August 11, 2005
Sommartider... Alla älskar dem och en viktig ingrediens är just alla grillkväller/fester.
Själv äter jag det mesta från grillen, korv, flintastek, kyckling, jigar, del etc etc
Men vad tycker du om att grilla? (Dvs vad du tycker om att stoppa i munnen 😉 )
Edit: Förtydligande av frågan =)
Mean Machine wrote: Nja, grilla känns ytterligare som en sån där typiskt svensk ursäkt för att supa sig full, precis som namnsdagar.
Kanske typiskt Svenskt för den yngre generationen..
har grillat en hel del på varma vardagskvällar, inte blivit full eller ens försökt..
Mat som mat, bara tillredd på olika vis..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Nån honung/citronmarinerad fläsk/oxfile om det finns hemma, men annars funkar fläskkarre också bra.
Typ flintastek om man hittat nån som ser aptitlig ut på affärn, skinkstek (Marinerad) som man själv bestämmer skivtjocklek på är inte heller fel.
Fisk, typ öring/röding/lax/harr om det finns hemma, men kyckling känns inte intressant.
Gör gärna paket med aluminiumfolie med en blandning av potatis, tomat och paprika som får kokas ihop över grillen, man vill ju ha nått till köttet också.
😉
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 14, 2001
För det mesta när man är iväg på grillfest brukar det bli någon form av flintstek, fläskfilé eller liknande kött, väldigt kryddad och välmarinerad. Ibland kan det bli kyckling.
Till det lite allt möjligt, grönsakssallad, chips, välkryddade potatis som grillas/steks samtidigt som köttet på grillen, beasås, persiljesmör (hemmagjord helst) och ovanpå det lite god dricka, som oftast brukar bli mycket i slutändan, som sagt grillfest. 🙂
Fördel fläskkött, nöt blir ofta så torrt och tråkigt.
December 17, 2005
Templar- wrote: Helgrillad marinerad fläskfilé föredrar jag...
Men det viktigaste är att det är en riktig grill med grillkol, inga såna där gasolgrillar...
Briketter is teh shit.. Jo sånna där Hollywood grillar som är 5 meter långa och 10 meter breda, feta fanskap med gasol är bara bullshit.. Man ska köra dom där gamla jävlarna från okq8 som kostar 199:- hehe
April 13, 2007
hm. korv med bröd då?! sånt där grovt bröd är helfint. ska testa sibyllas korvar nu när de finns i affären.
förstår inte hur ni kan göra kopplingen alkohol å grillning! grillning är för mig förknippat med lugn, harmoni, närhet till natur och avslappnade samtal. i en sån situation behövs väl ändå inte alkohol? tycker ni att öl är gott så finns ju en hel del alkoholfria.
för övrigt så tycker jag inte om de som går hem tidigt från en grillning. så tråkigt. när solen går upp är lagom att gå hem.
2 Guest(s)