April 22, 2003
Tjenare!
Jag fick idag ett mail där det stod så här:
"Subject: Nokia
Date: Thu, 29 May 2003 12:31:25 +0200
Intresserad av ny telefon?
Hej på er! Nokia ger bort gratis mobiltelefoner!
Nokia skall testa att marknadsföra sina produkter genom "mun till mun" metoden. Som tack för att du hjälper Nokia, får du en gratis telefon.
För att erhålla en gratis telefon, måste du sända denna e-mail vidare till åtta personer (för att motta en Nokia 6210) eller till 20 personer (för att motta en Nokia WAP), inom två veckor får du en gratis mobiltelefon.
Nokia kontaktar dig via e-mailadressen.
Du måste sända en kopia av detta meddelande till [email]anna.swelan@nokia.se[/email] "
Jag kollade runt lite och hittade detta på nokia.se:
"Ett e-postmeddelande, som sägs vara ett svar på en Nokiakampanj där man kan få en Nokiatelefon gratis, sprids i Sverige. Detta e-postmeddelande är inte initierat av Nokia och har inga kopplingar till företaget.
Nokia rekommenderar att man inte skickar meddelandet vidare och ignorerar innehållet."
Ville bara bespara er arbetet att skicka iväg mailet, för vem vill inte ha en gratis telefon? 😉
April 14, 2002
oizo wrote: står på nokia.se att det där mailet är fejk
Var det inte det Mac sa?
Mac wrote:
"Ett e-postmeddelande, som sägs vara ett svar på en Nokiakampanj där man kan få en Nokiatelefon gratis, sprids i Sverige. Detta e-postmeddelande är inte initierat av Nokia och har inga kopplingar till företaget.Nokia rekommenderar att man inte skickar meddelandet vidare och ignorerar innehållet."
April 14, 2002
oizo wrote: står på nokia.se att det där mailet är fejk
Var det inte det Mac sa?
Mac wrote:
"Ett e-postmeddelande, som sägs vara ett svar på en Nokiakampanj där man kan få en Nokiatelefon gratis, sprids i Sverige. Detta e-postmeddelande är inte initierat av Nokia och har inga kopplingar till företaget.Nokia rekommenderar att man inte skickar meddelandet vidare och ignorerar innehållet."
1 Guest(s)