January 21, 2003
1: http://www.aftonbladet.se/vss/.....67,00.html
2: http://www.aftonbladet.se/vss/.....53,00.html
3: http://www.aftonbladet.se/vss/.....15,00.html
e.t.c
På senare tiden har jag märkt att de grova brotten bara ökar.
Spränga skolan & döda en massa folk, stympningar, halshuggningar...
Längre & hårdare fängelsestraff skulle nog minska brotten.
Och bakgrundskontroll av invandrare som kommer till sverige. D.v.s
brott i hemlandet stanna i hemlandet.
Dessutom är sveriges fängelser rena skämtet. Fängelserna borde vara som i USA. Då vill man ju absolut inte hamna i fängelse & bli någons "bitch".
December 8, 2003
mm de är sjukt . hade en man som föreläste på vår skola om bl.a. anabola steroider och att det var flera unga killar som tagit det och huggit ihjäl sina bästa kompisar och flickvänner med 10-20 knivhugg och sen efteråt hade dom inte fattat nånting. alltså vad dom gjort SJUKT!
January 21, 2003
danowani wrote: mm de är sjukt . hade en man som föreläste på vår skola om bl.a. anabola steroider och att det var flera unga killar som tagit det och huggit ihjäl sina bästa kompisar och flickvänner med 10-20 knivhugg och sen efteråt hade dom inte fattat nånting. alltså vad dom gjort SJUKT!
Tror knappast på att det berodde på steroider.
Han sa det för att skrämma er.
Jo, och ingenting politiskt snack här inte.
January 17, 2002
danowani wrote: mm de är sjukt . hade en man som föreläste på vår skola om bl.a. anabola steroider och att det var flera unga killar som tagit det och huggit ihjäl sina bästa kompisar och flickvänner med 10-20 knivhugg och sen efteråt hade dom inte fattat nånting. alltså vad dom gjort SJUKT!
Nu ska vi inte tro på allt vi hör. Föreläsaren ville helt enkelt framställa den som en superfarlig berserk drog, såntdär händer knappast mer än 0.1% av de som tar den i träningssyfte.
Sveriges droglagar är åt fanders, legalisera Majja och cannabis och förbjud vanliga cigg så får vi ett friskare Sverige. Sen ska vi utforska de positiva effekterna av XTC bättre, tycker inte jag hör så mycket om dem nuförtiden. Pillerdroger ska bort.
May 5, 2004
Håller inte med om att det ökat, däremot har spektakulära brott ökat och medias sätt att rapportera dem på.
brott i hemlandet stanna i hemlandet.
Kan jag hålla med om, rätt självklart men det fattar inte våra politiker.
Dessutom bör man allvarligt fundera över om inte de som begår brott inom en viss tid ska kunna bli av med sitt medborgarskap.
Dessutom är sveriges fängelser rena skämtet. Fängelserna borde vara som i USA. Då vill man ju absolut inte hamna i fängelse & bli någons "bitch".
Men lägg av, har de mindre brottslighet i USA ?
Vad man än tycker om brottslingar så blir de inte bättre människor om man slänger in dem i någon håla och slänger bort nyckeln.
Man får inte glömma att förr eller senare kommer dessa ut igen, eller rymmer, och de lär komma ihåg hur de blev behandlade.
I överhuvudtaget funkar inte bestraffning som avskräckande faktor, gjorde det det skulle länder med dödsstraff inte ha någon brottslighet alls men statistiken visar tvärtom att de har mer.
December 15, 2003
pqxl wrote: Håller inte med om att det ökat, däremot har spektakulära brott ökat och medias sätt att rapportera dem på.
brott i hemlandet stanna i hemlandet.Kan jag hålla med om, rätt självklart men det fattar inte våra politiker.
Dessutom bör man allvarligt fundera över om inte de som begår brott inom en viss tid ska kunna bli av med sitt medborgarskap.
Vad man än tycker om brottslingar så blir de inte bättre människor om man slänger in dem i någon håla och slänger bort nyckeln.
Man får inte glömma att förr eller senare kommer dessa ut igen, eller rymmer, och de lär komma ihåg hur de blev behandlade.
I överhuvudtaget funkar inte bestraffning som avskräckande faktor, gjorde det det skulle länder med dödsstraff inte ha någon brottslighet alls men statistiken visar tvärtom att de har mer.
Det är sant, det är grövre brottslighet i länder med extrema straff, man kan ju spekulera i att en eventuell brottsling inför risken till 475 års fängelse gör så mycket han/hon kan för att slippa åka fast = mer brottslighet.
Dock anser jag att man sa fånga dom som är unga, tex en storskolkare som har snattat borde sättas under behandling omedelbart. En 50 årig vanebrottsling finns det inte så mycket att göra åt, sätt honom på kollo där han kan hugga ved etc blir billligare i längden.
November 14, 2003
Det är bra att vi här på NH är så fina pojkar och flickor 😀
Om vi någon av oss träffades i en mörk gränd så skulle det bara vara
"nämen tjenare, ska vi ta och dela på den här mazarinen jag har här? 🙂
Men ingen fara, alla problem kommer snart att lösa sig.
Jag har nämligen länge konspierat för att ta över världen och etablera mig själv som "Grand Generalismus" :pray:
Nä, jag bara skojar 😛
Men om jag nu ska bli seriös och göra min åsikt hörd så tycker jag i alla fall att moralen på senare år har försärmats avsevärt som en följd av problemen i världen.
Brotten blir grovare, mer kriminalitet och fler problem i hela världen.
Istället för att lösa världens problem så förstör stora länder som USA mycket mer än dom gör bra saker.
Om man bara tog några procent från USA:s militär budget så skulle det ge mat till alla fattig länder för ett helt år.
På senare tid så har USA ökat sin militära budget mer flera hundra miljarder, om bara lite av dessa pengar gick till människor i kris drabbade länder så att dom fick mat så skulle dom inte hata USA så mycket och på så sätt så skulle USA lösa sina problem fredligt istället för att döda oskyldiga människor.
Omkring 3000 oskyldiga människor dog i WTC attacken, om man tänker på hur många oksyldiga människor som har dött i USA:s så kallade "war against terror" så kan jag bara säga att 3000 är ingenting jämfört med hur många oskyldiga som har dött bara i Irak i år.
Mycket folk kommer som kommer hit till Sverige kan inte integreras i vårt Svenska samhälle och begår brott istället.
Jag känner flera stycken högutbildade personer som har kommit hit till Sverige och inte kan få jobb i marknader som behöver mer arbetskraft.
Droger är ju ett problem i Sverige men det är mestadels en följd av att människor inte får någon hjälp eller fryses ut ur samhället.
USA:s krig handlar inte om terrorism, utan terrorismen är en följd av USA:s handlingar.
Orsaken att USA håller på som dom gör är för att stora bolag vill tjäna mer pengar och korrumperade politiker ser till att krigen blir av.
Hur kan en man som Dick Cheney vara vice president för ett land som USA och nu ger sitt bolag alla stora kontrakt i Irak så att dom tjänar miljarder, vilket ger pengar in i hans egen ficka.
USA skapar konflikter och sen säger att dom ska reparera allting men att det kommer att ta tid, tid för att tjäna mer pengar till sin egen ficka menar dom egentligen då.
Jag tycker att alla korrumperade politiker och stater måste avslöjas!
Om "bovarna" kontrollerar massmedia och tystar problemen hur ska budskapet komma fram?
Hela våldspiralen måste stoppas man kan inte bara undanröja problemen och skylla det på någon som Bin laden.
Vi i väst får ofta en bild av hur saker och ting är i resten av världen som inte alls stämmer med verkligheten.
Vem säger att Bush inte är en bov?
Han har blodet av tusentals oskyldiga Irakier och Afghaner på sina händer, dessutom hundratals Amerikanska soldater som inte vet vad dom slåss för i ett helt främmande land som inte behövde deras hjälp från första början alls.
Om Amerika lyfte sitt "trade embargo" för Kuba och Irak så skulle Kuba vara ett turistparadis och Irak mycket rika på sin olja.
Före gulfkriget så hade Irak bland den bästa sjukvården och dom bästa universiteten i hela mellanösten.
Lönerna i Irak för vanliga människor kunde jämföras med dom i väst.
Saddam försökte bäst han kunde att ge vanliga människor det som gick.
Det fanns Internet kafeer , El, vatten och mat för alla före Amerika förstörde allt.
Vad finns det nu för folket i Irak? Ingenting folk svälter ihjäl.
Om folk var så olyckliga under Saddam hur kommer det sig att folket inte gjorda några större uppror?
Nu kan argument som att Saddams regim var en diktatur komma upp, och det stämmer delvis att det var strängt men bara för att hålla ordningen.
Hur är Amerika bättre än Saddam med tortyren dom utsätter folk för och fängslar och dödar oskyldiga människor utan rättegång eller någonting.
Det Irakiska folket kunde ha gjort uppror mot Saddam om dom inte var nöjda, Saddam hade ju inte helle rsån militär makt som Amerika har och folk gör i alla fall upprör och Amerikaner dör varje dag i Irak.
Har ni läst i tidningarna och på hemsidor när dom rapporterar om dödade Amerikaner i Irak att det står "unrelated to combat" ibland, då skriver dom inte det men många Amerikanska soldater begår självmord i Irak för att dom inte får åka tillbaka till Amerika om dom inte orkar stanna kvar i Irak, dom skulle då bli desertörer om dom flydde och hamna i fängelse.
June 28, 2001
CoLiC wrote: [quote=danowani]mm de är sjukt . hade en man som föreläste på vår skola om bl.a. anabola steroider och att det var flera unga killar som tagit det och huggit ihjäl sina bästa kompisar och flickvänner med 10-20 knivhugg och sen efteråt hade dom inte fattat nånting. alltså vad dom gjort SJUKT!
Nu ska vi inte tro på allt vi hör. Föreläsaren ville helt enkelt framställa den som en superfarlig berserk drog, såntdär händer knappast mer än 0.1% av de som tar den i träningssyfte.
Sveriges droglagar är åt fanders, legalisera Majja och cannabis och förbjud vanliga cigg så får vi ett friskare Sverige. Sen ska vi utforska de positiva effekterna av XTC bättre, tycker inte jag hör så mycket om dem nuförtiden. Pillerdroger ska bort.
bestäm dig nu, vi ska utforska dom positiva effekterna av XTC och sammtidigt ta bort pillerdroger ? Que ?
finns väldigt många positiva effekter med xtc gämfört med dom få negativa delarna, men det är en lång historia.
January 21, 2003
pqxl wrote: Håller inte med om att det ökat, däremot har spektakulära brott ökat och medias sätt att rapportera dem på.
brott i hemlandet stanna i hemlandet.Kan jag hålla med om, rätt självklart men det fattar inte våra politiker.
Nej, det jag menar är att man måste vara rädd för att hamna i fängelse.
Väldigt liten del av brottslingarna är rädda för ovanstående "I Sverige".
Fri kost & logi. Och man har egen cell med tv, Ingen fara med andra brottslingar i fängelset.
Som det är nu så kommer de att komma ihåg: Oj, fängelset var ju inte så farligt! Jag fortsätter med det jag höll på med.
November 14, 2003
Jag tror att Svenska fängelser är bättre än Amerikanska där dom bara bestraffar folk istället för att hjälpa dom.
Problemet är ju att vissa människor måste begå brott för att klara sig.
Fängelser hjälper ju egentligen inte mycket då samma människor i alla fall begär brott när dom kommer ut.
Hela våldspiralen och problemen i samhället måste lösas bara då kan kriminaliteten gå ner.
December 8, 2003
Zeth wrote: [quote=danowani]mm de är sjukt . hade en man som föreläste på vår skola om bl.a. anabola steroider och att det var flera unga killar som tagit det och huggit ihjäl sina bästa kompisar och flickvänner med 10-20 knivhugg och sen efteråt hade dom inte fattat nånting. alltså vad dom gjort SJUKT!
men det tror jag. han hade forskat om det där i typ 10 år så tror han vet lite mer än dig 😉
det var flera fall det va så och alla hade tagit AAS så ja tror på det han sa iaf
February 15, 2003
danowani wrote: [quote=Zeth][quote=danowani]mm de är sjukt . hade en man som föreläste på vår skola om bl.a. anabola steroider och att det var flera unga killar som tagit det och huggit ihjäl sina bästa kompisar och flickvänner med 10-20 knivhugg och sen efteråt hade dom inte fattat nånting. alltså vad dom gjort SJUKT!
men det tror jag. han hade forskat om det där i typ 10 år så tror han vet lite mer än dig 😉
det var flera fall det va så och alla hade tagit AAS så ja tror på det han sa iaf
Du tror på tomten med eller? 🙄
1 Guest(s)