February 4, 2003
Har nu varnat att det är en Aftonbladet tråd. Ni behöver ju inte läsa den om ni inte vill.
Hur som helst. Helt groteskt och skicka ut den enorma samling Poliser som man verkar ha gjort. Någon måtta får det ju vara tycker man.
Borde kunna anpassa uttryckningen efter situationen.
http://www.aftonbladet.se/vss/.....75,00.html
Tror ingen hade kommit till mig om jag hade ringt när någon kastar på mitt hus. Visst han är vice statsminister och bör vara skyddad. Men lite pojkstreck ska ju vem som helst tåla, utan att det blir överdrivet slöseri med stadens resurser.
Tycker i alla fall jag. Inte så länge sen jag läste om samma sak med Ringholk (då folk hade kastat ägg). Nu känns det som han använder sitt "överfallslarm" mot precis allting.
Visst de är nog lite skärrade och rädda efter Anna Lindh. Men detta?
January 20, 2003
HELIX wrote: Ja, vissa är ju mer värda än andra.. Så enkelt är det, även fast ingen vill erkänna dig.
Det är väl snarare så att politiker som syns i rampljuset betydligt mer än svensson behöver lite mer skydd just pga. av alla dårar. Han är ju snarare mindre värd som ska behöva ringa polisen såfort han får en snöboll på rutan. Det är aldrig kul att känna sig osäker/hotad.
Det är dock groteskt med den ansamling som krävdes vidd detta tillfälle ja.
May 17, 2002
hawkie wrote: Det är Sveriges vice statsminister vid snackar om, klart alla larm skall tas på allvar. Tycker alla politiker borde få livvaktsskydd slipper vi se sånt här, kan ju livvakterna på plats ta hand om det.
Håller med dig helt och hållet.
Han är sveriges fjärde högsta person, han ska ha allt skydd han behöver.
February 4, 2003
Klart han ska ha allt skydd han behöver. Jag har inte sagt något annat.
Men han borde inte heller uttnytja personlarmet för precis ALLTING! Jag menar en snöboll!
Om han känner sig så SKRÄMD och RÄDD så tycker jag att han ska begära livvaktsskydd. Vilket jag tror att han lätt hade fått, eftersom han är vice statsminister.
Han behövde inte heller dra igång PERSONLARMET utan kunde kanske ringt Polisen så de slapp rycka ut med en helikopter och liknande.
May 17, 2002
davidhellmyrs wrote: Klart han ska ha allt skydd han behöver. Jag har inte sagt något annat.
Men han borde inte heller uttnytja personlarmet för precis ALLTING! Jag menar en snöboll!
Om han känner sig så SKRÄMD och RÄDD så tycker jag att han ska begära livvaktsskydd. Vilket jag tror att han lätt hade fått, eftersom han är vice statsminister.
Han behövde inte heller dra igång PERSONLARMET utan kunde kanske ringt Polisen så de slapp rycka ut med en helikopter och liknande.
Han kan ju inte vara säker på vad det är för något i görningarna, snöbollen kanske var ett första steg på väg mot något mycket värre. Glöm inte att vi har haft både ett statsministermord samt ett statsrådsmord i Sverige.
February 4, 2003
Fia.B wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Sluta döm honom, ni tror jag fan blint på all skit som står i aftonbladet, är 110 på att det där inte är hela historien...
Vad tror ni var hela historian då? Att barnen bepansrade snöbollarna med C4?
Jag förstår vad ni menar. Aftonbladet är inte särskillt pålitlig. Men mer uppenbart än det här kan det väl knappast bli?
Sen att ni tycker att det är rätt att man skickar ut värsta insatsstyrkan för ett pojkstreck är en annan sak. För Bosse borde vara medveten om att sånt händer. Och om han är så orolig / rädd att han blir vettsrkämd över en snöboll på rutan, eller flera så borde han begära något annat slags skydd.
Jag tycker inte det är fel att man skyddar honom. Inte heller att han blir rädd (för han har rätt att vara rädd, han har ju fått en tårta i ansiktet, plus Anna Lindh). MEN just att dra igång ett stort polisuppbåd varje gång tror jag bara gör att ungdomarna tycker att det är häftigt och fortsätter göra hyss mot samma hus.
Slöseri med resurser.
February 4, 2003
Krqagyzzz wrote: text
I så fall borde han begärna livvaktsskydd. Om han är så rädd. Som sagt ett stort polisuppbåd med helikoptrar räddar inte hans liv!
Utan gör bara att ungdomarna fortsätter med det de gör.
Ofta är det enkla psykopater som mördar folk, och det räcker med en enkel polisstyrka (radiobilar). Skicka dit 2-3 st sådana. Men värsta insatssyrkan och helikoptrar för snöbollar?
May 17, 2002
davidhellmyrs wrote: [quote=Krqagyzzz]text
I så fall borde han begärna livvaktsskydd. Om han är så rädd. Som sagt ett stort polisuppbåd med helikoptrar räddar inte hans liv!
Utan gör bara att ungdomarna fortsätter med det de gör.
Ofta är det enkla psykopater som mördar folk, och det räcker med en enkel polisstyrka (radiobilar). Skicka dit 2-3 st sådana. Men värsta insatssyrkan och helikoptrar för snöbollar?
Han kan ju ha begärt livvaktsskydd och fått avslag, det vet vi inte.
May 3, 2004
Att ge sig på andra människor är lika fel, politiker eller inte. Politiker har själva valt att vara offentliga personer och då får de också acceptera att vara mer utsatta än andra. Det är inte rätt men de har valt det. En nattvakt på en innekrog klagar inte att han utsätts för våld och hot varje Lördagskväll. Skillnaden mellan Bosse och nattvakten är att den ena tjänar cirkus 100 lök i månaden och är säkerligen rätt nöjd ändå. Om han ens vore Sveriges "viktigaste" person så ska det fan inte skickas ut en helikopter till hans villa för han hör några stenar/snöbollar slå mot husväggen. En utryckning som kostade lika mycket som en vanlig Svenssons månadslön.
1 Guest(s)