January 18, 2003
Finns det nu på http://gos.klubben.nu/matsansa.....que/slave/
Andra demon med ett av banden som jag spelar i, Moresque. Inspelat nu i helgen i anrika Abyss studio som drivs av bröderna Tägtgren. Det är thrash metal med en liten egen touch på, ladda ner och kommentera gärna 🙂
March 19, 2003
Mja de var inte riktigt min musik smak, men men.
Ser riktigt goo o glad ut.
http://www.geocities.com/iamov.....590kkk.JPG
January 18, 2003
Krqagyzzz wrote: Uj da. Vad arga ni låter. Säger annars som föregående: Inte riktigt min musiksmak, men gratis är aldrig fel...
Hehe, det är inga vaggvisor som vi spelar ;). Jonas Granvik (chefredaktör för Metal Wire, tredje största metaltidningen i Sverige) gav oss toppbetyg för förra demon och hyllade just hur galen å arg sången är :).
Men inte förväntar jag mig att folk i allmänhet ska gilla våran musik. Vi ska iaf spela på stadsfesten här nu i sommar, ska bli skoj å skrämma bort lite kärringar från gatan 🙂
January 18, 2003
tindy_14 wrote: jävligt bra, ni borde verkligen satsa på det här!!
keep ut the good work 8)
Hehe, tackar tackar! Vi har nu som demoband redan fått riktigt trogna fans, bla har folk från Arvidsjaur(!) åkt drygt 80 mil ner hit för att se oss live då 😮
Vi ska väl skicka runt denna demo till en massa skivbolag iaf, nån borde kunna nappa tycker man ;). Vi har hela förra demon tillgänglig på samma server så det är väl bara å plocka ner den om du vill lyssna mera.
February 22, 2003
http://www.geocities.com/iamov.....601kkk.JPG
hehe dubbelmoral ett uppånervänt kors som står för satanism och ett ICKE inverterat pentagram som står för godhet o.s.v
helt ok musik annars
January 18, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=MULLVADEN]Vad spelar du då???
jag misstänker att han spelar triangel, tyckte jag hörde en sådan 2.42 minuter in i låt nr 2.
2.42 in i en låt som är 2.20? 🙂
Du har en bra hint om du kollar i min signatur 😉
Spelar bas gör jag, är ju lite oldschool när det gäller det mesta inom musik så det är trefingerbas a la Steve Harris i Maiden då. Lyckades förstås dra av en extra tjock E-sträng mitt i pågående session så ljudet är lite ojämt efter 3 låtar.
Du är inte den första som ogillar sången om man säger som så :). Vi i bandet älskar den och har gjort det sen första stund.
Det skulle inte alls låta så eget som det faktiskt gör om vi hade en vanlig growlare på sång. Det skulle övergå i traditionell dussindödsmetall då skulle jag tippa på. Men jag gillar verkligen att du ger ärliga kommentarer, folk brukar alltid gå på tå så mycket tycker jag.
Jo, trummisen är inte illa alls, han fyllde 18 i torsdags så han har ju en ljus framtid framför sig om man säger som så 🙂
June 17, 2002
matsan:
Ahh.. fingerbas ska det vara...=)
Kan spela lite bas jag med..=) föredrar fingrar då oxå...
Spelar Trummer igentligen.. vill lira i nåt band.. men har inget eget set så kan inte träna nåt o jag e inte såå bra... har lite svårt med fills o sånt.. men annars funkar jag.. Hehe...
Lirade i ett band för typ 4 år sen.. fan vad skoj vi hade...=)
aja.. ska tjäna lite pengar o köpa ett set... o böja lira ordentligt... o fixa ett band.. har ju massa kompisar som spelar olika instrument så ban kan vi fixa.. bara mina trumskills som måste slipas på...=)
Keep Up the good work iaf...
January 18, 2003
Jo, helt klart. Saknar personligen respekt för plektrumbasister, då man kan ju lika gärna spela gitarr med en bra oktavpedal om du frågar mig. Lägger ett basintro/solo på en av de nya låtarna som inte ligger på nätet, du kan ju kontakta via ICQ om du är sugen på å höra?
Ja för fan, skaffa dig ett set å kör på, det är alltid skoj å spela faktiskt. Hade ett uppehåll på fem år nu innan jag började spela igen och nu mindre än ett år senare så kör man tre band samtidigt (thrash metal, speed metal samt ett The Kristet Utseende-coverband som man sjunger i då).
1 Guest(s)