Groteskt [Varning: Aftonbladet tråd!]|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Groteskt [Varning: Aftonbladet tråd!]
davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 29, 2005 - 11:25 am
sp_Permalink sp_Print

Har nu varnat att det är en Aftonbladet tråd. Ni behöver ju inte läsa den om ni inte vill.

Hur som helst. Helt groteskt och skicka ut den enorma samling Poliser som man verkar ha gjort. Någon måtta får det ju vara tycker man.

Borde kunna anpassa uttryckningen efter situationen.

http://www.aftonbladet.se/vss/.....75,00.html

Tror ingen hade kommit till mig om jag hade ringt när någon kastar på mitt hus. Visst han är vice statsminister och bör vara skyddad. Men lite pojkstreck ska ju vem som helst tåla, utan att det blir överdrivet slöseri med stadens resurser.

Tycker i alla fall jag. Inte så länge sen jag läste om samma sak med Ringholk (då folk hade kastat ägg). Nu känns det som han använder sitt "överfallslarm" mot precis allting.

Visst de är nog lite skärrade och rädda efter Anna Lindh. Men detta?

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
832061
January 29, 2005 - 11:28 am
sp_Permalink sp_Print

Ja, vissa är ju mer värda än andra.. Så enkelt är det, även fast ingen vill erkänna dig.

Vampis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1344
832064
January 29, 2005 - 11:33 am
sp_Permalink sp_Print

Trevligt att se att skattebetalarnas pengar går till något nyttigt..

*hmpf*

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
832065
January 29, 2005 - 11:33 am
sp_Permalink sp_Print

Han borde ju inse att det bara var ägg som kastades på hans runta, samt snöbollar, så felet ligger nog hos han.

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
832076
January 29, 2005 - 11:56 am
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Ja, vissa är ju mer värda än andra.. Så enkelt är det, även fast ingen vill erkänna dig.

Det är väl snarare så att politiker som syns i rampljuset betydligt mer än svensson behöver lite mer skydd just pga. av alla dårar. Han är ju snarare mindre värd som ska behöva ringa polisen såfort han får en snöboll på rutan. Det är aldrig kul att känna sig osäker/hotad.

Det är dock groteskt med den ansamling som krävdes vidd detta tillfälle ja.

chalaha
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
832084
January 29, 2005 - 12:02 pm
sp_Permalink sp_Print

löjligt, en töntig politiker, fan va ja hatar att det är så orättvist samhälle

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
832112
January 29, 2005 - 1:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Eftersom det var hans personlarm så vet ju inte polisen om det nu var några som hoppade bockar utanför honom eller om det var 20 personer med maskingevär.

.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
832137
January 29, 2005 - 2:04 pm
sp_Permalink sp_Print

chalaha wrote: löjligt, en töntig politiker, fan va ja hatar att det är så orättvist samhälle

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
832150
January 29, 2005 - 2:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är Sveriges vice statsminister vid snackar om, klart alla larm skall tas på allvar. Tycker alla politiker borde få livvaktsskydd slipper vi se sånt här, kan ju livvakterna på plats ta hand om det.

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
832154
January 29, 2005 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Sluta döm honom, ni tror jag fan blint på all skit som står i aftonbladet, är 110 på att det där inte är hela historien...

Emil Wadell
Member
Medlem
Forum Posts: 3460
832163
January 29, 2005 - 3:05 pm
sp_Permalink sp_Print

HAHAHAHHAHAHAHAH, nån som har hans adress 🙄
e ju fan värre än när några på min gata ringde polisen bara för vi stog och gasade med crossen på vår gård.....

Fia.B
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 568
832166
January 29, 2005 - 3:11 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]Sluta döm honom, ni tror jag fan blint på all skit som står i aftonbladet, är 110 på att det där inte är hela historien...

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
832184
January 29, 2005 - 4:00 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: Det är Sveriges vice statsminister vid snackar om, klart alla larm skall tas på allvar. Tycker alla politiker borde få livvaktsskydd slipper vi se sånt här, kan ju livvakterna på plats ta hand om det.

Håller med dig helt och hållet.

Han är sveriges fjärde högsta person, han ska ha allt skydd han behöver.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
832190
January 29, 2005 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Klart han ska ha allt skydd han behöver. Jag har inte sagt något annat.

Men han borde inte heller uttnytja personlarmet för precis ALLTING! Jag menar en snöboll!

Om han känner sig så SKRÄMD och RÄDD så tycker jag att han ska begära livvaktsskydd. Vilket jag tror att han lätt hade fått, eftersom han är vice statsminister.

Han behövde inte heller dra igång PERSONLARMET utan kunde kanske ringt Polisen så de slapp rycka ut med en helikopter och liknande.

Krqagyzzz
Member
Medlem
832192
January 29, 2005 - 4:21 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: Klart han ska ha allt skydd han behöver. Jag har inte sagt något annat.

Men han borde inte heller uttnytja personlarmet för precis ALLTING! Jag menar en snöboll!

Om han känner sig så SKRÄMD och RÄDD så tycker jag att han ska begära livvaktsskydd. Vilket jag tror att han lätt hade fått, eftersom han är vice statsminister.

Han behövde inte heller dra igång PERSONLARMET utan kunde kanske ringt Polisen så de slapp rycka ut med en helikopter och liknande.

Han kan ju inte vara säker på vad det är för något i görningarna, snöbollen kanske var ett första steg på väg mot något mycket värre. Glöm inte att vi har haft både ett statsministermord samt ett statsrådsmord i Sverige.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
832193
January 29, 2005 - 4:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Fia.B wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Sluta döm honom, ni tror jag fan blint på all skit som står i aftonbladet, är 110 på att det där inte är hela historien...

Vad tror ni var hela historian då? Att barnen bepansrade snöbollarna med C4?

Jag förstår vad ni menar. Aftonbladet är inte särskillt pålitlig. Men mer uppenbart än det här kan det väl knappast bli?

Sen att ni tycker att det är rätt att man skickar ut värsta insatsstyrkan för ett pojkstreck är en annan sak. För Bosse borde vara medveten om att sånt händer. Och om han är så orolig / rädd att han blir vettsrkämd över en snöboll på rutan, eller flera så borde han begära något annat slags skydd.

Jag tycker inte det är fel att man skyddar honom. Inte heller att han blir rädd (för han har rätt att vara rädd, han har ju fått en tårta i ansiktet, plus Anna Lindh). MEN just att dra igång ett stort polisuppbåd varje gång tror jag bara gör att ungdomarna tycker att det är häftigt och fortsätter göra hyss mot samma hus.

Slöseri med resurser.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
832195
January 29, 2005 - 4:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: text

I så fall borde han begärna livvaktsskydd. Om han är så rädd. Som sagt ett stort polisuppbåd med helikoptrar räddar inte hans liv!

Utan gör bara att ungdomarna fortsätter med det de gör.

Ofta är det enkla psykopater som mördar folk, och det räcker med en enkel polisstyrka (radiobilar). Skicka dit 2-3 st sådana. Men värsta insatssyrkan och helikoptrar för snöbollar?

Krqagyzzz
Member
Medlem
832198
January 29, 2005 - 4:25 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: [quote=Krqagyzzz]text

I så fall borde han begärna livvaktsskydd. Om han är så rädd. Som sagt ett stort polisuppbåd med helikoptrar räddar inte hans liv!

Utan gör bara att ungdomarna fortsätter med det de gör.

Ofta är det enkla psykopater som mördar folk, och det räcker med en enkel polisstyrka (radiobilar). Skicka dit 2-3 st sådana. Men värsta insatssyrkan och helikoptrar för snöbollar?

Han kan ju ha begärt livvaktsskydd och fått avslag, det vet vi inte.

¤zero¤
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 96
832420
January 30, 2005 - 12:22 am
sp_Permalink sp_Print

att ge sig på politiker de är som att ge sig på demokratin!

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
832789
January 30, 2005 - 4:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Att ge sig på andra människor är lika fel, politiker eller inte. Politiker har själva valt att vara offentliga personer och då får de också acceptera att vara mer utsatta än andra. Det är inte rätt men de har valt det. En nattvakt på en innekrog klagar inte att han utsätts för våld och hot varje Lördagskväll. Skillnaden mellan Bosse och nattvakten är att den ena tjänar cirkus 100 lök i månaden och är säkerligen rätt nöjd ändå. Om han ens vore Sveriges "viktigaste" person så ska det fan inte skickas ut en helikopter till hans villa för han hör några stenar/snöbollar slå mot husväggen. En utryckning som kostade lika mycket som en vanlig Svenssons månadslön.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 222
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL