Grindhouse (Death Proof), inga synliga spoilers.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Grindhouse (Death Proof), inga synliga spoilers.
Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 1, 2007 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Kom precis hem från biografen, och måste bara säga att det var det bästa jag nånsin sett.

Det känns så konstigt att år 2007 har skänkt oss så många otroligt bra filmer... Precis när man trodde att 300 skulle vara årets höjdpunkt så krossas den tanken av Transformers.. Och nu återigen av Death Proof. Jag saknar ord för att beskriva hur imponerad jag är.

Det sjukaste av allt är ju att den andra delen, Planet Terror, får bättre betyg än Death Proof på IMDB, och är en hel timma längre. Jag misstänker att film-året inte är slut ännu.

Så det jag egentligen ville med tråden mer än att rekommendera denna fantastiska film var att höra lite snack om vad ni tyckte, varför ni hatar/älskar tarantino eller helt enkelt kasta skit på det för att det kommer från usa, eller förklara varför transformers är så mkt bättre 😛 whatever.
Om ni ska spoila nånting så ber jag er att skriva det i vit text så att bara dom som vill kan läsa det, eller lös det hur ni vill men lös det.

Liten spoiler:
Jag älskade slutet! Girlpower har aldrig känts mer rätt än när dom slår snubben sönder o samman.

Johan-
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 210
1150016
August 2, 2007 - 6:58 am
sp_Permalink sp_Print

Den är så underbart vriden, konstig och sjuk så att det är underbart. Den perfekta blandningen av vanlig film och våld.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1150021
August 2, 2007 - 8:18 am
sp_Permalink sp_Print

Kame_boy wrote:
Det känns så konstigt att år 2007 har skänkt oss så många otroligt bra filmer... Precis när man trodde att 300 skulle vara årets höjdpunkt så krossas den tanken av Transformers.. Och nu återigen av Death Proof. Jag saknar ord för att beskriva hur imponerad jag är.

Transformers har jag hört ska vara hur dålig som helst, den låter inte bra heller. Kan hålla med om att det släpptes bra filmer i början av året. Efter början av mars (blood Diamond) har det inte kommit något sevärt.

Lehto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1158
1150022
August 2, 2007 - 8:26 am
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: [quote=Kame_boy] Det känns så konstigt att år 2007 har skänkt oss så många otroligt bra filmer... Precis när man trodde att 300 skulle vara årets höjdpunkt så krossas den tanken av Transformers.. Och nu återigen av Death Proof. Jag saknar ord för att beskriva hur imponerad jag är.

Transformers har jag hört ska vara hur dålig som helst, den låter inte bra heller. Kan hålla med om att det släpptes bra filmer i början av året. Efter början av mars (blood Diamond) har det inte kommit något sevärt.

Nu skojjar du väll Dani? Spiderman 3, Pirates, Simpsons. Fö fasen bästa film året ever typ! Och mer är på väg: Rush Hour 3, Fantastic Four, Bourne Ultimatum, Det lär bli bio på alla om jag så lär gå själv! 😉
Har inte sett så här mkt bra nya filmer på länge.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1150033
August 2, 2007 - 9:50 am
sp_Permalink sp_Print

Ingen aning, inte sett.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Kame_boy
Member
Medlem
1150042
August 2, 2007 - 11:31 am
sp_Permalink sp_Print

Jag håller med Lehto! Förutom att spiderman 3 var dålig o fantastic four verkar rätt kass enligt betygen.

Andra floppar har ju varit senaste harry potter o pirates of the caribbean 3.

Men 2007 har ju gett oss Blood Diamond som Dani sa, Die Hard 4!, Shooter, 300, Children of Men, osv osv.. förutom dom som sagts innan då.

Sen har man massa småfilmer som var riktigt bra överraskningar, så som Disturbia, Mr. Brooks, ratatouille, Hot Fuzz,

O det är inte slut än ^^ Knocked up, I am Legend, Rush Hour 3, 28 Weeks Later, The Bourne Ultimatum, Hairspray (nya grease?)... dom ska ju va riktigt bra dom med enligt recensioner ^^

Jag tror att regissörer/producenter börjar inse ett och annat. Som att folk vill ha bra filmer t.ex.. Hoppas bara att trenden håller i sig ^^

PS: DANI, spring till närmaste biograf och se Death Proof, och sen Transformers!

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
1150044
August 2, 2007 - 11:37 am
sp_Permalink sp_Print

Jag längtar till en ny Rambo kommer med en Sylvester i högform. Vill se honom invadera Irak ensam och ta dö på alla tallibaner...
Snacka om årets film!

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1150118
August 2, 2007 - 9:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: Jag längtar till en ny Rambo kommer med en Sylvester i högform. Vill se honom invadera Irak ensam och ta dö på alla tallibaner...
Snacka om årets film!

Kanske lite ovidkommande, men vad jag vet är det i Afghanistan som Talibanerna huserar.
wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Kame_boy
Member
Medlem
1150153
August 3, 2007 - 8:13 am
sp_Permalink sp_Print

Det är väl inget som hindrar honom att ta kål på både Irakier o talibanier 😛 ?

Kame_boy
Member
Medlem
1150399
August 4, 2007 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Tänkte tillägga att jag såg andra delen, Planet Terror idag. Den var ganska lik Peter Jackssons tidigare filmer som Bad Taste o Meet the Febles, utan att vara precis lika överdriven.
Men allt som allt saknade den det lilla extra.
Så det är bara Death Proof man bör se på bio 😉

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1150422
August 5, 2007 - 9:01 am
sp_Permalink sp_Print

Hur man kan nämna saker som Spiderman, 300, Transformers, Rush Hour och Fantastic Four i sammanhanget bra film kommer jag väl aldrig förstå.

Simpsons-filmen däremot bjöd på en hel del skratt 🙂

//Andreas

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
1151132
August 10, 2007 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Här är alla sevärda filmer som har kommit 2007 (jag bjuder på den):

Januari
The Departed
Last king of Scotland
Februari
Pans labyrint
Letters from Iwo Jima
Mars
Blood Diamond
Maj
Spider-Man 3
Juni
Ocean's 13????? (har inte sett än, ska se den)

Mer än så är det inte. Är det nån av ovan ni inte har sett så se den, mycket välgjorda och bra filmer. Kan ha glömt någon film har inte sett alla.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1151147
August 10, 2007 - 8:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag såg nyss Death Proof på bio, ska se Planet Terror sen (antar att det är tvåan?).

Riktigt grym film.

Mkt karaktärer och inpå dem, dialog, våld och tjejer.

Tarantino lyckas igen.

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1898
1151184
August 11, 2007 - 10:12 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har bara sett Planet Terror på bio, men den var så jävla bra =D

Ultimataste filmen någonsin hade dock varit "Machete". Hade varit skitcoolt om de släppte den =D

Kame_boy
Member
Medlem
1151228
August 11, 2007 - 3:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller med om Machete, kunde inte släppa hur bra det var 😀 Huuur grym som helst.

Men dom ska tydligen göra den filmen ^^ Läste på nån sida för några dagar sen att quentin ska göra en av filmerna som är med i dom där påhittade trailersen, och som det ser ut så blir det machete. Om den e hälften så cool som trailern så blir det årtiondets film 😀

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1898
1151230
August 11, 2007 - 3:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Kame_boy wrote: Håller med om Machete, kunde inte släppa hur bra det var 😀 Huuur grym som helst.

Men dom ska tydligen göra den filmen ^^ Läste på nån sida för några dagar sen att quentin ska göra en av filmerna som är med i dom där påhittade trailersen, och som det ser ut så blir det machete. Om den e hälften så cool som trailern så blir det årtiondets film 😀

Danny Trejo, en minigun, våld, biatcheez + extra allt =D

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 396
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL