August 2, 2001
Filmen talar för sig själv.
October 7, 2002
Uhm nä, det är inte så väldigt mycket framtid hårdvarumässigt - det är nutid. Hårdvaran vi har idag kan redan göra det där. Och Apple utnyttjar det redan - exempelvis kan man använda två fingrar på deras Powerböcker på styrplattan för att scrolla.
Dessutom jobbade jag med industriella pekskärmar (Omron NT20S) redan för fem år sen - visserligen klarade de inte att man flyttade fingrarna, men de fixade i alla fall att man tryckte ner flera samtidigt...
Det som ÄR intressant däremot, det är som sagts ovan mjukvaran...
January 4, 2001
TERdON wrote: Uhm nä, det är inte så väldigt mycket framtid hårdvarumässigt - det är nutid. Hårdvaran vi har idag kan redan göra det där. Och Apple utnyttjar det redan - exempelvis kan man använda två fingrar på deras Powerböcker på styrplattan för att scrolla.
Dessutom jobbade jag med industriella pekskärmar (Omron NT20S) redan för fem år sen - visserligen klarade de inte att man flyttade fingrarna, men de fixade i alla fall att man tryckte ner flera samtidigt...
Det som ÄR intressant däremot, det är som sagts ovan mjukvaran...
Håller med dig och Gamblor helt och hållet, var det första jag tänkte när jag såg filmen.
2 Guest(s)