September 19, 2001
Fan att en så bra affär ska suga så mycket Nej men asså jag kommenterade att deras runda plexiglas inte kunde ha måtten 22x28cm som de påstår för då hade ju glaset inte varit runt utan ovalt. Sen kommenterade jag deras 120mm fanduct samtidigt och mena på att de borde skriva ut att den inte har innermåttet 120 utan att det är yttermåtter, vilket gör att de inte passar alls så bra till en 120mm fläkt som de säger. Då svarade de med att de flesta fläktar som de hade sett var inte heller 120 mm på roterbladen utan det var hela fläkten som var det och därför skulle de passa perfect. Hmm min papst 120 som de säljer var ganska exakt 120 mm på roterbladen men de har kanske inte sett sina egna fläktar
[ Detta Inlägg ändrades av: MangeMan den 2001-09-21 00:38 ]
May 24, 2001
På en 120mm fläkt är det "fyrkanten" runt som är 120*120mm, men eftersom bladen är i princip lika stora har de nästan 120mm radie.
Om yttermåtten på en fanduct är 120mm så passar den inte så bra på en 120mm fläkt, nej.
Och det står fortfarande 22*28 cm på det sk. runda fönstret.
Att de blir arga för att du påpekar fel är ju helt inacceptabelt, då ska du fråga vad de heter och be om att prata med deras chef, de brukar de bli jättesnälla helt plötsligt.
March 20, 2001
On 2001-09-20 15:17, Donan Fear wrote:
På en 120mm fläkt är det "fyrkanten" runt som är 120*120mm, men eftersom bladen är i princip lika stora har de nästan 120mm radie.Om yttermåtten på en fanduct är 120mm så passar den inte så bra på en 120mm fläkt, nej.
Och det står fortfarande 22*28 cm på det sk. runda fönstret.
Att de blir arga för att du påpekar fel är ju helt inacceptabelt, då ska du fråga vad de heter och be om att prata med deras chef, de brukar de bli jättesnälla helt plötsligt.
det dära med att fråga vad dom heter och om man får prata med deras chef tror jag oxå på... : )
[ Detta Inlägg ändrades av: Waco den 2001-09-20 15:35 ]
September 20, 2001
Ok så här är det. Direkt urklippt ur mitt svar:
Hej Magnus!
Den runda är 28 cm i diameter (11 3/8'').
Angående FanDucten. De flesta 120mm-fläktar passar faktiskt på en FD120 på grund av att själva rotationsdiametern på fläkten inte är 120 mm. Det är själva hållaren för fläkten som är 120 mm.
mvh
Johan | GTek support
[email]support@gtek.net[/email] | http://www.gtek.net
Vad jag kan se har jag inte blivit arg på användaren. Hur som helst, vi håller på att ändra om andra delar på sidan just nu. Det är ju inte en jätteprioritet att ändra just de siffrorna, men jag skall se till att de är ändrade innan dagen är slut. Lita på mig.
Angående fanducten. Rotorbladen på en Papst och en Titan 120mm ÄR något större än själva ducten. Men inte så jättemycket. Men det är ändå inte rotorbladens storlek som man mäter när man säger 80 mm eller 120 mm. Det var det jag ville påpeka.
Men skyll inte på oss, det är inte vi som tillverkar FanDucten.
September 20, 2001
On 2001-09-20 16:38, Tomas125 wrote:
Men pucko GTEK!!! det var ju de som beställde fanducten och SÄLJER DEN!!!! de borde ju ansvara för vad de säljer!!!!!!fan,, jag gillade ju gtek,,,,
Men Gud vilket liv det blev. Ja, jag skall se till att det står någon notis på FDuct-sidorna om deras innermått också.
September 20, 2001
Eftersom användare "Donan Fear" ville att användare "MangeMan" skulle prata med chefen så känner jag mig manad att lägga in en kommentar om fallet här.
Utav vår mail-logg att döma så var inte svaret du fick från Johan gällande diametern på window-kittet det minsta argt. Så den anklagelsen tycker vi är felaktig. Givetvis är det inte bra att det stod fel på vår hemsida gällande storleken, men tryckfel kan hända även den bäste.
Fanduct-problemet är dock allvarligare. När vi köpte in denna produkt så hade vi inte en aning om att diametern var något mindre än 120mm, detta framgick inte varken från PCMODS säljare eller på deras website. Detta är alltså något nytt för oss och vi skall ändra informationen på vår websida så fort som möjligt.
Men det går fortfarande att använda en 120mm fläkt med våra "120mm"-fanducts, dock så förlorar du några procent luftflöde. Det är dock inte alla fläktar som har exakt 120mm radie utan oftast är det bara ramen som har exakt 120mm och sedan ligger ofta fläktens reella radie på några mm mindre.
Vi har tagit upp problemet med PCMODS och de skall se över sin produktion och försöka åtgärda problemet så gott de kan. Om ni vill lämna några kommentarer gällande Fanductarna direkt till PCMODS så kan ni maila till [email]carlmixon@pcmods.com[/email]
Till slut, jag tycker inte om att användare "Tomas125" kallar oss för "pucko" vilket är helt omotiverat i sammanhanget (och ett ord som man helst inte skall använda överhuvudtaget). För att kunna föra en seriös diskussion är det lättast om alla inblandade utesluter sådana ord och bemöter varandra på ett trevligt sätt.
[ Detta Inlägg ändrades av: Hannes Wallin den 2001-09-20 18:20 ]
September 13, 2001
On 2001-09-20 18:08, LKC10 wrote:
On 2001-09-20 18:05, Chewie wrote:
Tycker det är bra att en gtek supporter finns här på forumet, kan ju komma tillhands någon annan gång. Hoppas att du stannar./Jonas
Så att du kan spamma han med frågor sen 😀
He he
Närå här ska inte spammas inte, men jag tror du förstår vad jag menar.
April 15, 2001
September 20, 2001
On 2001-09-20 18:05, Chewie wrote:
Tycker det är bra att en gtek supporter finns här på forumet, kan ju komma tillhands någon annan gång. Hoppas att du stannar./Jonas
Kan inte lova nåt, kanske kikar här lite nu. Släng iväg ett mail till [email]support@gtek.net[/email] om ni "behöver hjälp" så kilar jag över hit illa kvickt
July 14, 2001
Kan be om ursäkt för att jag kallar gtek pucko,,, jag har faktiskt handlat mer än en gång från er!
När ni ändå kollar här så kan man väl få skriva några önskemål! de gäller sortimentet!
börja sälj följande
80mm Delta black label
Antec nätagg
och mer tuffa casemods å sånt..
Geforce2MX@ 215/195
Temp=35 grader på processorn, och 24 i lådan
250W+235W nätagg
[ Detta Inlägg ändrades av: Tomas125 den 2001-09-20 21:38 ]
August 22, 2005
On 2001-09-20 17:42, Farenheit wrote:
Gtek har klart den snyggaste hemsidan iaf....
TJ COMP har sämst....
tjcomputer är ett bra exempel på en hemsida med bra ide, men fel utförande... man hittar ju fan ingenting där... om man inte är ultra målmedveten, samma sak med C/O
1 Guest(s)