October 10, 2002
hittade detta:
http://www.inkclub.com/produkt.....E-LX-Z35-X
vet inget om skrivare men beställde iaf en, sedan om den e bra eller inte får framtiden utvisa 8)
August 20, 2001
Inkclub.com verkar vara ett bra företag också... Så här skriver Affärsvärlden:
"Tre år gamla billiga bläckpatronsförsäljaren inkclub.com visar sig vara ett av Sveriges ekonomiskt mest framgångsrika Internetföretag. Enligt Affärsvärlden så har inkclub.com 450 000 kunder och omsatte 150 miljoner kronor under det senaste bokslutsåret. Vinstmarginalen före skatt blir troligen minst 14 procent, vilket skulle innebära en vinst på över 21 miljoner kronor."
February 10, 2003
Med Kabel och Blackpatroner bli detta alla Fall so 600,-Kr-da få man redan den i Affärerna.
En Kompis från mig ville köpa Bläckpatroner som skulle kosta ca. 800,-Kr.Han köpte Skrivare med Bläckpatronen som kostade bara lite över 600,-Kr.
Han har redan 3 Skrivare hemma.
So long.......
October 7, 2002
Hmmm. För att sammanfatta har du antagligen gjort ett ganska kasst köp, trots att du knappt betalat något. Skrivaren kan mycket väl vara bra och ok, det vet jag inte. Det jag däremot vet att Lexmark är ett av de märken som är allra värst vad det gäller skrivarpatroner - de räcker inte särskilt länge, är dessutom svindyra. Intressant nog är skrivarna billigare än patronerna som ska sitta i, i en vanlig affär (typ Siba). Detta trots att patronerna följer med skrivaren! De marknadsföringsansvariga på Lexmark ser uppenbarligen antingen sina skrivare som "slit-och-släng"-prylar eller så tycker de att eftermarknaden (utbytespatroner) är ett bra sätt att lura pengar av kunderna...
Eftersom patronerna inte följde med gratisskrivaren så tvingas du köpa till dem, som sagt antagligen till högre kostnad än nypriset på skrivaren. Att patronerna är så dyra i förhållande till skrivaren gör dessutom andrahandsvärdet försumbart...
April 1, 2001
Jag nappade nyss på detta erbjudandet också. Frakt hem till dörren, skrivaren, svart patron och en sladd för 336:-, det tycker jag är överkomligt.
Visst är Lexmark patroner dyra, precis som Canons, HPs patroner mfl, därför köper man inkclubs egna patroner istället som är lite billigare =)
June 20, 2002
Iceman wrote: Jag nappade nyss på detta erbjudandet också. Frakt hem till dörren, skrivaren, svart patron och en sladd för 336:-, det tycker jag är överkomligt.
Visst är Lexmark patroner dyra, precis som Canons, HPs patroner mfl, därför köper man inkclubs egna patroner istället som är lite billigare =)
Man kan ju göra detsamma med de andra tillverkarna, så det placerar ju inte Lexmark i ett bättre läge gentemot de andra tillverkarna...
I jämförelser mellan de fyra brukar HP och Epson placera sig ca 50% högre än Canon i kostnad/utskrift... Som värdig "vinnare" hamnar sedan alltid Lexmark med en kostnad som ofta är ca 100% högre än HP och Epson...
Skriver man mest text och inte alltför ofta är det helt klart attraktivt med deras billiga skrivare, eller som i detta fallet när den är helt gratis, men är man storförbrukare så gör man bäst i att lägga ut lite mer pengar på själva skrivaren och välja ett annat märke...
April 1, 2001
boogey wrote: [quote=Iceman]Jag nappade nyss på detta erbjudandet också. Frakt hem till dörren, skrivaren, svart patron och en sladd för 336:-, det tycker jag är överkomligt.
Man kan ju göra detsamma med de andra tillverkarna, så det placerar ju inte Lexmark i ett bättre läge gentemot de andra tillverkarna...
I jämförelser mellan de fyra brukar HP och Epson placera sig ca 50% högre än Canon i kostnad/utskrift... Som värdig "vinnare" hamnar sedan alltid Lexmark med en kostnad som ofta är ca 100% högre än HP och Epson...
Skriver man mest text och inte alltför ofta är det helt klart attraktivt med deras billiga skrivare, eller som i detta fallet när den är helt gratis, men är man storförbrukare så gör man bäst i att lägga ut lite mer pengar på själva skrivaren och välja ett annat märke...
Nu påstod jag ju inte att detta är den bästa skrivaren som finns, bara att det är ett schysst erbjudande.
Dessutom skriver jag bara ut text nästan, när jag printar, och det är inte ofta. Skulle jag vilja skriva ut foton eller nåt så har jag ju en sån skrivare hemma redan...
3 Guest(s)