January 12, 2004
CoLiC wrote: [quote=obelix][quote=CoLiC][quote=obelix]Påminner lite om trådskaparen till bla denna tråden... :bgrin:
https://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?t=84067&postdays=0&postorder=asc&start=0
Nja, jag visar ju inte nån förakt mot kristna i allmänhet precis, bara de som är fanatiska och går i kyrkan varje vecka etc, jag anser bara att de kunde hitta på nått mindre hjärndött att göra på fritiden.
Nä, du visar inte alls förakt genom detta:
jag anser bara att de kunde hitta på nått mindre hjärndött att göra på fritiden
🙄
Men är du helt körd 😀 Fattar du inte att jag skämtade, självklart föraktar jag religösa, men det håller jag för mig själv och säger det inte till dem, utan respekterar dem tyst eftersom de flesta inte är så fanatiska i det hela.
Det är ju iof inga fördommar det är ett faktum 🙄 :bgrin:
Det denna kille gjorde var nått helt annat.
Tja, det är ju som bekant lättare att sopa framför andras dörrar än sin egna... 🙄
June 30, 2003
Callister wrote: Musikstilen säger ju annars en hel del om personen. 🙂
Berätta lite om mig då...
Jag lyssnar VÄLDIGT mycket på Springsteen och liknande musik, CCR, Nationalteatern, Chicago, Chuck Berry, Roy Orbison, Kris Kristoffersson, Magnus Uggla, Status Quo, blandat från femtiotalet och The Ark.
March 28, 2003
BelGarath wrote: kalla alla som lyssnar på trance för knarkare
kalla alla som lyssnar på pop för armledsskärande fjortisar
kalla alla som lyssnar på hiphop är whiggaz och allmänt töntiga
Kalla alla som lyssnar på punk för drägg och missfostersådär nu har ni lite virke
Precis. Vill ni ha nåt att skratta åt så kan ni ta en titt på de här fördomarna skrivna av Rigmor Mårtensson, Svensk-Finska Församlingen i Sundsvall. http://user.tninet.se/~axa926u.....ligion.htm
För er som inte orkar läsa kan jag ta ett bra citat ur texten om oss som brukar rejva.
Under ett rave tar de deltagande ungdomarna ofta stora
mängder droger för att öppna sina sinnen till den
fjärde dimensionen och bli ett med Sat*n.
Till starka blinkande lampor och ohälsosamt hög musik
dansar de påverkade ungdomarna ohämmat och
intensivt i ofta helt förvridna ställningar tills
de svimmar av utmattning.
Den där Rigmor, hon vet! 😀
January 8, 2003
simpn wrote: [quote=BelGarath]kalla alla som lyssnar på trance för knarkare
Kalla alla som lyssnar på punk för drägg och missfostersådär nu har ni lite virke
Precis. Vill ni ha nåt att skratta åt så kan ni ta en titt på de här fördomarna skrivna av Rigmor Mårtensson, Svensk-Finska Församlingen i Sundsvall. http://user.tninet.se/~axa926u/religion.htm
För er som inte orkar läsa kan jag ta ett bra citat ur texten om oss som brukar rejva.
Det! Haha har varit DJ för många fester där huvud delen av musiken varit Trance, är det ett raveparty helt plötsligt då?? Man ställer in volymen som folk vill ha den, ofta i botten för vad sakerna tål om man nu inte har rediga prylar förstås.. :bgrin:
March 28, 2003
Dadde wrote: Det! Haha har varit DJ för många fester där huvud delen av musiken varit Trance, är det ett raveparty helt plötsligt då?? Man ställer in volymen som folk vill ha den, ofta i botten för vad sakerna tål om man nu inte har rediga prylar förstås.. :bgrin:
det behöver inte vara ett rave, men det kan vara det.
Ur ne.se:
rave, större dansarrangemang med house- eller technomusik. Kännetecknande för rave är att arrangemanget inte äger rum i en vanlig danslokal utan exempelvis i en oanvänd industri- eller lagerlokal eller utomhus i naturmiljö.
EDIT: Trance på ett rave låter fel, men det funkar nog. Jag tycker att det måste vara lite mer psy för att det ska "klassas" som en rave-fest 😛
March 28, 2003
Dadde wrote: Knepigt har alltid spelat på helt vanliga hyrlokaler, inte haft någon som klagat än. Men det var mycket mer hysteri för nu hör man inget om det längre..
Jo, jag har varit på rave i vanliga hyrlokaler jag med. Definitionen av 'rave' är nog ganska oklar som det verkar. Det är förmodligen deltagarna som är o stampar som avgör vad det ska klassas som 😛
Tror det här halkade lite off topic :>
February 16, 2004
simpn wrote: [quote=BelGarath]kalla alla som lyssnar på trance för knarkare
Precis. Vill ni ha nåt att skratta åt så kan ni ta en titt på de här fördomarna skrivna av Rigmor Mårtensson, Svensk-Finska Församlingen i Sundsvall. http://user.tninet.se/~axa926u/religion.htm
Undrar vad di skulle säga om POWER METAL läste lite på sidan men tillbaka till det jag skulle säga
Hammerfall - Glory to the brave
speciellt med videon till undrar om den skulle kallas sa**ns musik den med... 🙄
January 28, 2003
simpn wrote: Precis. Vill ni ha nåt att skratta åt så kan ni ta en titt på de här fördomarna skrivna av Rigmor Mårtensson, Svensk-Finska Församlingen i Sundsvall. http://user.tninet.se/~axa926u.....ligion.htm
Alltså, det är ett enda stort skämt va?? :wide:
Techno
.... Det är naturligtvis inte svårt att dra paralleller med detta beteende och den svarta sabbaten där häxorna dansar natten lång till Satans ära.
Exempel på band: Vanilla Ice, Prodigy och Aqua
[Image Can Not Be Found]
October 25, 2003
simpn wrote: Precis. Vill ni ha nåt att skratta åt så kan ni ta en titt på de här fördomarna skrivna av Rigmor Mårtensson, Svensk-Finska Församlingen i Sundsvall. http://user.tninet.se/~axa926u.....ligion.htm
HAHAHA!Fyfan, var länge sedan jag garvade så!
Bäst var ju endå:
[/b]Mycket av inspirationen kommer från den amerikanske satanistledaren Anton LaVey och artisten Jon Bon Jovi som inom denna musikgenre ses som en slags andlig förgrundsgestalt.
February 12, 2003
Är den någon som vet om det är bra att få sånna här dampryck hela tiden?
Verkar något paranoid, tror att världen går under för alla dessa småsaker...........
Techno wrote: Det är naturligtvis inte svårt att dra paralleller med detta beteende och den svarta sabbaten där häxorna dansar natten lång till Satans ära.
Exempel på band: Vanilla Ice, Prodigy och Aqua
Hmm vad har Aqua med detta att göra? 😀
Gör inte dom typ tuggumipop? 😀
2 Guest(s)