September 28, 2005
Satt på tunnelbanan och framför mig satt ett barn på gissningsvis 10-11 år och en tant på runt 60 bredvid som måste varit mormor (hörde på diskussionerna), sedan när jag gick av och passerade bakom och var på väg ut genom dörren hör jag kärringen säga till barnet "sätt dig där gubben satt".
Jag tänkte nästan vända mig och kläcka ur mig något olämpligt 👿
Är man "gubbe" vid 35 ? Visserligen har jag alltid haft lite grått hår vid tinningen sedan jag var runt 23 men inte ser jag ut som någon gubbe inte, känner mig inte som någon "gubbe" heller.
😕
March 10, 2003
'Jag har blivit kallad gubbe vid 23år ålder. Tror det mer är ett sätt för barn att säga att
man är vuxen eller nåt.
Fjortisar säger det mest för att verka häftiga, oftast med suffix -jävel.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 5, 2005
QllQ wrote: Satt på tunnelbanan och framför mig satt ett barn på gissningsvis 10-11 år och en tant på runt 60 bredvid som måste varit mormor (hörde på diskussionerna), sedan när jag gick av och passerade bakom och var på väg ut genom dörren hör jag kärringen säga till barnet "sätt dig där gubben satt".
Jag tänkte nästan vända mig och kläcka ur mig något olämpligt 👿
Är man "gubbe" vid 35 ? Visserligen har jag alltid haft lite grått hår vid tinningen sedan jag var runt 23 men inte ser jag ut som någon gubbe inte, känner mig inte som någon "gubbe" heller.
😕
Om du är "gubbe" då är tanten en levande fosil vid 60 år Elleh hur ?
September 28, 2005
Ctrl wrote: 'Jag har blivit kallad gubbe vid 23år ålder. Tror det mer är ett sätt för barn att säga att
man är vuxen eller nåt.
Fjortisar säger det mest för att verka häftiga, oftast med suffix -j**el.
Jo, det verkar faktiskt som att gubbe har ändrat betydelse numera, inte för att jag kommer vänja mig vid det, för mig är en gubbe minst 60år 😉
1 Guest(s)