January 17, 2002
Idag har jag upptäckt en ny dumkn**lad person här i världen, och jag tvivlar inte en sekund att fler av hans artfränder finns där ute och väntar på att bli upptäckta.
Satt på ett Spel Café här i stan idag och snackade med ägaren medans vi lirade. Då det börjar eka rap från en spelvideo som han spelade på bioduken så undrade jag om han lyssnade på sånt där.
Ja sa han (Såklart), vad lyssnar du på då?
Jag räckte över mina hörlurar till honom då det pumpade på Chastisement som bäst (Har inte lessnat på låten ännu...), jag vände mig om och spelade medans han lyssnade, och efter ca 10 sekunder hör jag en något osäker röst säga "Är du satanist eller?"
Mitt sinnestillstånd kunde endast beskrivas med 3 punkter i det ögonblicket
-Eh, va?
-Ja alltså det gör inget om du är det menar jag! Ändrade han sig snabbt, fast med samma osäkra ton...
-Eh, jag e fan inte satanist, är du helt körd?
-Nää, alltså...
Där slutade samtalet ungefär, sen betedde han sig konstigt resten av tiden.
Killen är 22 år?! Jag bär helt vanliga kläder, beter mig normalt och har inga smycken på mig... Även om vi nu inte ska generalisera så var det väl endå en jävla bra vink då han antagligen vet hur alla fjortissvartrockare ser ut? Med hans fördommar hade jag förväntat mig ett "Varför lyssnar du på sånt här? Du är ju inte en sån!"
Jag saknar ord... Kan man inte få lyssna på vilken musik du vill utan att folk tror att du offrar getter i garderoben på nätterna, det är ju ungefär så dom tänker?
Infrusen kille... Jag känner mig otroligt stött.
October 25, 2003
Det som gör mig mest förbannad är att folk tror att satanister måste lyssna på xxxxx-Metalgenre och misshandla barn och djur.
De fattar inte ett jävla ord av vad de säger!
Visst, jag är en av dem som metal´en och satanismen slagit in rätt på, men jag känner många helt "vanliga" personer som lyssnar på HipHop/pop/synth och fortfarande är satanister.
Jävla idioter de som tror att de vet nåt...
June 29, 2002
har samma problem..
Det räcker med att säga att man lyssnar på hårdrock som är man "satanist märkt"
oftast kommer denna kommentar oxå
"Det där är ingen musik!"
" Det finns ju ingen melodi i låten som man kan sjunga med i"
suuuck
Kan bara folk inte fatta att man Älskar hårdrock.
January 17, 2002
Bogus^ wrote: det kommer alltid finnas folk som tror man kan döma folk utifrån musiksmaken...
jobbigt men sant...
Det smärtar mig att hålla med...
Min dröm är att fara tillbaka i tiden till ett sånt där idylliskt villaområde i USA sådär runt 1950, sen börja pumpa på med Inquity, Chastisement och Auberon på gräsmattan tills områdets kärringar försöker utföra exorcism på mig. Tänk på att man inte fick ha långt hår som kille då, då jäklar var du en värsting... Tänk dig så sångarens vrålande i Auberon som ekar över hela stan, ujujuj så jag skulle må :bgrin:
January 12, 2004
Påminner lite om trådskaparen till bla denna tråden... :bgrin:
https://www.nordichardware.se/.....38;start=0
January 17, 2002
obelix wrote: Påminner lite om trådskaparen till bla denna tråden... :bgrin:
https://www.nordichardware.se/.....38;start=0
Nja, jag visar ju inte nån förakt mot kristna i allmänhet precis, bara de som är fanatiska och går i kyrkan varje vecka etc, jag anser bara att de kunde hitta på nått mindre hjärndött att göra på fritiden.
June 20, 2002
Ni hårdrockare är definitivt inte ensamma, och skulle nästan vilja säga att jag har det värre.
Lyssnar nästintill uteslutande på reggae, och haschrökarstämpeln som till och med är med i skolans läroböcker (!?) är inte att leka med.
En dag i tror det var 8:an blir man upplockad från lektion, inslängd i ett rum där närpolis och socialsekreterare sitter och tvingad att pissa i en burk medan en lärare står och övervakar. :arg:
Skiten kom såklart tillbaka negativ, men det får ju inte lärarna ta del av, så det var en stor av de som gick och kollade snett på en resten av tiden på högstadiet.
Edit: Högstadiet skulle det såklart vara, inte högskolan.
February 3, 2003
Dom hade en disskusion på SweC innan om att alla personer som lyssnade på black metal var satanister. Det är inte många gånger jag skrattat så mycket. Jag lyssnar på dom flesta metal genrer och inte är jag satanist för det. Även om man kör svarta kläder hela tiden och kängor samt gillar att sminka sig, så inte fan blir man satanist för det.
Varför folk tror sådant är ibland oförståeligt. Dom bör väl kunna räkna ut att alla inte är det även om det finns några som är!
BTW inlägg nr 1000 här 😀
January 12, 2004
CoLiC wrote: [quote=obelix]Påminner lite om trådskaparen till bla denna tråden... :bgrin:
https://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?t=84067&postdays=0&postorder=asc&start=0
Nja, jag visar ju inte nån förakt mot kristna i allmänhet precis, bara de som är fanatiska och går i kyrkan varje vecka etc, jag anser bara att de kunde hitta på nått mindre hjärndött att göra på fritiden.
Nä, du visar inte alls förakt genom detta:
jag anser bara att de kunde hitta på nått mindre hjärndött att göra på fritiden
🙄
January 28, 2003
obelix wrote: Nä, du visar inte alls förakt genom detta:
🙄
CoLiC, helt ärligt. Obelix har helt rätt i det han säger.
I det ligger lika mycket dubbelmoral som hos en av mina lärare, är fanatisk miljöpartist, men pendlar 10 mil om dagen i en 20 år gammal bil utan katalysator, ensam.
June 20, 2002
MrWeizel wrote: [quote=obelix]Nä, du visar inte alls förakt genom detta:
🙄
CoLiC, helt ärligt. Obelix har helt rätt i det han säger.
I det ligger lika mycket dubbelmoral som hos en av mina lärare, är fanatisk miljöpartist, men pendlar 10 mil om dagen i en 20 år gammal bil, ensam.
Ser iofs ingen dubbelmoral i det.
Får skilja på miljöpartist och att aktivt kämpa för att rädda naturen.
Miljöpartiet vill ju faktiskt att vi ska få skattelättnad för att kunna köra bil om vi bor på landet. 😉
January 28, 2003
boogey wrote: Ser iofs ingen dubbelmoral i det.
Får skilja på miljöpartist och att aktivt kämpa för att rädda naturen.Miljöpartiet vill ju faktiskt att vi ska få skattelättnad för att kunna köra bil om vi bor på landet. 😉
Ursäkta att jag var otydlig, men han står och predikar om att vi skall spara bensin, åka kommunalt osv. Sedan så kör han själv från Kristianstad till Ystad varje dag, där går en direktbuss däremellan. (Det är mer än 10 mil om dagen kom jag på, är nog över 15 mil)
Så han kör från en stad till en annan, där det går bussar ca 1gång/timmen.
June 20, 2002
MrWeizel wrote: [quote=boogey]Ser iofs ingen dubbelmoral i det.
Får skilja på miljöpartist och att aktivt kämpa för att rädda naturen.Miljöpartiet vill ju faktiskt att vi ska få skattelättnad för att kunna köra bil om vi bor på landet. 😉
Ursäkta att jag var otydlig, men han står och predikar om att vi skall spara bensin, åka kommunalt osv. Sedan så kör han själv från Kristianstad till Ystad varje dag, där går en direktbuss däremellan. (Det är mer än 10 mil om dagen kom jag på, är nog över 15 mil)
Så han kör från en stad till en annan, där det går bussar ca 1gång/timmen.
Hehe, jag fattade.
Kom bara och tänka på det förslaget när du skrev sådär.
Tycker det är ganska roligt. 🙂
January 17, 2002
obelix wrote: [quote=CoLiC][quote=obelix]Påminner lite om trådskaparen till bla denna tråden... :bgrin:
https://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?t=84067&postdays=0&postorder=asc&start=0
Nä, du visar inte alls förakt genom detta:
🙄
Men är du helt körd 😀 Fattar du inte att jag skämtade, självklart föraktar jag religösa, men det håller jag för mig själv och säger det inte till dem, utan respekterar dem tyst eftersom de flesta inte är så fanatiska i det hela.
Det är ju iof inga fördommar det är ett faktum 🙄 :bgrin:
Det denna kille gjorde var nått helt annat.
January 17, 2002
BelGarath wrote: kalla alla som lyssnar på trance för knarkare
kalla alla som lyssnar på pop för armledsskärande fjortisar
kalla alla som lyssnar på hiphop är whiggaz och allmänt töntiga
Kalla alla som lyssnar på punk för drägg och missfostersådär nu har ni lite virke
Dagens bästa Citat... Helt rätt, kan dem så kan vi.
1 Guest(s)