Lodisen wrote: Nej, men i detta fallet kan bidrag vara bra, annars är jag mot de flesta bidragen.
Själv anser jag nog att är man "vållande" kan man gott betala för det själv. Varför skall skattebetalarna stå för ditt slarv med utrustningen? Det är ju heller inte bara utgiften du smiter ifrån, det är ju även frågan om en liten batting som förmodligen kommer att fara illa av att "Farsan" inte ville veta av honom/henne. Att ordna ungar till världen handlar inte bara om pengar.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 12, 2004
Lodisen wrote: Jämställdhet!
Låter som en bra idé att kunna säga ifrån sig faderskapet. 🙂
Istället kanske ett höjt barnbidrag för underhållet som går bort.
finns en enklare och bättre lösning...
SLuta och doppa i grytan om du inte vill riskera chansen att bli farsa...
det är och förblir tjejernas val, vi killar kan tala om vad vi vill, men det är de som bestämmer...
så det är bara till och pynta om ni åker dit...
October 7, 2002
ilg@dd wrote: Själv anser jag nog att är man "vållande" kan man gott betala för det själv. Varför skall skattebetalarna stå för ditt slarv med utrustningen? Det är ju heller inte bara utgiften du smiter ifrån, det är ju även frågan om en liten batting som förmodligen kommer att fara illa av att "Farsan" inte ville veta av honom/henne. Att ordna ungar till världen handlar inte bara om pengar.
Tro't eller ej (med tanke på hur överens vi två brukar vara om allt annat...) men jag håller till 110% med ilg@dd om det här. 🙂
June 30, 2002
Fattar inte hur folk kan tycka sig vara oskyldiga till att barn kommer till världen... förutom vid våldtäkter förstås, men det är en helt annan sak. Om killen doppar sin utrustning utan att vara beredd på konsekvenserna, då borde han i första hand bli bestraffad med samma typ av straff som hembrännare: förlorad utrustning. Tänk efter själva, vem här skulle vilja höra när de växer upp att "Pappa ville inte att du skulle finnas till" eller "Pappa krävde dubbla faderskapstest för han ville inte betala underhåll". Hallå, att vara förälder är det viktigaste som finns i livet och det innebär också att om man inte vill ta konsekvenserna får man antingen hålla sig borta eller skydda sig. Om däremot båda parter är överens om en abort, tja då är det ett gemensamt beslut där det tydligen inte var läge. Men att en kille skulle kunna kräva att hon ska göra abort eller behålla det mot hennes vilja, det är lika vansinnigt som att en tjej skulle kräva sterilisering innan hon går med på sex en första gång för att vara säker. Den som ger sig in i den viktigaste leken i hela livet får faktiskt inse att man inte leker med liv, det är för viktigt för det..
February 10, 2004
RoadRunner wrote: Fattar inte hur folk kan tycka sig vara oskyldiga till att barn kommer till världen... förutom vid våldtäkter förstås, men det är en helt annan sak. Om killen doppar sin utrustning utan att vara beredd på konsekvenserna, då borde han i första hand bli bestraffad med samma typ av straff som hembrännare: förlorad utrustning. Tänk efter själva, vem här skulle vilja höra när de växer upp att "Pappa ville inte att du skulle finnas till" eller "Pappa krävde dubbla faderskapstest för han ville inte betala underhåll". Hallå, att vara förälder är det viktigaste som finns i livet och det innebär också att om man inte vill ta konsekvenserna får man antingen hålla sig borta eller skydda sig. Om däremot båda parter är överens om en abort, tja då är det ett gemensamt beslut där det tydligen inte var läge. Men att en kille skulle kunna kräva att hon ska göra abort eller behålla det mot hennes vilja, det är lika vansinnigt som att en tjej skulle kräva sterilisering innan hon går med på sex en första gång för att vara säker. Den som ger sig in i den viktigaste leken i hela livet får faktiskt inse att man inte leker med liv, det är för viktigt för det..
observera att jag inte är ute efter att göra faderskapstest för att veta om jag ska betala underhåll eller inte, det är inte de det är frågan om.
jag hade inte satt 200 000kr på en ny lägenhet om jag inte tänkt att stanna för att ta hand om barnet, oavsett vem som är farsa.
anledningen till att jag vill veta är mestadels för barnetskull. enligt mitt tycke, har man som individ, barn, människa vad du nu vill kalla det, rätt till att få veta vem som är ens biologiska pappa. dessutom skulle det kännas bra för mig att veta att jag den "riktiga" pappan, och om inte för att kunna tala om detta för barnet när de blivit något äldre och kan förstå och börjar undra saker.
för övrigt håller jag med dig, att sätta på någon utan att ta konsekvenserna, visar bara på att man inte är mogen nog för att doppa..
TA DITT ANSVAR!!
November 19, 2007
Så länge som kvinnan bestämmer det slutgiltiga valet kommer det aldrig bli helt jämställt.
Fast jag måste påpeka att med jämställt menar jag inte rättvist.
Han vill göra abort, hon vill behålla det. Kvinnan väljer.
Hon vill göra abort, han vill behålla det. Kvinnan väljer.
Visst kan man säga att det är kvinnans kropp, men då tycker jag att vikten av jämställdhet försvinner lite.
På ett sätt känns det som om mannen fortfarande innehar rollen som försörjare.
För vad annars förlorar kvinnan på om mannen inte vill ha någonting att göra med barnet?
Annars om man absolut inte vill ha barn som man, då är det väl bara att sparka kvinna i magen hårt.
Frågan är hur mycket underhållet är vs böter!?
January 12, 2004
Xenicide wrote: Så länge som kvinnan bestämmer det slutgiltiga valet kommer det aldrig bli helt jämställt.
Visst kan man säga att det är kvinnans kropp, men då tycker jag att vikten av jämställdhet försvinner lite.På ett sätt känns det som om mannen fortfarande innehar rollen som försörjare.
För vad annars förlorar kvinnan på om mannen inte vill ha någonting att göra med barnet?Annars om man absolut inte vill ha barn som man, då är det väl bara att sparka kvinna i magen hårt.
:banghead: :spy:
February 12, 2002
obelix wrote: [quote=Xenicide]Så länge som kvinnan bestämmer det slutgiltiga valet kommer det aldrig bli helt jämställt.
Visst kan man säga att det är kvinnans kropp, men då tycker jag att vikten av jämställdhet försvinner lite.På ett sätt känns det som om mannen fortfarande innehar rollen som försörjare.
För vad annars förlorar kvinnan på om mannen inte vill ha någonting att göra med barnet?Annars om man absolut inte vill ha barn som man, då är det väl bara att sparka kvinna i magen hårt.
:banghead: :spy:
De var synd du hade så tarvlig avslutning där för du hade en poäng...
Tycker vissa här tar bort kvinnans rätt som indevid när ni fäller kommentarer som "för övrigt håller jag med dig, att sätta på någon utan att ta konsekvenserna, visar bara på att man inte är mogen nog för att doppa.. " Med det och liknande säger ni i princip att kvinnan inte bär något ansvar för att hon velat få kuk i sig och att de ändå är mannen i samhället som är den som ska skydda och försörja. Kvinnoförnedrande skulle jag säga.
Som du säger, gämställdighet på det här ämnet kommer aldrig att ske så länge det är kvinnan som föder barnet, men jag anser att ansvaret till att barnet kommit till är lika på bägge parterna och då om killen anser att han inte vill ha barnet har han också sagt ifrån sig rätten till barnet och är inte på något sätt och skylldigheten att betala för det om nu kvinnan behåller det som nu trots allt är hur man än vänder och snor på det hennes val.
Att göra abort de första 3 månaderna är bara att käka ett piller och klämma ut en ovanligt stor mensklump. (Bortsett från vissa hormonella olägligheter då, men är män djur så är då tjejer alltid hormonellt styrda monster) Här är det bara att vakna upp och känna doften av 2000-talet. Kan hon käka p-piller före en e.v. graviditet kan hon också ta ett retroaktivtpreventint-piller...
Vill barnet sedan i framtiden söka rätt på sin biologiske far så har det inte med historian att göra.
Nu var det här OT, så jag ber om ursäkt och skulle gjärna se detta flyttat till en ny tråd då det är rätt intressant.
March 10, 2002
Combat wrote:
hur som hellst, ni tror alltså inte att dem kmr söka upp den riktiga pappan med "tvång" om de visar sig att "jag" inte är pappa när man ska skriva på papprena?
Combat wrote: observera att jag inte är ute efter att göra faderskapstest för att veta om jag ska betala underhåll eller inte, det är inte de det är frågan om.
jag hade inte satt 200 000kr på en ny lägenhet om jag inte tänkt att stanna för att ta hand om barnet, oavsett vem som är farsa.
February 10, 2004
nej, precis, det skulle kunna gälla vem som helst.. skrev "jag" för att folk skulle förstå 🙂
det jag undrade var, om en kille och en tjej får barn i hop, och det visar sig att killen inte är pappa efter ett faderskapstest, måste tjejen, enligt lag, tala om vilka hon haft sex med så att man kan få tag på den riktitiga pappan?
February 17, 2004
Combat wrote: det jag undrade var, om en kille och en tjej får barn i hop, och det visar sig att killen inte är pappa efter ett faderskapstest, måste tjejen, enligt lag, tala om vilka hon haft sex med så att man kan få tag på den riktiga pappan?
Förstår inte frågan riktigt :roll:. Hur kan ett faderskapstest visa fel resultat, vad är det för typ av test, kan ju inte va DNA du menar...
October 28, 2004
RoadRunner wrote: Fattar inte hur folk kan tycka sig vara oskyldiga till att barn kommer till världen... förutom vid våldtäkter förstås, men det är en helt annan sak. Om killen doppar sin utrustning utan att vara beredd på konsekvenserna, då borde han i första hand bli bestraffad med samma typ av straff som hembrännare: förlorad utrustning. Tänk efter själva, vem här skulle vilja höra när de växer upp att "Pappa ville inte att du skulle finnas till" eller "Pappa krävde dubbla faderskapstest för han ville inte betala underhåll". Hallå, att vara förälder är det viktigaste som finns i livet och det innebär också att om man inte vill ta konsekvenserna får man antingen hålla sig borta eller skydda sig. Om däremot båda parter är överens om en abort, tja då är det ett gemensamt beslut där det tydligen inte var läge. Men att en kille skulle kunna kräva att hon ska göra abort eller behålla det mot hennes vilja, det är lika vansinnigt som att en tjej skulle kräva sterilisering innan hon går med på sex en första gång för att vara säker. Den som ger sig in i den viktigaste leken i hela livet får faktiskt inse att man inte leker med liv, det är för viktigt för det..
Amen brother!
http://WWW.Matlocks.net
Oerhört bra band för alla som gillar rock! verkligen värt att lyssna på!
February 17, 2004
RoadRunner skrev:
Fattar inte hur folk kan tycka sig vara oskyldiga till att barn kommer till världen... förutom vid våldtäkter förstås, men det är en helt annan sak. Om killen doppar sin utrustning utan att vara beredd på konsekvenserna, då borde han i första hand bli bestraffad med samma typ av straff som hembrännare: förlorad utrustning. Tänk efter själva, vem här skulle vilja höra när de växer upp att "Pappa ville inte att du skulle finnas till" eller "Pappa krävde dubbla faderskapstest för han ville inte betala underhåll". Hallå, att vara förälder är det viktigaste som finns i livet och det innebär också att om man inte vill ta konsekvenserna får man antingen hålla sig borta eller skydda sig. Om däremot båda parter är överens om en abort, tja då är det ett gemensamt beslut där det tydligen inte var läge. Men att en kille skulle kunna kräva att hon ska göra abort eller behålla det mot hennes vilja, det är lika vansinnigt som att en tjej skulle kräva sterilisering innan hon går med på sex en första gång för att vara säker. Den som ger sig in i den viktigaste leken i hela livet får faktiskt inse att man inte leker med liv, det är för viktigt för det..
Tallji wrote: Amen brother!
Hahaha
Mannen du har glömt något. Damerna är precis likadana som männen om inte värre. De leker med oss och vi leker med dom. Konsekvenserna blir barn. Inget konstigt med det. Kan väl tycka att mannen kan ta ett större ansvar i vissa fall..
När ni skriver doppa, menar ni dopp i grytan som vid jul??? Beskriv närmare och mer detaljerat vad ni syftar på
February 10, 2004
Dani wrote: Förstår inte frågan riktigt :roll:. Hur kan ett faderskapstest visa fel resultat, vad är det för typ av test, kan ju inte va DNA du menar...
faderskapstest = DNA test...
DNA från den tänkta pappan och från barnet,
stämmer DNA trådarna överens = saken e biff, du e farsan,
om det inte stämmer = sorry mannen, du har blivit bedragen.
det jag undrar är, om det finns någon lag som säger att en kvinna som fött ett barn, måste tala om vem dem haft sex med så att barnet får en pappa, eller är det ok att man tar hand om det själv?
vet inte hur jag ska förklara det på annat sätt, så hoppas ni fattar nu 😛
1 Guest(s)