!!!!!!!!!!!!!
Blir så jävla trött på folk som säger att det är gokartmotorer, jag har då inte sett någon gräsklipparmotor på 40+hk [-X :gunsfire:
December 3, 2003
Joni^ wrote: [quote=fragone]gokart eller liknande ja..., bränsletillförseln borde väll inte vara några större problem då jag flyttar bränsletanken och förgasaren. Men oljan kommer väll bra ligga o skvalpa i botten, inte åka runt? Och ja, det är en b&S 3,5 hp
Blir så j**la trött på folk som säger att det är gokartmotorer, jag har då inte sett någon gräsklipparmotor på 40+hk [-X :gunsfire:
ta´t lungt, jag har aldrig sagt att den är lika dan som en riktig gokart motor, men man kan väll använda den som en för det? Man måste ju vara lite flexibel
January 14, 2002
Krqagyzzz wrote: Vad är det för gräsklipparmotor? B&S?
Jag tror att det kan bli svårt som du tänkte med både bränsle och oljetillförseln om du ställer den upp, jag skulle tro att motorn har en benägenhet att bli ganska sur om du har otur.btw: Har du tänkt bygga dig en gokart eller?
fragone wrote: gokart eller liknande ja..., bränsletillförseln borde väll inte vara några större problem då jag flyttar bränsletanken och förgasaren. Men oljan kommer väll bra ligga o skvalpa i botten, inte åka runt? Och ja, det är en b&S 3,5 hp
tycker joni ska läsa på lite bättre vad som skrivs 😛
November 9, 2002
Quarzi wrote: [quote=Krqagyzzz]Vad är det för gräsklipparmotor? B&S?
Jag tror att det kan bli svårt som du tänkte med både bränsle och oljetillförseln om du ställer den upp, jag skulle tro att motorn har en benägenhet att bli ganska sur om du har otur.btw: Har du tänkt bygga dig en gokart eller?
tycker joni ska läsa på lite bättre vad som skrivs 😛
du noterade inte att det svaret e svaret till just den frågan
May 17, 2002
fragone wrote: [quote=Joni^][quote=fragone]gokart eller liknande ja..., bränsletillförseln borde väll inte vara några större problem då jag flyttar bränsletanken och förgasaren. Men oljan kommer väll bra ligga o skvalpa i botten, inte åka runt? Och ja, det är en b&S 3,5 hp
Blir så j**la trött på folk som säger att det är gokartmotorer, jag har då inte sett någon gräsklipparmotor på 40+hk [-X :gunsfire:
ta´t lungt, jag har aldrig sagt att den är lika dan som en riktig gokart motor, men man kan väll använda den som en för det? Man måste ju vara lite flexibel
exakt, man tager var man haver..
1 Guest(s)