March 15, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=MoNsTeR][quote=MakubeX]Yikes!
Vad jobbar du som dÄ? StÀdare? :>
Jungman, dvs gör ungefÀr samma sak som matroserna
Lyckades du fÄ ett jungmansjobb, inte illa eller fick du det via nÄgon hemsk gymnasieskola?
Nepp farsan kÀnner nÄgon chef pÄ Stena som snackade med personalchefen o sa Ät henne att jag skulle jobba dÀr som jungman.
December 29, 2004
Var i Oslo förra veckan och Queen Mary 2 (vÀrldens största kryssningsfartyg till lÀngden lÄg inne i hamnen. Trodde fan inte att den skulle ta sig igenom dom trÄnga passargerna i Oslofjorden men det gjorde den, och satan vilket fartyg!
I Januari sÄ ska jag in 15 mÄnader pÄ denna skönhet. KÀnns inte helt fel det heller. Vi ska bl.a. till medelhavet.
May 1, 2005
MILDA MATILDA!!!! đź
Var hittar man sÄna? Blocket?
FonzzziE wrote: ja de va sött men jag gillar trots allt vÄr yacht mer ,, vill inte skryta eller sÄ http://newimages.yachtworld.co.....3227_1.jpg
Kanske osmart att posta den i samma trÄd som den dÀr bjÀssen dÀr uppe, för nu ser din ut som en livbÄt för den större.
December 29, 2004
Starscream wrote: [quote=MoNsTeR][quote=MakubeX]Yikes!
och vad gör matroserna? skruvar, donar och vÄrdar?
HjÀlper till vid losskasting/förtöjning, hjÀlper till i köket, stÀdar, kan ha uppgifter pÄ bryggan mm.
March 10, 2003
Nice bÄt det dÀr.
Germanica Àr nice med. Farsan jobbar som kock i köket, kommer inte ihÄg vilket pass det Àr han gÄr dock.
Han har typ jobbat pÄ Göte-Kiel sÄ lÀnge jag levat nÀstan. Hilmer Green-Nielsen heter han iaf.
âNever argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.â
January 15, 2004
dÄren wrote: Var i Oslo förra veckan och Queen Elisabeth 2 (vÀrldens största kryssningsfartyg till lÀngden lÄg inne i hamnen. Trodde fan inte att den skulle ta sig igenom dom trÄnga passargerna i Oslofjorden men det gjorde den, och satan vilket fartyg!
I Januari sÄ ska jag in 15 mÄnader pÄ denna skönhet. KÀnns inte helt fel det heller. Vi ska bl.a. till medelhavet.
Bild pÄ korvett typ visby
Queen Mary 2 Àr mer Àn 50 m lÀngre Àn Queen Elisabeth 2 (och större pÄ alla andra hÄll och kanter ocksÄ).
Det Ă€r dock inget att vara ledsen för, min syrra trodde samma sak đ
Lycka till med lumpen, hoppas du inte blir sjusjuk.
Annars var det fina bilder pĂ„ kryssningsfartyget. Lite annan klass Ă€n finlandsfĂ€rjorna đ
November 14, 2003
Ăntligen en diskussion som involverar kryssningsfartyg!
I fredags var jag pÄ en visning i Stockholm ombord Celebrity Cruises fartyg Century. Det Àr ocksÄ ett vÀldigt stort fartyg! Men jag har Äkt med större fartyg, vilket ocksÄ inkluderar norska ColorLine fartyg Color Fantasy. Bland de kryssningsfartygen vi kan se mest av i Europa har Royal Caribbean i sin flotta flera av de största fartygen som existerar. Queen Mary 2 Àr det största fartyget just nu, men Royal Caribbean har bestÀllt ett större fartyg som Àr under konstruktion. Jag har Äkt pÄ mÄnga kryssningar och Àr kunnig pÄ kryssningsfartyg. Ni Àr vÀlkomna att stÀlla frÄgor. Royal Caribbean har fartyg med klÀttervÀg och skridskobana. NÀr man Äker pÄ en riktig kryssning sÄ ingÄr gourmetmat i priset, Àven desserter och annat tilltugg. Det finns flera Svenska resebyrÄer som sÀljer kryssningar över hela vÀrlden. Det har kommit cirka 250 kryssningsfartyg till Stockholm denna sommar! Kryssningar Àr inte bara för Àldre mÀnniskor och extremt rika som det var förr i tiden. De lyxigaste rederierna har en pÄ besÀttningen per passagare.
ResebyrÄer:
http://www.karlatravel.se/
http://www.selecttravel.se/
http://www.fritidsresor.se (Fritidsresors egna fartyg Àr enklare Àn ovanstÄende)
December 29, 2004
ren wrote: [quote=dÄren]Var i Oslo förra veckan och Queen Elisabeth 2 (vÀrldens största kryssningsfartyg till lÀngden lÄg inne i hamnen. Trodde fan inte att den skulle ta sig igenom dom trÄnga passargerna i Oslofjorden men det gjorde den, och satan vilket fartyg!
Bild pÄ korvett typ visby
Queen Mary 2 Àr mer Àn 50 m lÀngre Àn Queen Elisabeth 2 (och större pÄ alla andra hÄll och kanter ocksÄ).
Det Ă€r dock inget att vara ledsen för, min syrra trodde samma sak đ
Lycka till med lumpen, hoppas du inte blir sjusjuk.
Annars var det fina bilder pĂ„ kryssningsfartyget. Lite annan klass Ă€n finlandsfĂ€rjorna đ
Menade lju Queen Mary 2 mĂ„ste ha blandat ihop dom. Det jag kom ihĂ„g mest var att det var vĂ€rldens största kryssningsfartyg, namnet minns jag sĂ€mmre đ
March 15, 2002
Ctrl wrote: Nice bÄt det dÀr.
Germanica Àr nice med. Farsan jobbar som kock i köket, kommer inte ihÄg vilket pass det Àr han gÄr dock.
Han har typ jobbat pÄ Göte-Kiel sÄ lÀnge jag levat nÀstan. Hilmer Green-Nielsen heter han iaf.
Jo men honom hÀnner jag allt till. Tror dock inte att han vet vem jag Àr.
March 15, 2002
Starscream wrote: [quote=MoNsTeR][quote=MakubeX]Yikes!
och vad gör matroserna? skruvar, donar och vÄrdar?
Vissa gÄr ju vakt vilket jag inte gör men man knackar rost, mÄlar , lastar/lossar, förtöjer, osv. Jag fÄr naturligtvis ta hand om allt sketjobb pÄ som att vaska soffor o tömma sopor. I princip allt arbete sker ute pÄ dÀck.
May 17, 2002
MoNsTeR wrote: Nepp farsan kÀnner nÄgon chef pÄ Stena som snackade med personalchefen o sa Ät henne att jag skulle jobba dÀr som jungman.
Bra det, det Àr annars rÀtt omöjligt att fÄ jungmansjobb idag. Jag försökte sjÀlv för nÄgot Är sedan men det var dÄ helt omöjligt.
March 15, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=MoNsTeR]Nepp farsan kÀnner nÄgon chef pÄ Stena som snackade med personalchefen o sa Ät henne att jag skulle jobba dÀr som jungman.
Bra det, det Àr annars rÀtt omöjligt att fÄ jungmansjobb idag. Jag försökte sjÀlv för nÄgot Är sedan men det var dÄ helt omöjligt.
Jo jag vet. Om man inte har gÄtt matrosskola dÄ och vill ha ut sin sjötid.
January 12, 2004
Blaxxor wrote: TÀnk vad den skulle kosta i inköpt. MÄste vara kopiösa mÀngder pengar
Kaffepengar đ
Queen Mary 2 kostade tydligen 780 miljoner dollar, nÀstan 6 miljarder kronor.
Lite bilder pÄ QM2:
http://www.02cruise.com/lines/.....02/photos/
Info paw swenska:
http://www.titanicnorden.com/s.....mary2.html
QM2 Àr 345 meter lÄng. Titanic var 269 meter.
2 Guest(s)