June 11, 2001
Man kan väl se det lite som olika saker i frågan "Är det jag som är farsa?"
Det första handlar om vart du har din dongel, tänk efter före innan du låter gummit förbli historia. Är det så att du vill, så tänk 20 år frammåt i tiden och om du kan stå ut med den tjej du träffar, så länge.
Det andra hänger på den tjej du träffar i synnerhet och ert förhållande i allmänhet. Är det så att du inte är farsan så är det ganska klart att din tjej är otrogen, annars borde du veta om när hon träffade någon annan eller om ni haft en trekant eller så. Annars så skulle barnet födas innom 6-9 månader om man tänker sig att hon hade besök strax innan ni träffades. Tidigare än så borde synas på bältet redan när ni träffas första gången.
Sedan finns det alltid gråzonen om man blivit våldtagen. Men i ett sådant fall skulle jag tycka att det var ganska läskigt om man har ett fast förhållande och ens tjej inte skulle våga berätta för en om att hon blivit våldtagen av en annan kille innan det är för sen att göra en abort/går så lång tid att det blir syligt. Då finns det många fel i ens förhållande.
February 10, 2004
jag tror att jag måste klargöra ett par saker, för folk verkar tro att jag och min tjej är dumma i huvet, och att jag inte vill ha barnet..
1. min tjej är gravid
2. Vi är jätte glad
3. jag undrar hur snabbt man får svar när man gör ett faderskapstest. jag skiter i hur det går till eller om det bara är 99% säkert.
det enda jag vill veta är: hur fort går det?
4. jag skiter i vem som är farsa till DET HÄR BARNET, jag tar hand om det ändå, för jag har varit med sen dag 1.
5. detta har ingenting med att bli våltagen, orohet eller vårat förhållande att göra, jag bara undrar hur fort det går att få fram ett faderskapstest.
så om någon vet, vänligen skriv det nedan.
TACK!
EDIT: 6. hur fort går det, och måste man som kvinna tala om alla man haft sex med för att barnet ska få en pappa på pappret?
Combat wrote: jag tror att jag måste klargöra ett par saker, för folk verkar tro att jag och min tjej är dumma i huvet, och att jag inte vill ha barnet..
1. min tjej är gravid
2. Vi är jätte glad
3. jag undrar hur snabbt man får svar när man gör ett faderskapstest. jag skiter i hur det går till eller om det bara är 99% säkert.
det enda jag vill veta är: hur fort går det?4. jag skiter i vem som är farsa till DET HÄR BARNET, jag tar hand om det ändå, för jag har varit med sen dag 1.
5. detta har ingenting med att bli våltagen, orohet eller vårat förhållande att göra, jag bara undrar hur fort det går att få fram ett faderskapstest.
TACK!
EDIT: 6. hur fort går det, och måste man som kvinna tala om alla man haft sex med för att barnet ska få en pappa på pappret?
Om du tar på dej faderskapet så behöver damen inte berätta ett skit för någon alls. Dock kan man ha åsikter om detta förfarande utifall det nu är en annan som är fader och gärna skulle vilja vara det.
Betänk också att det då är du som "pappa" som är skyldig att betala ev. underhåll vid en separation, och att inga underhållspengar rullar in från den ev. "biologiske" fadern eftersom denne då är okänd.
Faderskap kan fastställas först när barnet är fött, och ett sådant prov bör vara klart på en vecka eller två.
Lycka till med din lilla familj.
🙂
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 5, 2001
Combat wrote: jag tror att jag måste klargöra ett par saker, för folk verkar tro att jag och min tjej är dumma i huvet, och att jag inte vill ha barnet..
1. min tjej är gravid
2. Vi är jätte glad
det enda jag vill veta är: hur fort går det?4. jag skiter i vem som är farsa till DET HÄR BARNET, jag tar hand om det ändå, för jag har varit med sen dag 1.
TACK!
Nu kanske jag är lite okänslig. Så varning för det.
MEN jag hade sett till att den riktiga pappan står med på pappret. Sen vad ni berättar för alla andra är upp till er. Menar du kan ju inte utesluta att det faktiskt kan ta slut (för det har ju gjort det en gång menar jag). Därför måste du vara försiktig, så du inte sitter med någon annans barn som helt plötsligt blivit ditt. Det är stora grejjer.
2 Guest(s)