Dehman wrote: Ja vad fan är ditt problem? Slå upp ordet idrott istället för att spela viktigpetter.
Ta inte i så du skiter på dej grabben..
Min fundering var huruvida du får motorsport att hamna under facket "idrott".
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Dehman wrote: Vad är det för fel att kalla en sport för idrott? De två begreppen går hand i hand med varandra idag.
I din värld kanske..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 10, 2002
Eftersom du verkar oförmögen till att slå upp själv så gör jag det åt dig. Sen tvivlar jag på att du ens har ett konto på NE.se.
NE.se wrote:
Till skillnad från gymnastiken bygger idrotten (i snävare bemärkelse) övervägande på naturliga förflyttningar – dels enbart med kroppen (gång, löpning, simning m.m.), dels med hjälpmedel (skidor, båt, häst m.m.) – eller på konstruerade spel med en boll. Däremot är utgångspunkten i mindre utsträckning att genom systematiskt valda rörelser allsidigt utveckla kroppen; denna i gymnastiken primära målsättning uppnår idrotten ibland som sekundärt resultat. Tidigare tenderade man att se en skillnad mellan idrott och sport. Den senare avsåg grenar där (ofta kostsamma) redskap hade stor betydelse och den mänskliga insatsen var av styrande natur, medan individens direkta, fysiska insatser betydde mer i idrotten.
Coore wrote: Håll tråden till topic. Är du inte intresserad illgadd så håll dig ifrån tråden.
Vad säger att jag inte är intresserad av motorsport?
Angående Dehman så vill jag bara göra herr moderatorn uppmärksam på:
Allmänna Ordningsregler
* Var trevlig och bemöt andra medlemmar med respekt även om du inte alltid delar deras åsikter.
* De är ej tillåtet att gå till personangrepp och/eller skriva stötande eller ärekränkande inlägg.
Kika sedan vem som kastade första stenen.
January 4, 2001
ilg@dd: Ett inlägg till i denna tråden som inte har med topic att göra och jag stänger av dig från forumet.
December 11, 2002
ilg@dd wrote:
Allmänna Ordningsregler* Var trevlig och bemöt andra medlemmar med respekt även om du inte alltid delar deras åsikter.
* De är ej tillåtet att gå till personangrepp och/eller skriva stötande eller ärekränkande inlägg.
Lustigt att just DU ilgadd nämner detta. Har du fått någon uppenbarelse när du suttit och skruvat med rostiga gamla bilar och plötsligt insett att det finns vissa regler i detta forum?
Jag menar... herregud... det finns ju inte en siffra hög nog att räkna upp alla de personangrepp och otrevligt bemötande du gjort på detta forum.
För att bespara dig att kasta tillbaka pannkakan så är jag väl medveten om vad jag precis skrev och vad det innebär. Spara mig och forumet ditt svar. Det kan ju kanske vara droppen som fåg bägaren att rinna över? Du har väl inte lust att gå samma öde som du gjorde inne på ett annat forum?(vem vet... kanske flera?).
För att sedan gå tillbaka till ditt tidigare uttalande ang "idrott?".
På vilket sett är inte motorsport idrott? Har det att göra med att du drivs frammåt av en motor och fyra hjul och styr detta med ratt och pedalar? Är det troligen så att du tror att pga detta att det inte är fysiskt krävande på något sätt?
Givetvis, detta är ju bara spekulationer från min sida. Du kan ju ha en annan syn på det hela. Om så är fallet, var god och peka på var jag har missat din ide ang det hela.
November 8, 2004
Bästa med hela racet var ändå att Ferrari trodde att de vunnit, nej fy fan Ferrari kan gott komma två, stör mig inte det minsta.
Gött att Hamilton vann förövrigt, de har han förtjänat om man ser till hans två första år, tycker jag.
Vi får förövrigt hoppas att renault får ordning på Alonsos bil redan till första loppet nu, då är han nog oslagbar.
January 4, 2001
Malkovic wrote: Bästa med hela racet var ändå att Ferrari trodde att de vunnit, nej fy fan Ferrari kan gott komma två, stör mig inte det minsta.
Gött att Hamilton vann förövrigt, de har han förtjänat om man ser till hans två första år, tycker jag.
Vi får förövrigt hoppas att renault får ordning på Alonsos bil redan till första loppet nu, då är han nog oslagbar.
När du sa det där om Ferrari så började jag tro att du är galen.
Men när du sa det där om Alonso så fick jag det bekräftat!
:blink:
December 11, 2002
nvidiaamd wrote: Jag tycker att så länge han kört tillräckligt bra för att samla på sig nog med poäng för att vinna så ska han ha sin titel? Varför skulle den vara oförtjänt? Misstag och sådnant inträffar emellanåt 😛
Grattis Lewis!
När man uttalar sig på ett sånt sätt skvallrar det ju ganska tydligt om hur lite du måste titta på F1. Du kan ju knappast ha följt de två senaste säsongerna om du säger så.
I övrigt tycker jag det är skrattretande när man säger att Hamilton höll sig cool och knep mästerskaps-titeln. Han lyckades flera gånger under racet vara på 2a plats och visade precis som förra året att när det är pressat läge pallar inte nerverna längre hos grabben... Sen att han Glock glider av i näst sista svängen och förändrar det hela är ju ungefär lika troligt som att jag skulle bli träffad i röven av en blixt varje gång jag tittar ut genom dörren.
(det sista var inte riktat mot dig nvidia)
April 24, 2007
Joni wrote: När man uttalar sig på ett sånt sätt skvallrar det ju ganska tydligt om hur lite du måste titta på F1. Du kan ju knappast ha följt de två senaste säsongerna om du säger så.
I övrigt tycker jag det är skrattretande när man säger att Hamilton höll sig cool och knep mästerskaps-titeln. Han lyckades flera gånger under racet vara på 2a plats och visade precis som förra året att när det är pressat läge pallar inte nerverna längre hos grabben... Sen att han Glock glider av i näst sista svängen och förändrar det hela är ju ungefär lika troligt som att jag skulle bli träffad i röven av en blixt varje gång jag tittar ut genom dörren.
(det sista var inte riktat mot dig nvidia)
no offense taken ^^
Det jag menar är att allt det där egentligen inte spelar roll om sammantaget blir att han vinner säsongen, jag kollar inte mycket på F1 nej, lite för perfekt om du förstår vad jag menar. Hade D1 Drifting visats på tv så gärna, men det är en helt annan grej
November 8, 2004
Coore wrote: När du sa det där om Ferrari så började jag tro att du är galen...
:blink:
Förstår inte riktigt poängen med ditt inlägg?
Mean Machine: Att han har en aggresiv körstil och kör fult var väl inget nytt, men han är inte direkt ensam om att köra på folk i depån(Ferrari hade det tufft där ett tag)
February 12, 2003
Malkovic wrote: Mean Machine: Att han har en aggresiv körstil och kör fult var väl inget nytt, men han är inte direkt ensam om att köra på folk i depån(Ferrari hade det tufft där ett tag)
Jo, men Fezza håller sig till att köra på sina mekaniker, inte Kimi Räikkönen.
1 Guest(s)