December 29, 2001
Det är stänksmörjning i en gräsklipparmotor.
Rörelsen i genom oljan av vevslängen tar med sig olja och stänker ner andra rörliga delar.
Skall du ha nått som funkar i olika vinklar så skaffa en motor från en motorsåg.
Smörjning och bränsletillförsel är gjord för att vinklas i alla tänkbara vinklar.
May 17, 2002
bearz wrote: Det är stänksmörjning i en gräsklipparmotor.
Rörelsen i genom oljan av vevslängen tar med sig olja och stänker ner andra rörliga delar.
Skall du ha nått som funkar i olika vinklar så skaffa en motor från en motorsåg.
Smörjning och bränsletillförsel är gjord för att vinklas i alla tänkbara vinklar.
det var det där jag försökte förklara.
det är väll annars bara att testa, skär den så gör den det och du fungerade det uppenbarligen inte.
October 24, 2002
Joni^ wrote: [quote=fragone]gokart eller liknande ja..., bränsletillförseln borde väll inte vara några större problem då jag flyttar bränsletanken och förgasaren. Men oljan kommer väll bra ligga o skvalpa i botten, inte åka runt? Och ja, det är en b&S 3,5 hp
GOKARTAR HAR INTE GRÄSKLIPpARMOTORER PÅ 3,5HK!!!!!!!!!!!!!!!!
Blir så j**la trött på folk som säger att det är gokartmotorer, jag har då inte sett någon gräsklipparmotor på 40+hk [-X :gunsfire:
Som en "vanlig" svensson tänker sig en gocart långt från 40hk... Vilket kanske säger sig själv då gocarts på gocart-city och andra ställen för allmänheten inte har så starka bilar. Fast det kanske är svårt att förstå att de tänker på sådana bilar och inte tävlingsbilar.
3 Guest(s)